Kleine Beursfeiten

Nog mensen die Meta in portefeuille hebben? Hoe kijken jullie daartegenaan? Cash koe met gigantische investeringen i.c.m. grote onzekerheden en daarmee een gok op ... VR/AR, ... wie zal het zeggen?

Overwogen om (deels) winst te nemen VS vrij robuust business model met vrij unieke mogelijkheden, worst case wordt alles een flop, investeringen stopzetten, herstructureren en aan iets nieuw geld uitgeven, regulatie zal altijd wel een heet hangijzer blijven maar geld ook voor concurrentie - doch sterker door meer diversificatie.
Het feit dat ze die investeringen kunnen doen is al enorm goed. Ze moeten die ook doen om een frontrunner te blijven.

Als ze gewoon stoppen met investeren en vernieuwen tjah dan is dit gewoon money money money.

IBM is in vergelijking met de rest nog vrij goedkoop. Goede resultaten en +12%....Misschien een alternatief voor de magnificent seven?

Nog mensen die Meta in portefeuille hebben? Hoe kijken jullie daartegenaan? Cash koe met gigantische investeringen i.c.m. grote onzekerheden en daarmee een gok op ... VR/AR, ... wie zal het zeggen?

Overwogen om (deels) winst te nemen VS vrij robuust business model met vrij unieke mogelijkheden, worst case wordt alles een flop, investeringen stopzetten, herstructureren en aan iets nieuw geld uitgeven, regulatie zal altijd wel een heet hangijzer blijven maar geld ook voor concurrentie - doch sterker door meer diversificatie.
Trust the Zucc

Sluit KWEB morgen boven 34,64$, dan sta ik gereed / heb ik de vingers aan de knoppen om mijn positie in China te verhogen de komende weken.
Is er weer iets op til in China? 🤫

Iemand een idee waarom Umicore zo hard daalt?
Edit: Kepler Cheuvreux verlaagde het koersdoel voor Umicore van 18,00 naar 10,50 euro, terwijl het advies werd verlaagd van Kopen naar Houden.

Laatst bewerkt:
Iemand een idee waarom Umicore zo hard daalt?
Edit: Kepler Cheuvreux verlaagde het koersdoel voor Umicore van 18,00 naar 10,50 euro, terwijl het advies werd verlaagd van Kopen naar Houden.

Kepler Cheuvreux haalt Umicore van kooplijst​

De grootste daler in de Bel20 is Umicore
UMI-6,40%
, met een verlies van 6,7 procent tot 9,48 euro. Beurshuis Kepler Cheuvreux verlaagt het advies van 'kopen' naar 'houden', het koersdoel voor de materialengroep gaat van 'kopen' naar 'houden'.

De beleggersdag zal waarschijnlijk geen drastische maatregelen opleveren voor batterijmaterialen en dus ook de beleggerszorgen over het toekomstige rendement niet milderen​

Matthias Maenhaut
Kepler Cheuvreux-analist
Analist Matthias Maenhaut vreest dat de beleggersdag die Umicore voor 27 maart in Londen plant geen verlossing brengt voor de belegger die hoopt op een einde van de onzekerheid rond de batterijmaterialentak, waarvan de waarde door sommige analisten door de opkomst van de rivaliserende LFP-technologie intussen op nul gezet is. 'De beleggersdag zal waarschijnlijk geen drastische maatregelen opleveren voor batterijmaterialen en dus ook de beleggerszorgen over het toekomstige rendement niet milderen'.

Alles in china heb ik de indruk...

Sluit KWEB morgen boven 34,64$, dan sta ik gereed / heb ik de vingers aan de knoppen om mijn positie in China te verhogen de komende weken.
Is er weer iets op til in China? 🤫

Meh, gisteren toch BABA bij closing verkocht. Overbought, veel FOMO, snel stijgende premium ADR vs HK listing, markt lijkt geen tarieven in te prijzen, DeepSeek hype,... Kan altijd gekker, maar riekt toch weer sterk naar die korte pumps van vorig jaar.

Kepler Cheuvreux haalt Umicore van kooplijst​

De grootste daler in de Bel20 is Umicore
UMI-6,40%
, met een verlies van 6,7 procent tot 9,48 euro. Beurshuis Kepler Cheuvreux verlaagt het advies van 'kopen' naar 'houden', het koersdoel voor de materialengroep gaat van 'kopen' naar 'houden'.

De beleggersdag zal waarschijnlijk geen drastische maatregelen opleveren voor batterijmaterialen en dus ook de beleggerszorgen over het toekomstige rendement niet milderen​

Matthias Maenhaut
Kepler Cheuvreux-analist
Analist Matthias Maenhaut vreest dat de beleggersdag die Umicore voor 27 maart in Londen plant geen verlossing brengt voor de belegger die hoopt op een einde van de onzekerheid rond de batterijmaterialentak, waarvan de waarde door sommige analisten door de opkomst van de rivaliserende LFP-technologie intussen op nul gezet is. 'De beleggersdag zal waarschijnlijk geen drastische maatregelen opleveren voor batterijmaterialen en dus ook de beleggerszorgen over het toekomstige rendement niet milderen'.
Correcte assumptie. Ze willen de batterij tak niet dumpen en verkopen lukt niet want niemand moet het hebben.
Dus het plan is om die boit draaiende te houden, wrs aan 50-100 miljoen verlies per jaar... tot iemand er iets voor wilt geven of de markt keert.
Recyclage & katalysatoren zijn prachtige businesses maar zolang die batterij tak eraan vast hangt, zie ik dit niet goed komen.

Bij het inloggen bij Lynx krijg ik de melding om volgend document te bezorgen:

Ireland Interest Tax Form 8-3-6​

Iemand daar ervaring mee? Is dat iets standaard en verplicht in te vullen?
Lijkt me nogal veel gedoe gezien het ook door de Tax authority (van België neem ik aan) ondertekend moet worden.

Ik heb dit ook, maar het probleem is dat je dit moet laten ondertekenen door de overheid/gemeente op de een of andere manier...

Ik heb dit ook, maar het probleem is dat je dit moet laten ondertekenen door de overheid/gemeente op de een of andere manier...
Bij het inloggen bij Lynx krijg ik de melding om volgend document te bezorgen:

Ireland Interest Tax Form 8-3-6​

Iemand daar ervaring mee? Is dat iets standaard en verplicht in te vullen?
Lijkt me nogal veel gedoe gezien het ook door de Tax authority (van België neem ik aan) ondertekend moet worden.
Is simpel.
Via MyMinFin woonplaatsattest aanvragen.

Duurt 3 minuten voor je het ontvangt.
Samen met dat tax form terugesturen naar Lynx.

Dan houden ze minder interesten aan de bron (Ierland) af op interesten op de cash op uw rekening (>10k).

Is simpel.
Via MyMinFin woonplaatsattest aanvragen.

Duurt 3 minuten voor je het ontvangt.
Samen met dat tax form terugesturen naar Lynx.

Dan houden ze minder interesten aan de bron (Ierland) af op interesten op de cash op uw rekening (>10k).

Amper cash op de rekening en enkel IWDA in portfolio bij Lynx. Ik zal het maar invullen en bezorgen als het zo eenvoudig is.
Bedankt om me op weg te zetten 🙂.

Terug
Bovenaan