Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
China telt voor 7% van hun omzet? Is de daling dan niet wat overdreven?
En zo snel ze op die shitlist zijn gekomen, zo snel kunnen ze er ook weer af zijn natuurlijk.
No worriesDan sta je 5 jaar later breakeven op Melexis, met inflatie gerekend zelfs verlies. Hun sales zijn 3% gekrompen in 2024, dan geef je zelf een grafiek van Tesla sales die tegenvallen, wat ga je doen nog eens 5 jaar wachten om te zien of het misschien nog goed komt?
De best presterende aandelen zijn groeibedrijven, meeste beleggers willen groei zien, we zitten in een van de zotste technologische vooruitgangs periode ooit, Melexis slaagt er duidelijk niet in daar van mee te profiteren, tijd voor andere aandelen te zoeken zou ik zeggen.
Forever bagholder.No worries
Het is een cyclisch bedrijf.
Markt is vrij retarded.
Stop toch met zo wakker te liggen over wie president is en wie niet, maakt weinig uit.Trump zal eerstdaags Europa in het vizier nemen, eens benieuwd of dat ook zo makkelijk op hold zal gezet worden - ik vermoed van niet. Hoe je daar op de beurs moet mee omgaan … Eurostoxx 50 al bijna 10% hoger dit jaar.
Nog gene schrik gekregen?100 stuks short Palantir aan 100. Indrukwekkende resultaten, maar hogere marketcap dan Adobe dat een revenue heeft die 6 keer zo hoog ligt en ook betere margins ( niet onlogisch, want Palantir investeert nog veel in groei natuurlijk, maar toch)...
Nog 30% erbij en ze hebben dezelfde market cap als Salesforce dat 10 keer zo veel revenue heeft![]()

Daarstraks bij opening short geclosed met kleine winst. Heel gelukkige timing zo blijkt achteraf.Nog gene schrik gekregen?![]()
BEKE was ook ok vandaag. Hopelijk trendomkeer.damn, MNDY uit het oog verloren. Mooi resultaat vandaag
SE gaat ook nog altijd lekker alsook MELI.
Puur op cashflows momenteel Crocs denk ik, maar vermoed dat HDSN een pak langer in PF zal blijven.@FernandoFreecashflow : wat vind je de grootste no brainer aan huidige koersen? Crocs of Hudson ?
Ik zit vast aan Umicore voor een GAK van 14,82€. Verkopen doe ik dus ook niet. Heb wel dividendje tussendoor.Schijfje CROX kopen vandaag denk ik.
Het jeukt heel fel om ook eindelijk Umicore tegoei aan te schaffen. Trade war tussen US en China is volgens mij positief voor hen. Sowieso is recyclen in tijden van trade wars de way to go. De gedaalde vraag naar EVs is volledig priced in en dat gaat vermoedelijk nu in stijgende lijn gaan, alleen is het daar nog steeds afwachten hoe NMC vs LFP gaat lopen. Zijn ook een bron van belangrijke en zeldzame grondstoffen.
Deze week ER en in maart wordt de nieuwe strategie bekend gemaakt. Als ze earnings nogmaal naar beneden moeten bijstellen kijken we wel misschien naar een verlieslatende boite terwijl het feit dat er nog steeds winst was hun nog drijvende hield.
Dit is om echt 2-3 jaar lang minstens vast te houden en met de juiste leiding gaat dat vlotjes een 2x worden imo. De vraag naar wat zij aanbieden stopt niet.
Balletjes kietelen, maar is het terecht?
Ik zie weinig effect nog van het negatieve sentiment van dalende metaalprijzen (wat ook zijn rem zal hebben komende periode) of van de stokkende batterijdivisie. Maar er is weinig zekerheid dat de koers richting succes zal worden ingezet voorlopig. Ze hebben nog ademruimte en eens de marktsituatie verschuift gaat dit als een trein gaan. Hoewel ik denk dat dit nog een heel jaar sideways kan traden denk ik ook wel dat die trein heel plots gaat vertekken.Ik ben er niet zo optimistisch over. Recyclage inkomsten zullen in 2025 lager liggen door dalende metaalprijzen. Ze blijven hun batterij divisie behouden omdat ze er momenteel niet vanaf geraken en verwachten dat de toekomst nog een plaats heeft voor NMC. Dat gezegd zijnde, hun plant in Europa staat leeg he... Geraken niet gekwalificeerd. Weinig vertrouwen in om eerlijk te zijn.
Ze staan cheap maar zolang de batterij markt niet stijgt of Umicore eruit gaat, zie ik dit aandeel niet veel positiefs doen.