Kleine Beursfeiten

Ik heb uiteraard geen glazen bol en zoals gezegd, tis een gokje van 100€. Zoals vorig jaar al aangehaald, ipv elk jaar rond nieuwjaar krasloten te kopen ben ik geswitched en koop ik een penny stock. De gok van vorig jaar (Oxurion) is nog steeds penny stock zelfs na een stock merge.

Aan al degenen die hier ook Atos gekocht hebben, ik ben niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen :) .

Met de lotto snap ik de (kleine) kans om rijk te worden, ik vraag gewoon hoe jullie dat zien. Rijk worden met die ATOS aandelen.
Atos heeft te veel kennis van strategische IT binnen de Franse (en andere) overheden.
Atos heeft nog steeds één van de betere IAM IPs in de markt (Evidian).
Atos heeft ongetwijfeld nog steeds veel knappe koppen tussen hun consultants rondlopen.

Ik heb de indruk dat al die mensen die nu ATOS kopen Dexia zijn vergeten. Dexia is delisted van de beurs..
Voor mij persoonlijk gaat de vergelijking met Dexia niet op. Toen Dexia omver viel zat de hele financiële sector in het slop. De IT sector zit nu niet echt in het slop.
Ondanks de slechte financiële situatie is er nog steeds veel IP aanwezig. Zolang het personeel (groot deel van de IP voor een IT consultancy boite) niet gaat lopen kan Atos er volgens mij binnen enkele jaren terug bovenop komen.
Focussen op de winstgevende contracten en de verlieslatende niet verlengen.

Hier heb ik er wat van:
-Mar'25 155P (gisteren gekocht toen het aandeel groen ging ondanks het Hindenburg-rapport)
-Jun'25 170P (in oktober gekocht)
-Sep'25 140P (in oktober gekocht)

Hoge IV, dure premiums. Koers moet maw serieuze bewegingen maken vooraleer je hier als optie-koper winst maakt. Dus opgelet.
Klopt niet eh, het aandeel kan gerust dalen in de tussentijd en ver van je strikes weg blijven en de premies kunnen ondertussen exploderen in waarde.
Die Maart puts die je hier vermeldt stijgen vandaag met 25% (volgens finviz).
De June puts met 9.6%, omdat die verder OTM zijn.

Naked calls verkopen kan hier veel opbrengen , maar het is mij het risico niet waard.
Idd, koop dan beter puts.
Of schrijf bear calls, dat is het beste van 2 werelden voor dit aandeel naar mijn mening.

Met de lotto snap ik de (kleine) kans om rijk te worden, ik vraag gewoon hoe jullie dat zien. Rijk worden met die ATOS aandelen.

Ik vroeg me dat ook al af, al meerdere jaren op een rij verlieslatend zowat ongeacht welke financiële parameter je bekijkt, ook uitzonderlijk slechte prestaties voor die sector. Op papier zou het zeker haalbaar moeten zijn om dat recht te trekken, maar het feit dat dat de afgelopen jaren niet gebeurd is, is geen goed teken.

Oprechte vraag aan iedereen die daar nu €50 - €100 in steekt: hopen jullie dat de koers de komende 1-2 jaar zo gaat exploderen / zich serieus zal herstellen zodat je daar een serieuze winst mee boekt, of is het eerder een wilde gok uit sport en daarom -terecht- met een zeer beperkt bedrag?

Klopt niet eh, het aandeel kan gerust dalen in de tussentijd en ver van je strikes weg blijven en de premies kunnen ondertussen exploderen in waarde.
Die Maart puts die je hier vermeldt stijgen vandaag met 25% (volgens finviz).
De June puts met 9.6%, omdat die verder OTM zijn.

Dat klopt inderdaad.
Ik bedoelde op expiratie, maar in de tussentijd kan er inderdaad al veel gebeuren.

De maart puts die ik gisteren kocht, daar heb ik 30% winst op intussen.

Idd, koop dan beter puts.
Of schrijf bear calls, dat is het beste van 2 werelden voor dit aandeel naar mijn mening.

Geen ervaring mee, ga me wat inlezen.

Oprechte vraag aan iedereen die daar nu €50 - €100 in steekt: hopen jullie dat de koers de komende 1-2 jaar zo gaat exploderen / zich serieus zal herstellen zodat je daar een serieuze winst mee boekt, of is het eerder een wilde gok uit sport en daarom -terecht- met een zeer beperkt bedrag?
Eerder het tweede.

Ik heb uiteraard geen glazen bol en zoals gezegd, tis een gokje van 100€. Zoals vorig jaar al aangehaald, ipv elk jaar rond nieuwjaar krasloten te kopen ben ik geswitched en koop ik een penny stock. De gok van vorig jaar (Oxurion) is nog steeds penny stock zelfs na een stock merge.

Aan al degenen die hier ook Atos gekocht hebben, ik ben niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen :) .

Atos heeft te veel kennis van strategische IT binnen de Franse (en andere) overheden.
Atos heeft nog steeds één van de betere IAM IPs in de markt (Evidian).
Atos heeft ongetwijfeld nog steeds veel knappe koppen tussen hun consultants rondlopen.

Voor mij persoonlijk gaat de vergelijking met Dexia niet op. Toen Dexia omver viel zat de hele financiële sector in het slop. De IT sector zit nu niet echt in het slop.
Ondanks de slechte financiële situatie is er nog steeds veel IP aanwezig. Zolang het personeel (groot deel van de IP voor een IT consultancy boite) niet gaat lopen kan Atos er volgens mij binnen enkele jaren terug bovenop komen.
Focussen op de winstgevende contracten en de verlieslatende niet verlengen.

Maar als ATOS zo belangrijk is in de ogen van de Franse staat, kan je hetzelfde vehikel hebben. Koop cruciale stukken op en steek ze in een ander bedrijf. Geef wat waarborgen vanuit de Franse staat aan de schuldeisers zodat ze ermee akkoord gaan. Laat de rest afsterven.

Als ik dat zo tussen de regels lees, is dat het plan van de Franse staat en zo krijgen de schuldeisers nog iets. En wie gaat er nu nog contracten kopen bij ATOS als iedereen benauwd is dat hun huidige contracten niet voltooid gaan worden. (Zie Engelse lek)

Nu, ik lees ergens een vergelijking met Carillion. Dat werd ook pennystock en volledig geliquideerd in de UK. En dat deed ook "essentiele infrastructuur" voor overheden. 48.000 werknemers wereldwijd. 19.000 in de UK. Foetsjie

Maar als ATOS zo belangrijk is in de ogen van de Franse staat, kan je hetzelfde vehikel hebben. Koop cruciale stukken op en steek ze in een ander bedrijf. Geef wat waarborgen vanuit de Franse staat aan de schuldeisers zodat ze ermee akkoord gaan. Laat de rest afsterven.
De Franse staat is niet de enige grote klant van Atos.

Maar hey nogmaals, ik probeer hier geen investment case the maken : het is een yolo gokje zoals ik er elk jaar één doe.

Hindenburg kwam gisteren met een uitgebreid short rapport over mijn grootste shortpositie (via puts), Carvana.
Ticker: CVNA

De Garcia's en hun handlangers binnen oa. Cerberus Capital zullen er alles aan doen om de koers te ondersteunen.
Ik vermoed dat het kaartenhuis pas definitief in elkaar zal storten eens de SEC of zelfs de DOJ tevoorschijn komen. Afwachten of ze deze keer wel hun job doen.
Mooi ritje naar beneden wel

1) Tempus AI -> AI healthcare play. Nieuwe positie nadat ze post-IPO lock-up period 60% gezakt zijn op een goede maand tijd. Misschien doe ik nog eens een uitgebreidere write-up, maar hun business bestaat uit 3 segmenten:
- Genomics: diagnostics & testing, voornamelijk voor kanker
- Data & licensing waarbij pharma bedrijven veel geld betalen voor toegang tot hun data + analytische tools
- AI Healthcare applications waarbij ze "algoritmes as medical device" proberen te ontwikkelen. Nog zeer klein business segment maar meest potentieel tot disruptie op lange termijn.
Ik heb zonet de TEM opties bekeken, die premies zijn zot hoog.
Als je nu 100 stocks TEM koopt kost het $3.852, daar kan je een $40 call tegenover schrijven die vervalt in maart 2025 voor een premie van $6.80. Dat verlaagt je aankoopkost per aandeel naar $31.72. Als het aandeel gecalled wordt (als het boven $40 staat tegen de vervaldatum) heb je een winst van $6.8 + $1.48 = $8.28 over een belegging van $38.52. Dat is 102% op geannualiseerde basis (8.28/38.52) * (365/77 dte). Dat is best wel veel, zeker omdat het je de positie al zou kunnen afsluiten voor de vervaldatum.
Een short (naked) put op $40 kan ook, dat zou een iets lager geannualiseerd ROI geven (de premies schommelen momenteel sterk en de OI is laag).

Indekken tegen downside risk is daarentegen ook duur. Het grote risico hier is de lockdown period, je kan moeilijk anticiperen hoeveel insiders hun Tempus stocks gaan verkopen éénmaal ze dit mogen. Risky, maar wel een hoge potentiële ROI.

Gisteren RXSight bijgekocht. In januari nemen ze deel aan de JP Morgan Healthcare conference. Mogelijk dat dit een extra boost gaat geven?
Ps: indien het nog even door zou zakken, is +/-27-28$ ook goed mogelijk, en wordt bijgekocht. Daar ligt een steun.

Laatst bewerkt:
Startpositie NXT gekocht.

Beaten down tezamen met alle solar namen, maar dit is gewoon een fundamenteel sterk bedrijf.

8% FCF yield, 10% groei, hoge margins, grote backlog van orders en technische uptrend.

SL 36,5 just in case het negatieve sentiment rond solar een nieuwe boost krijgt.

Terug
Bovenaan