Kleine Beursfeiten

Omdat ze zich volledig gaan concentreren op kankeronderzoek?
reductie van cash burn + focus + naar buitenwereld zal het duidelijker worden dat je meer geld in kas krijgt dan dat je ervoor betaalt. Natuurlijk moeten op termijn resultaten komen anders is het binnen 6-7 jaar toch naar 0 - maar op korte termijn kan dit wel eens een impuls geven.

Lijkt me vooral een elegante manier om GILD verstrengeling te dumpen, aan cash value te noteren in de spinco en dus basically de boel goedkoop op te doeken. Eens SpinCo noteert aan < face value zal het snel van de beurs verdwijnen en is de cash ribedebie.

Eens er geen sociaal passief of andere liabilities aanhangen, is er geen enkele reden dat de box aan minder dan face value noteert. Beetje een SPAC.

Als het aan 2bln noteert en er is 2.5bln cash, dan is het gewoon wachten op het uitkoopbod en is er opnieuw paar miljard euro's weg uit het belgische biotech ecosysteem.

De laatste kan het licht uitdoen.

Lijkt me vooral een elegante manier om GILD verstrengeling te dumpen, aan cash value te noteren in de spinco en dus basically de boel goedkoop op te doeken. Eens SpinCo noteert aan < face value zal het snel van de beurs verdwijnen en is de cash ribedebie.
Ze hebben nog jaren van investeringen nodig vooralleer er cashflow gegenereerd zal worden dus is het toch gewoon logisch dat dit aan een stevige korting tov cash noteert? Heb nooit die analisten gesnapt die dit aandeel aanraden op basis van de cash op de rekening.
Het is niet alsof het de bedoeling van het management is om deze cash ooit uit te keren aan de aandeelhouders... ofwel gebruiken ze het intern voor klinische studies, ofwel gebruiken ze het voor overnames.

Jij doet nu alsof die eenvoudig kan overgenomen worden door een bod en van de beurs gehaald worden, maar waarom in godsnaam zouden de huidige aandeelhouders instemmen met een bod dat onder de cash value ligt? en waarom zou iemand het aan de cash value overnemen?

Geen expert in opties dus daarmee zoek ik iemand die onderstaande even kan reviewen.

Gisteren synthetic long gecreëerd op Solvay. Dec ‘25 call gekocht en put verkocht met strike prijs van 30. Ik heb er 0.8 EUR voor gekregen.

Cashflow t.o.v. aankoop van 100 aandelen is: +80 euro (premie) + 3.050 euro (aandelen niet moeten kopen). Ik heb vandaag dus 3.130 euro die ik kan beleggen (pak aan 4%). Dan heb ik na 1 jaar 125 euro. Daarbij komt dan ook nog de 80 euro premie. Dus in totaal, indien prijs hetzelfde blijft als vandaag, heb ik 205 euro. Indien ik aandelen kocht dan heb ik 170 euro (netto dividend).

Klopt mijn redenering? Idee is om exposure op Solvay te vergroten maar op de meest interessante manier 🫣

Non event op CES met een saaie presentatie, wat steken naar Tesla en Waymo, geen nieuwe deals aangekondigd, temidden van een rode beursdag met hoge short interest. Heb het meegegeven als risico hierboven wat er dan zou gebeuren.
Een kennis van me die actief is in de sector wist me te vertellen dat zij op 250m in het donker een zwart voorwerp van 10cm grootte kunnen detecteren met LIDAR. 250m is tevens de afstand die je aan 120km/u nodig hebt om rustig en veilig tot stilstand te komen.
Dit zijn zaken die je in de nabije toekomst met alleen cameras nooit zal halen. Ze werkten vroeger samen met Tesla maar zijn omwille van Elon zijn koppige overtuiging rond camera en niet LIDAR uit die samenwerking gestapt.

Hun tech wordt gebruikt in de nieuwe S-klasse van Mercedes die autonoom rijdt op niveau 4.

Dit soort niche sectoren is toch altijd een grote hit or miss... Vele nieuwe bedrijven die zich storten op de ontwikkeling in de hoop de eenhoorn met de gouden hoeven te vinden.
Kijk maar naar de EV batterij research bedrijven. Daar beginnen de eerste bomen ook al te vallen.

Fees keytrade ook toch wel wat gezakt, krijg net deze mail

On the Brussels, Paris and Amsterdam exchanges, we will charge only EUR 2.45* for small orders up to EUR 250 in order to accommodate start-up or hammock investors, for example.
In addition, on these same exchanges, you will soon pay 5.95 EUR* for an order in the EUR 250 to EUR 2,500 range. That's a 20% price drop for the Brussels exchange and even a 60% on the Amsterdam and Paris exchanges. Furthermore, we are introducing, amongst others, a more advantageous tariff plan for US stock markets and adjusted prices for options.

Ze hebben nog jaren van investeringen nodig vooralleer er cashflow gegenereerd zal worden dus is het toch gewoon logisch dat dit aan een stevige korting tov cash noteert?

Ik zou denken dat de koers meeloopt en niet voorloopt. Ok, er is een sociaal passief, maar geen passief van een miljard. Als ze gewoon alles verkopen en iedereen ontslaan is er, wat, 20-30-40% meer cash dan de huidige market cap. Waarom, geen idee.

Dat lossen ze nu de facto op met de splitsing. Overgrote deel van de cash gaat naar een lege doos/schelp met geen operationele activiteiten. Men zou verwachten dat dat aan face value noteert.

Heb nooit die analisten gesnapt die dit aandeel aanraden op basis van de cash op de rekening.
Het is niet alsof het de bedoeling van het management is om deze cash ooit uit te keren aan de aandeelhouders... ofwel gebruiken ze het intern voor klinische studies, ofwel gebruiken ze het voor overnames.

Ofwel keren ze het onrechtstreeks uit aan de aandeelhouders. Lees: je verhuist de cash eerst naar een lege doos en verkoopt de lege doos dan (of keer de cash uit).

In any case is het een slinkse truc om de cash uit het bedrijf te halen en sociaal bloedbad minimaal te houden.

Jij doet nu alsof die eenvoudig kan overgenomen worden door een bod en van de beurs gehaald worden, maar waarom in godsnaam zouden de huidige aandeelhouders instemmen met een bod dat onder de cash value ligt? en waarom zou iemand het aan de cash value overnemen?

Waarom zouden de huidige aandeelhouders instemmen dat al de cash naar "Spinco" verhuist ? Dat is de hamvraag. Eens je die beantwoord hebt, is je eigenlijke vraag overbodig. Er zijn wsch veel grote aandeelhouders die GLPG beu zijn en de cash terug willen (of niet geloven in het celtherapie verhaal). Als de shift naar SpinCo goedgekeurd raakt, is het aftellen voor de cash uit de lege schelp verdwijnt. Ofwel via een opdoeking, ofwel via een rare overname, ofwel via een overname als ze onder face value noteren.

Genoeg voorbeelden van biotech bedrijven die ver onder cash value noteren en overgenomen werden door een financiele partij met 0,0 interesse in de biotech activiteiten.

I could be wrong. Maar bottom line is dat dit voor de huidige kleine aandeelhouders geen hol value zal creeren. En dat ze binnen 2-3-4-5y nieuwe cash mogen ophalen voor hun celtherapie part of the business.

> Man steekt hoop geld in een Ierse bank, Crowdstrike shorts en experimenteel DNA-sequencing biotech bedrijf
> Man scheurt zwaar zijn broek en eindigt het extreem bullish beursjaar met double digit verlies op portefeuille
> Man is teleurgesteld met de afschuwelijke prestatie en noemt het zijn "zwaarste underperformance sinds hij belegt"

> koopt opnieuw biotechbedrijf dat na jarenlange opeenstapeling van mislukkingen in stilte zijn eigen liquidatie voorbereidt
Liquidatie is iets waar sommige aandeelhouders al een tijdje op zitten te hopen. De cash burn stopzetten en de rest vrij krijgen op een bepaalde manier. Zie ook de quote van cege hierboven: "Als ze gewoon alles verkopen en iedereen ontslaan is er, wat, 20-30-40% meer cash dan de huidige market cap". Maar aan +30 EUR blijft er echter niets over, want dan is die spread tussen marketcap en potentiele vrijgave van cash (via uitkoop) nihil.

Ik had aandelen in Galapagos van 2014 (de enigste goede tip van BNP hun private banking toen) tot de aankoop van mijn eerste app in 2019 en sindsdien nooit meer naar gekeken.

Als ik de cijfers en de historiek sinds toen bekijk zie ik alleen maar alarmbellen. In een ATOS snap ik nog een gokje omdat daar institutioneel belang kan zijn om te redden, naast gewoon een sell-off + sterfhuis scenario. Plus dat is peanuts smijten om eventueel een lollig returntje te krijgen voor een skireisje. Maar dit? Klinkt van ver alsof de grootste belanghebbers nog wat schaapjes op het droge zetten alvorens de voorbinddildo met spijkers wordt bovengehaald voor de retailbelegger. Ge zou al moeten hopen dat ze morgen beslissen om te liquideren tegen deftige prijzen maar ook dat lijkt mij een onrealistisch scenario. Dus je kijkt dan vermoedelijk naar een stapel brandend geld. De brandende biljetten smijten ze misschien op ene stapel en de rest in de andere. Dat loopt misschien daarna weer verder goed aan de ene kant maar ik zag ik niet meteen veel positief toekomstnieuws verder.

Geen expert in opties dus daarmee zoek ik iemand die onderstaande even kan reviewen.

Gisteren synthetic long gecreëerd op Solvay. Dec ‘25 call gekocht en put verkocht met strike prijs van 30. Ik heb er 0.8 EUR voor gekregen.

Cashflow t.o.v. aankoop van 100 aandelen is: +80 euro (premie) + 3.050 euro (aandelen niet moeten kopen). Ik heb vandaag dus 3.130 euro die ik kan beleggen (pak aan 4%). Dan heb ik na 1 jaar 125 euro. Daarbij komt dan ook nog de 80 euro premie. Dus in totaal, indien prijs hetzelfde blijft als vandaag, heb ik 205 euro. Indien ik aandelen kocht dan heb ik 170 euro (netto dividend).

Klopt mijn redenering? Idee is om exposure op Solvay te vergroten maar op de meest interessante manier 🫣
Ja klopt.

Terug
Bovenaan