Hoe gaat het met het “killer-portfolio” van @FernandoFreecashflow ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een flesje krakensame here, mooie start van het jaar, +8% in Januari hier![]()

Iemand die de dreun voor Oxy kan plaatsen? Ik zie echt geen relevant nieuws dat zo'n impact kan hebben.
Ik zag de bui al hangen - beestachtig goed gespeeld van Vooruit, optimaal de ultieme machtspositie benut. Een home - run over heel de lijn.Allé het wordt 10%...
Zelf sta ik ook maar +2,4% YTD. Alles kan vlug veranderen.Voorlopig maar slapjes, maar dat wist je natuurlijk al. Gisteren bij sluiting stond ik -0,98% YTD, maar ik zie net CROX -5% door afstraffing bij Deckers Outdoor, dus het zal weeral wat lager zijn vandaag.
Allé het wordt 10%...
Is er al iets concreet hoe en wanneer dit in zijn werk zou gaan? Wat met aandelen die je al in portefeuille hebt?Allé het wordt 10%...
De RTBF zou over informatie beschikken die stelt dat er een progressief tarief zou worden ingevoerd waar de meerwaardebelasting als volgt zou worden berekend:Hopelijk met een (veel) hogere vrijstelling. Anders heeft MR zich serieus laten schuren.
www.aeacus.be
Ter info dit is de oorspronkelijke bron van de RTBF: https://www.rtbf.be/article/direct-...2fcb0b-8072-4387-a5f7-f86e16e00ec5__editorial (doorklikken op de vragen)De RTBF zou over informatie beschikken die stelt dat er een progressief tarief zou worden ingevoerd waar de meerwaardebelasting als volgt zou worden berekend:
- 1,25% op bedragen tussen 1 en 2,5 miljoen
- 2,25% op bedragen tussen 2,5 en 5 miljoen
- 5% op bedragen tussen 5 en 10 miljoen
- 10% op bedragen boven 10 miljoen
Deze informatie is voor alle duidelijkheid nog niet bevestigd.
![]()
Meerwaardebelasting op aandelen is een feit
Bart De Wever heeft het voorstel gepresenteerd om een meerwaardebelasting op aandelen in te voeren van 10%.www.aeacus.be

Allez dan blijft alles nog even onduidelijk als vroeger"Het belang van een correcte fiscale analyse van de gerealiseerde meerwaarden als belastbare diverse inkomsten dan wel als "normaal beheer van privévermogen" (vrijgesteld), neemt hierdoor aanzienlijk toe. Aandelen- en cryptobeleggers zullen, indien de plannen van Bart De Wever realiteit worden, in de toekomst verplicht zijn om hun gerealiseerde meerwaarden op te nemen in hun belastingaangifte. De meerwaarden zullen immers in elk geval belast worden (mits zij kwalificeren als meerwaarden gerealiseerd binnen het normaal van privévermogen). Het is echter zeer waarschijnlijk dat de fiscus in de toekomst zal overgaan tot controleacties, waarbij de aangiftes van beleggers zullen worden geviseerd. De fiscus zal daarbij nagaan of de gerealiseerde meerwaarden wel correct werden aangegeven en onderzoeken of de meerwaarden niet kwalificeren als diverse inkomsten, dewelke belastbaar zijn aan het hogere tarief van 33%(te vermeerderen met de gemeentelijke opcentiemen). "
Toch oppassen met opties dus...
Storm in een glas water dus voor 99% van de "gewone" beleggers als die effectief pas bij 1 miljoen winst van kracht gaat.
De RTBF zou over informatie beschikken die stelt dat er een progressief tarief zou worden ingevoerd waar de meerwaardebelasting als volgt zou worden berekend:
Deze informatie is voor alle duidelijkheid nog niet bevestigd.
![]()
Meerwaardebelasting op aandelen is een feit
Bart De Wever heeft het voorstel gepresenteerd om een meerwaardebelasting op aandelen in te voeren van 10%.www.aeacus.be