Sneeuwstorm
Well-known member
Met de lotto heb je ook meer kans om je geld kwijt te zijn dan om er rijk mee te worden.En waarom juist zouden die aandelen omhoog gaan in prijs???
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met de lotto heb je ook meer kans om je geld kwijt te zijn dan om er rijk mee te worden.En waarom juist zouden die aandelen omhoog gaan in prijs???
Met de lotto snap ik de (kleine) kans om rijk te worden, ik vraag gewoon hoe jullie dat zien. Rijk worden met die ATOS aandelen.Met de lotto heb je ook meer kans om je geld kwijt te zijn dan om er rijk mee te worden.
BEKE 17,545$ aangetikt vandaag. Bodem (not yet?) bereikt?Lachen jullie maar. KE Holdings stond tegen een weerstand, en daar heb ik verkocht. Rond 17,5$ ben ik mogelijk weer koper. Prémarket momenteel 23,41$ of reeds 8,23% onder mijn verkoopprijs.
.Atos heeft te veel kennis van strategische IT binnen de Franse (en andere) overheden.Met de lotto snap ik de (kleine) kans om rijk te worden, ik vraag gewoon hoe jullie dat zien. Rijk worden met die ATOS aandelen.
Voor mij persoonlijk gaat de vergelijking met Dexia niet op. Toen Dexia omver viel zat de hele financiële sector in het slop. De IT sector zit nu niet echt in het slop.Ik heb de indruk dat al die mensen die nu ATOS kopen Dexia zijn vergeten. Dexia is delisted van de beurs..
Klopt niet eh, het aandeel kan gerust dalen in de tussentijd en ver van je strikes weg blijven en de premies kunnen ondertussen exploderen in waarde.Hier heb ik er wat van:
-Mar'25 155P (gisteren gekocht toen het aandeel groen ging ondanks het Hindenburg-rapport)
-Jun'25 170P (in oktober gekocht)
-Sep'25 140P (in oktober gekocht)
Hoge IV, dure premiums. Koers moet maw serieuze bewegingen maken vooraleer je hier als optie-koper winst maakt. Dus opgelet.
Idd, koop dan beter puts.Naked calls verkopen kan hier veel opbrengen , maar het is mij het risico niet waard.
Met de lotto snap ik de (kleine) kans om rijk te worden, ik vraag gewoon hoe jullie dat zien. Rijk worden met die ATOS aandelen.
Klopt niet eh, het aandeel kan gerust dalen in de tussentijd en ver van je strikes weg blijven en de premies kunnen ondertussen exploderen in waarde.
Die Maart puts die je hier vermeldt stijgen vandaag met 25% (volgens finviz).
De June puts met 9.6%, omdat die verder OTM zijn.
Idd, koop dan beter puts.
Of schrijf bear calls, dat is het beste van 2 werelden voor dit aandeel naar mijn mening.
STONKS ONLY GO UP!Het blijft allemaal maar omhoog gaan...waar blijft die correctie![]()
Eerder het tweede.Oprechte vraag aan iedereen die daar nu €50 - €100 in steekt: hopen jullie dat de koers de komende 1-2 jaar zo gaat exploderen / zich serieus zal herstellen zodat je daar een serieuze winst mee boekt, of is het eerder een wilde gok uit sport en daarom -terecht- met een zeer beperkt bedrag?

Heb gisteren de aandelen aan 33,98$ gekochtDju, gisteren een bod geplaatst op wat opties van die Tempus AI van RG. Niet gefilled geraakt...![]()
.Ik heb uiteraard geen glazen bol en zoals gezegd, tis een gokje van 100€. Zoals vorig jaar al aangehaald, ipv elk jaar rond nieuwjaar krasloten te kopen ben ik geswitched en koop ik een penny stock. De gok van vorig jaar (Oxurion) is nog steeds penny stock zelfs na een stock merge.
Aan al degenen die hier ook Atos gekocht hebben, ik ben niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen.
Atos heeft te veel kennis van strategische IT binnen de Franse (en andere) overheden.
Atos heeft nog steeds één van de betere IAM IPs in de markt (Evidian).
Atos heeft ongetwijfeld nog steeds veel knappe koppen tussen hun consultants rondlopen.
Voor mij persoonlijk gaat de vergelijking met Dexia niet op. Toen Dexia omver viel zat de hele financiële sector in het slop. De IT sector zit nu niet echt in het slop.
Ondanks de slechte financiële situatie is er nog steeds veel IP aanwezig. Zolang het personeel (groot deel van de IP voor een IT consultancy boite) niet gaat lopen kan Atos er volgens mij binnen enkele jaren terug bovenop komen.
Focussen op de winstgevende contracten en de verlieslatende niet verlengen.
De Franse staat is niet de enige grote klant van Atos.Maar als ATOS zo belangrijk is in de ogen van de Franse staat, kan je hetzelfde vehikel hebben. Koop cruciale stukken op en steek ze in een ander bedrijf. Geef wat waarborgen vanuit de Franse staat aan de schuldeisers zodat ze ermee akkoord gaan. Laat de rest afsterven.
Mooi ritje naar beneden welHindenburg kwam gisteren met een uitgebreid short rapport over mijn grootste shortpositie (via puts), Carvana.
Ticker: CVNA
Carvana: A Father-Son Accounting Grift For The Ages – Hindenburg Research
hindenburgresearch.com
De Garcia's en hun handlangers binnen oa. Cerberus Capital zullen er alles aan doen om de koers te ondersteunen.
Ik vermoed dat het kaartenhuis pas definitief in elkaar zal storten eens de SEC of zelfs de DOJ tevoorschijn komen. Afwachten of ze deze keer wel hun job doen.
Ik heb zonet de TEM opties bekeken, die premies zijn zot hoog.1) Tempus AI -> AI healthcare play. Nieuwe positie nadat ze post-IPO lock-up period 60% gezakt zijn op een goede maand tijd. Misschien doe ik nog eens een uitgebreidere write-up, maar hun business bestaat uit 3 segmenten:
- Genomics: diagnostics & testing, voornamelijk voor kanker
- Data & licensing waarbij pharma bedrijven veel geld betalen voor toegang tot hun data + analytische tools
- AI Healthcare applications waarbij ze "algoritmes as medical device" proberen te ontwikkelen. Nog zeer klein business segment maar meest potentieel tot disruptie op lange termijn.