Kleine Beursfeiten

Leek mij ook hoor, maar dat je de multiples van Amerikaanse aandelen niet aan Chinese mag spiegelen is ook duidelijk geworden. Ofwel gaat het naar $200 als paniekreactie, ofwel vindt de markt het allemaal nog wel meevallen als het hierbij blijft en zitten we weer aan $250.
Als je eerste reacties leest dan zal het eerder dat laatste zijn, fingers crossed 🤞

Leek mij ook hoor, maar dat je de multiples van Amerikaanse aandelen niet aan Chinese mag spiegelen is ook duidelijk geworden. Ofwel gaat het naar $200 als paniekreactie, ofwel vindt de markt het allemaal nog wel meevallen als het hierbij blijft en zitten we weer aan $250.
Die boete lijkt me enkel maar goed nieuws voor de Chinese markt in het algemeen. BABA gaat mss wat dalen, maar als het competitie stimuleert... Het opbreken of proberen in te perken van de mega techbedrijven proberen ze in de VS ook, maar daar lukt het niet.

Ik snap niet wat iedereen zo speciaal vind aan Shell. Total is een betere play om verschillende redenen, zoek maar eens op.

idd, zowel naar renewables als naar betrouwbaarheid (de knip in dividend bij Shell was onnodig, deel vertrouwen als dividend-play is voorgoed weg).
Zijn ook nog steeds vaak “te laat op het feestje”.
Hotspot voor olie-exploratie is nu Guyana & Suriname, maar paar jaar terug hebben ze daar al hun licenties verkocht, maar nu er wel olie blijkt te zitten (en veel), kopen ze zich nu terug in.

+8% :)

Een kopie van wat er na het Facebook lek gebeurde en ook hier dacht ik het dipje te kopen. Toch maar iets onvoorspelbaar, de beurs, niet in te schatten of te begrijpen. Volgens mij is het een vrouw.

Laatst bewerkt:
Een kopie van wat er na het Facebook lek gebeurde en ook hier dacht ik het dipje te kopen. Toch maar iets onvoorspelbaar, de beurs, niet in te schatten of te begrijpen. Volgens mij is het een vrouw.
Daar zeg je zo al iets. Geregeld ziet ze bloedrood maar de rest van de maand is het prettig vertoeven.

Bij deze al mijn excuses aan alle vrouwen op dit forum.

Was al ingeprijsd de laatste periode, boete valt mee dus mensen kopen terug in.

Ben tijdje geleden begonnen met BUX maar vind er vele te weinig mijn gading op en vind het onaangenaam zelf de TOB te moeten doen.
Welke broker raden jullie aan?
Degiro, eToro en Bolero zie ik vaak passeren.
Ik wil in de s&p 500 investeren en eventueel aan nieuwe aandelen als COIN op de Nasdaq kunnen, niet zelf TOB en niet teveel fee betalen.

Degiro, eToro en Bolero zie ik vaak passeren.
Ik wil in de s&p 500 investeren en eventueel aan nieuwe aandelen als COIN op de Nasdaq kunnen, niet zelf TOB en niet teveel fee betalen.
Tarieven voor Amerikaanse beurzen zijn bij DeGiro echt laag (€0,50 + USD 0,004 per aandeel) én ze regelen de beurstaks voor je, tenzij je dat expliciet niet wil.

Heeft hier iemand een simpel overzicht met wat je moet aangeven of invullen bij je belastingbrief?
Ik heb mijn buitenlandse rekening van degiro aangegeven bij de fed. online, volgens het boekje. Degiro neemt zelf beurs taks. Maar zolang ik geen winst opneem naar mijn eigen rekening. Moet ik dan iets invullen? 👀

Volgende maand is de overgang van binck naar saxo afgelopen. Dat nieuwe platform van saxobank ziet er zo goedkoop uit :S

Heb zeer weinig dividend aandelen dus dat zit goed tot 800 euro dividend dacht ik per jaar?
En verder?
Je moet ze wel aangeven, ook al blijf je onder dat plafond.
Daarnaast iedere keer in Vak XIV een vinkje zetten dat je een buitenlandse rekening en "Nederland" selecteren.

Voor de dividenden voorziet Lynx een handige gids.

Of op mijn blog :P

Terug
Bovenaan