Kleine Beursfeiten

Melexis en XFAB beiden ongeveer 7%. Ga het ook laten lopen. Maar als Melexis wat omhoog zou corrigeren, denk ik dat ik mijn recent aangekocht deel tijdelijk terug verkoop.

Melexis nog 4,68% en XFAB 3,8%. Krimpen alsmaar meer als deel van pf. 🤷‍♂️
Beiden sinds mei 2020 al in pf.

Ik verkoop ze niet. Ik wacht af om eventueel bij te kopen later dit jaar, als ik cash heb. Geen haast, kan evengoed nog lager gaan.
Rare redeneringen toch hoor, jullie verwachten dat de bodem nog niet bereikt is, maar gaan wel "bijhouden en laten lopen" of verkopen als het stijgt?

Rare redeneringen toch hoor, jullie verwachten dat de bodem nog niet bereikt is, maar gaan wel "bijhouden en laten lopen" of verkopen als het stijgt?
Inderdaad. Kans is er. Melexis verkopen als het richting 67€ zou gaan. Daalt het, koop ik later wat bij. De exacte bodem catchen is niet altijd simpel.

Laatst bewerkt:
Maar moet je op een bepaald moment niet je verliezen afsnijden (en liefst op tijd zodat het verlies niet al te groot is)? Anders kan je zo blijven zitten tot het naar 0 gaat.

Dat zou natuurlijk ideaal zijn, maar probeer maar eens het zo te timen dat je verkoopt voor het verder daalt (m.a.w. hoeveel geld wil je inzetten op het feit dat de bodem nog niet bereikt is) en tijdig terug koopt voor het op een hogere koers beland is. En zelfs in het geval van een nul-operatie qua koers, verlies je er nog eens op wegens aankoop- en verkoopkosten.

Sowieso vind ik het lastig om slecht presterende aandelen te verkopen als je er op middellange/lange termijn nog altijd in gelooft, maar dat kan aan mij liggen 😬

"Cut your losses short" is zowat de rode draad door elke strategie van succesvolle traders. Altijd (mentale) stop losses zetten. Hoe je die bepaalt daar zijn dan weer veel manieren voor afhankelijk van je horizon.

Maar toch wordt dat hier altijd in twijfel getrokken. Koppig vasthouden aan u eigen verhaal rond een bepaalde stock is voor u ego, maar rijk wordt je er niet van.

Mij lijkt het alvast geen no brainer 😉. Ze kunnen natuurlijk altijd verrassen 🤷‍♂️.
Iedereen lijkt er precies van uit te gaan dat dit stabiele FCFs zijn, als er één ding nog meer wispelturig is als een gemiddelde vrouw is het wel de appeal van bepaalde modemerken. Alvast een sector waar ik nooit een euro ga insteken.

Als het bedrijf sterker en meer winstgevend wordt, waarom?
Sterker en meer winstgevender, volgens uw analyse. Je koopt een aandeel in de hoop dat het gaat stijgen, maar als het daalt zijn er maar twee mogelijkheden: ofwel is de markt verkeerd, ofwel is uw analyse verkeerd. Welke zal het zijn?

Als je gelooft dat je analyse verkeerd is verkoop je het met beperkt verlies, de schade is beperkt.

Als je gelooft dat de markt verkeerd is hou je bij, DCA je misschien zelfs mee naar beneden, met mogelijks desastreuze gevolgen.

"Cut your losses short" is zowat de rode draad door elke strategie van succesvolle traders.
Koppig vasthouden aan u eigen verhaal rond een bepaalde stock is voor u ego, maar rijk wordt je er niet van.
Meta/Netflix bulls in 2022 disagree.
Wat te doen met de no-brainer CROCS?
Rustig 13 februari afwachten om te zien of het dan wel degelijk allemaal zo'n doffe ellende is zoals hier geopperd wordt. I'm going down with the ship: Crocs is momenteel zowat de grootste nobrainer die ik ooit heb gezien. Ik geloof niet in de 'just a fad'-argumenten. Is gewoon oerdegelijk en comfortabel schoeisel en ze hebben duidelijk een fanbase. Ge hoeft dat zelf niet te snappen om het te zien in de cijfers...
De vriendin en mezelf ook elk een paar besteld, kwestie van wat marktonderzoek te doen.
Ik kan intussen ook persoonlijk iedereen aanraden om eens een paar Classic Lined Clogs te bestellen. €35 op bol.com, ik meen het. Comfiest sloef dat ge ooit aan uw voeten hebt gehad, en ik zeg dat maar deels uit persoonlijk winstbejag.

Het interesseert mij gene zak dat iemand op dit forum mogelijk mijn buurman is en mij elk weekend judged omwille van mijn sleek Navy Blue Crocs wanneer ik 's ochtends de brievenbus leeg maak. Fernando ziet het zo voor zich, die hautaine blik vanachter uw keukenraam. "Wie loopt daar nu mee rond" denkt u. Wel u denkt verkeerd buurman. Ik zie u daar anders ook wel staan zenne, in uw oud versleten paar schoenen met platgetrapte hiel, schuifelend uwe GFT bak buiten te rollen omda ge te lui waart om ze deftig aan te doen en te gierig om gewoon fucking Crocs te kopen. Is dat dan gecultureerd? Is dat dan uw visie op een geciviliseerd volk?

Verkopen 😉. Op weg naar 45-50$, denk ik.
Dat is dan een market cap van $2,5B voor een bedrijf met ttm operating cashflow $1B. M.a.w. jij voorspelt een daling van >50% van het operationeel resultaat dan? Of je hebt een reden voor verdere halvering vd multiples? Ik heb nog steeds geen bronnen gezien voor de supposed instorting van Crocs sales in Q4'24 & onwards?
Iedereen lijkt er precies van uit te gaan dat dit stabiele FCFs zijn, als er één ding nog meer wispelturig is als een gemiddelde vrouw is het wel de appeal van bepaalde modemerken. Alvast een sector waar ik nooit een euro ga insteken.
Exact niemand denkt dat. Daarom dat de waardering zo belachelijk laag is en je hier niemand vind behalve Fernando die het laatste kwartaalrapport gewoon kan nemen voor wat het is, zonder zich te verliezen in verzinsels over het einde van dat merk omdat de koers 10% gezakt is.

Benieuwd of ik hier binnen een paar dagen serieus in mijn onderbroek ga worden gezet, dan wel helemaal zonder broek met mijn beurspeen ga lopen zwaaien omdat ik weer gelijk had. Ambiance gegarandeerd alleszins!
(inb4 compleet flat premarket)

Laatst bewerkt:
Meta/Netflix bulls in 2022 disagree.

Eén zwaluw maakt de lente niet. (Of is het zomer? Tis nog vroeg. Slaap toch eens door ****** kinderen) Dat maakt het nog geen valabele strategie. Maar dan nog, ondanks die epic comeback is dat "maar" +- 80% extra op META tov piek 2021 en +- 45% op Neflix as we speak. En die hebben een comeback gehad van 500-700%, dat komt quasi nooit voor.

Dus nee, die hadden dat véél vroeger moeten buitentrappen in 2022.

Benieuwd of ik hier binnen een paar dagen serieus in mijn onderbroek ga worden gezet, dan wel helemaal zonder broek met mijn beurspeen ga lopen zwaaien omdat ik weer gelijk had. Ambiance gegarandeerd alleszins!
(inb4 compleet flat premarket)
Gaat niet over een tijdspanne van paar dagen he 😉. Of ga je al met je beurspeen staan zwaaien als het terug 110,8$ bereikt, wat een verwaarloosbaar 0,00% resultaat is tov het moment dat je je no brainer startknop had ingedrukt?
Desondanks hoop ik dat je gelijk hebt 😃. Zou het spijtig vinden moest je ego een deukje krijgen 😊.

Laatst bewerkt:
Melexis nog 4,68% en XFAB 3,8%. Krimpen alsmaar meer als deel van pf. 🤷‍♂️
Beiden sinds mei 2020 al in pf.

Ik verkoop ze niet. Ik wacht af om eventueel bij te kopen later dit jaar, als ik cash heb. Geen haast, kan evengoed nog lager gaan.
Ik ben geen day trader. 🤷‍♂️
Dan sta je 5 jaar later breakeven op Melexis, met inflatie gerekend zelfs verlies. Hun sales zijn 3% gekrompen in 2024, dan geef je zelf een grafiek van Tesla sales die tegenvallen, wat ga je doen nog eens 5 jaar wachten om te zien of het misschien nog goed komt?

De best presterende aandelen zijn groeibedrijven, meeste beleggers willen groei zien, we zitten in een van de zotste technologische vooruitgangs periode ooit, Melexis slaagt er duidelijk niet in daar van mee te profiteren, tijd voor andere aandelen te zoeken zou ik zeggen.

Terug
Bovenaan