Omdat ze zich volledig gaan concentreren op kankeronderzoek?GLPG gekocht, early bird catches the worm
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat ze zich volledig gaan concentreren op kankeronderzoek?GLPG gekocht, early bird catches the worm
reductie van cash burn + focus + naar buitenwereld zal het duidelijker worden dat je meer geld in kas krijgt dan dat je ervoor betaalt. Natuurlijk moeten op termijn resultaten komen anders is het binnen 6-7 jaar toch naar 0 - maar op korte termijn kan dit wel eens een impuls geven.Omdat ze zich volledig gaan concentreren op kankeronderzoek?
hoezo "verdwijnen"Eens SpinCo noteert aan < face value zal het snel van de beurs verdwijnen en is de cash ribedebie.
Ze hebben nog jaren van investeringen nodig vooralleer er cashflow gegenereerd zal worden dus is het toch gewoon logisch dat dit aan een stevige korting tov cash noteert? Heb nooit die analisten gesnapt die dit aandeel aanraden op basis van de cash op de rekening.Lijkt me vooral een elegante manier om GILD verstrengeling te dumpen, aan cash value te noteren in de spinco en dus basically de boel goedkoop op te doeken. Eens SpinCo noteert aan < face value zal het snel van de beurs verdwijnen en is de cash ribedebie.

Een kennis van me die actief is in de sector wist me te vertellen dat zij op 250m in het donker een zwart voorwerp van 10cm grootte kunnen detecteren met LIDAR. 250m is tevens de afstand die je aan 120km/u nodig hebt om rustig en veilig tot stilstand te komen.Non event op CES met een saaie presentatie, wat steken naar Tesla en Waymo, geen nieuwe deals aangekondigd, temidden van een rode beursdag met hoge short interest. Heb het meegegeven als risico hierboven wat er dan zou gebeuren.
On the Brussels, Paris and Amsterdam exchanges, we will charge only EUR 2.45* for small orders up to EUR 250 in order to accommodate start-up or hammock investors, for example.
In addition, on these same exchanges, you will soon pay 5.95 EUR* for an order in the EUR 250 to EUR 2,500 range. That's a 20% price drop for the Brussels exchange and even a 60% on the Amsterdam and Paris exchanges. Furthermore, we are introducing, amongst others, a more advantageous tariff plan for US stock markets and adjusted prices for options.
Dit komt paar consultancy firms en IB ten goede.Dit dus…
![]()
Galapagos to Unlock Shareholder Value by Declaring its Intent to Separate into Two Publicly Traded Entities
Galapagos intends to create a new company with approximately €2.45 billion in cash dedicated to building a pipeline of innovative medicines through transformational transactions Galapagos...www.glpg.com
Dit verhaal stinkt gewoon... te veel risicoDit dus…
![]()
Galapagos to Unlock Shareholder Value by Declaring its Intent to Separate into Two Publicly Traded Entities
Galapagos intends to create a new company with approximately €2.45 billion in cash dedicated to building a pipeline of innovative medicines through transformational transactions Galapagos...www.glpg.com
Ze hebben nog jaren van investeringen nodig vooralleer er cashflow gegenereerd zal worden dus is het toch gewoon logisch dat dit aan een stevige korting tov cash noteert?
Heb nooit die analisten gesnapt die dit aandeel aanraden op basis van de cash op de rekening.
Het is niet alsof het de bedoeling van het management is om deze cash ooit uit te keren aan de aandeelhouders... ofwel gebruiken ze het intern voor klinische studies, ofwel gebruiken ze het voor overnames.
Jij doet nu alsof die eenvoudig kan overgenomen worden door een bod en van de beurs gehaald worden, maar waarom in godsnaam zouden de huidige aandeelhouders instemmen met een bod dat onder de cash value ligt? en waarom zou iemand het aan de cash value overnemen?
Liquidatie is iets waar sommige aandeelhouders al een tijdje op zitten te hopen. De cash burn stopzetten en de rest vrij krijgen op een bepaalde manier. Zie ook de quote van cege hierboven: "Als ze gewoon alles verkopen en iedereen ontslaan is er, wat, 20-30-40% meer cash dan de huidige market cap". Maar aan +30 EUR blijft er echter niets over, want dan is die spread tussen marketcap en potentiele vrijgave van cash (via uitkoop) nihil.> Man steekt hoop geld in een Ierse bank, Crowdstrike shorts en experimenteel DNA-sequencing biotech bedrijf
> Man scheurt zwaar zijn broek en eindigt het extreem bullish beursjaar met double digit verlies op portefeuille
> Man is teleurgesteld met de afschuwelijke prestatie en noemt het zijn "zwaarste underperformance sinds hij belegt"
> koopt opnieuw biotechbedrijf dat na jarenlange opeenstapeling van mislukkingen in stilte zijn eigen liquidatie voorbereidt
Of Stellantis? Zou je toch terugkopen voor volgende dividenduitkering, dacht ik?Solvay bijvoorbeeld.
Ja klopt.Geen expert in opties dus daarmee zoek ik iemand die onderstaande even kan reviewen.
Gisteren synthetic long gecreëerd op Solvay. Dec ‘25 call gekocht en put verkocht met strike prijs van 30. Ik heb er 0.8 EUR voor gekregen.
Cashflow t.o.v. aankoop van 100 aandelen is: +80 euro (premie) + 3.050 euro (aandelen niet moeten kopen). Ik heb vandaag dus 3.130 euro die ik kan beleggen (pak aan 4%). Dan heb ik na 1 jaar 125 euro. Daarbij komt dan ook nog de 80 euro premie. Dus in totaal, indien prijs hetzelfde blijft als vandaag, heb ik 205 euro. Indien ik aandelen kocht dan heb ik 170 euro (netto dividend).
Klopt mijn redenering? Idee is om exposure op Solvay te vergroten maar op de meest interessante manier![]()