Kleine Beursfeiten

Ik denk dat je daar (bij manier van spreken) als een koning leeft met 2000 euro per maand als single (en dan zeker als je je huis hier verkoopt en ginder iets koopt).

Off topic: als single in Thailand zonder inflatie dan. Probeer dat maar eens met 2 jonge kinderen in Belgie. Wij geven een veelvoud per maand uit zonder gekke aankopen (wel veel op reis)
Komkom, ook in 2025 is het hier BG hé - maak gewoon van die 600k even 1,2 miljoen en dan heb je 4k/maand. Waarom moet het allemaal zo moeilijk zijn voor jullie.

Toch wat surreeel dat het algemeenvgewoon maar blijft doorstijgen.

Zoiets kan niet blijven duren. De grootste prul stijgt met tientallen (of honderden) procenten op een paar weken tijd.
De opkomst van (mass market) AI heeft echt geleid tot een herhaling van de dotcom zeepbel...

Ik heb al heel wat long posities verkocht en ben de laatste 2 maanden ook steeds meer downside bets aan het plaatsen. De meest recente (vandaag): Soundhound AI.
April '25 $22P.

$85 miljoen omzet en een beurswaarde van $7,2 miljard. Groeien aan 100%, maar een aanzienlijk deel daarvan komt van overnames (Amelia, SYNQ3, ...) Aantal uitstaande aandelen gaat door het dak als gevolg van die overnames en SBC. Op 1 jaar tijd is het aantal uitstaande aandelen gestegen van 240 miljoen naar 360 mijoen.

Los van de waardering, zie ik ook niet goed in wat er zo uniek is aan hun technologie ten opzichte van andere spelers type Nuance-Microsoft en Google (Assistant).

Best performers '24
1. Citibank : +66%
2. Bristol-Myers Squibb Company: +32%
3. Altria Group: +10%

Worst performers '24
1. Archer-Daniels-Midland Company: -16%
2. Atos: -13%
3. Total Energies: -10%

Ik geloof niet dat de Franse overheid Atos laat failliet gaan, dus tis mijn "YOLO" gokje voor komende jaren (35k aandelen gekocht voor ~100€).
Alle anderen zijn gekocht voor dividend, dus het inkomen van dividend en de stijging ervan is voor mij belangrijker.

Excl dividend portfolio -1.2%
Incl dividend portoflio +0.5%

Best performers '24
1. Citibank : +66%
2. Bristol-Myers Squibb Company: +32%
3. Altria Group: +10%

Worst performers '24
1. Archer-Daniels-Midland Company: -16%
2. Atos: -13%
3. Total Energies: -10%

Ik geloof niet dat de Franse overheid Atos laat failliet gaan, dus tis mijn "YOLO" gokje voor komende jaren (35k aandelen gekocht voor ~100€).
Alle anderen zijn gekocht voor dividend, dus het inkomen van dividend en de stijging ervan is voor mij belangrijker.

Excl dividend portfolio -1.2%
Incl dividend portoflio +0.5%
Gaan ze Atos niet gewoon nationaliseren? Ergens is het wel leuker dan meedoen met Euromillions natuurlijk.

Hindenburg kwam gisteren met een uitgebreid short rapport over mijn grootste shortpositie (via puts), Carvana.
Ticker: CVNA

De Garcia's en hun handlangers binnen oa. Cerberus Capital zullen er alles aan doen om de koers te ondersteunen.
Ik vermoed dat het kaartenhuis pas definitief in elkaar zal storten eens de SEC of zelfs de DOJ tevoorschijn komen. Afwachten of ze deze keer wel hun job doen.

Hindenburg kwam gisteren met een uitgebreid short rapport over mijn grootste shortpositie (via puts), Carvana.

De Garcia's en hun handlangers binnen oa. Cerberus Capital zullen er alles aan doen om de koers te ondersteunen.
Ik vermoed dat het kaartenhuis pas definitief in elkaar zal storten eens de SEC of zelfs de DOJ tevoorschijn komen. Afwachten of ze deze keer wel hun job doen.
Welke expiration & strikes prefereer je dan?

Ik heb die koers gisteren in het oog gehouden net na publicatie van dat rapport. Aangezien de markt in eerste instantie omhoog ging, ging die prul gewoon mee omhoog (en hoger dan de markt zelf) ondanks een overtuigend short report. Het is pas als de markt begon te zakken dat het mee naar beneden ging en uiteindelijk harder naar beneden dan de markt zelf.

En dat zie je dus quasi altijd bij dergelijke brolstocks. Mijn gameplan is dus ook om dergelijke zaken pas te shorten als er duidelijke signalen zijn dat de markt dalende is. Ik heb die fout bij QUBT ook gemaakt, fundamentals doen er veelal niet toe als de bredere markt uptrending is.

Ik heb nu een random put optie van 185 bekeken: de grieken zijn rampzalig. Dat aandeel moet echt al héél sterk dalen vooraleer die putoptie sterk zal stijgen.

Welke expiration & strikes prefereer je dan?

Hier heb ik er wat van:
-Mar'25 155P (gisteren gekocht toen het aandeel groen ging ondanks het Hindenburg-rapport)
-Jun'25 170P (in oktober gekocht)
-Sep'25 140P (in oktober gekocht)

Hoge IV, dure premiums. Koers moet maw serieuze bewegingen maken vooraleer je hier als optie-koper winst maakt. Dus opgelet.
Naked calls verkopen kan hier veel opbrengen , maar het is mij het risico niet waard.

Ik ben geen optie-expert, dus helemaal optimaal zullen de keuzes niet zijn.
Maar ik heb een mandje aan putopties op 13 bedrijven (met expiraties tussen maart 25 en dec 26) en heb vertrouwen dat er in de komende maanden een mooie correctie komt binnen het segment van de shitco's. Zit momenteel positief op de meeste, terwijl er nog geen echte correctie is geweest.

Ik heb die koers gisteren in het oog gehouden net na publicatie van dat rapport. Aangezien de markt in eerste instantie omhoog ging, ging die prul gewoon mee omhoog (en hoger dan de markt zelf) ondanks een overtuigend short report. Het is pas als de markt begon te zakken dat het mee naar beneden ging en uiteindelijk harder naar beneden dan de markt zelf.

En dat zie je dus quasi altijd bij dergelijke brolstocks. Mijn gameplan is dus ook om dergelijke zaken pas te shorten als er duidelijke signalen zijn dat de markt dalende is. Ik heb die fout bij QUBT ook gemaakt, fundamentals doen er veelal niet toe als de bredere markt uptrending is.

Ik heb nu een random put optie van 185 bekeken: de grieken zijn rampzalig. Dat aandeel moet echt al héél sterk dalen vooraleer die putoptie sterk zal stijgen.
Block (SQ): nog zo eentje die lekker bleef doorstomen na Hindenburg report.

MercadoLibre laagste EV/S multiple sinds....2009 (met uitzondering van een paar weken in 2022). Margins tegelijkertijd op recordhoogte.

Koers sinds die 2009: +4.800%. M.a.w geen multiple expansion, puur growth driven.

En nu te koop aan zijn laagste prijs in 15 jaren. No brainer hier.

Zwakte komt vooral door zorgen omtrent de Braziliaanse economie (munt is op een jaar tijd 20% gezakt vs USD). Maar MELI navigeert al >20 jaar (succesvol) doorheen de wispelturige Zuid-Amerikaanse economie.

Grootste positie hier sinds vandaag.

Zonet ook ingestapt na verkoop HIMS, wou nog even de uptrend bevestigd zien

Terug
Bovenaan