Met de overname van Ambry Genetics verwacht ik voor 2025 minimum 1.2B $ revenue met geschatte EV van 6.2B $ post-acquisitie. Dus iets meer dan 5x revenue en 60% gross margins. Met andere woorden, ik denk dat er genoeg valuation support is met de 2 andere business segmenten (genomics & data) die ook snel groeien en wel reeds hun product/market fit hebben bewezen.
AI Apps monetization is inderdaad een langer traject want eerst FDA approval nodig voor werkzaamheid en vervolgens nog eens insurance reimbursement. Ze hebben wel al een aantal producten die hieraan voldoen, maar inderdaad nog beperkt. Zie hier recent voorbeeld dat approved is for reimbursement:
https://investors.tempus.com/news-r...rovides-medicare-coverage-clinical-use-tempus
Indien er weer veel AI optimisme in de koers opduikt zoals enkele keren vorig jaar (koers >50$) verkoop ik ze weer, want inderdaad nog te veel onzekerheid waardoor ik geen hoge "AI premium" wens te betalen. Maar nu is die premium beperkt, waardoor ik wel een positie durf te openen.
@nullarbor Btw, REAX ben ik momenteel ook aan het bekijken. Enorm indrukwekkende groei afgelopen jaren maar anderzijds stel ik me ergens wel de vraag of ze niet teveel de agents ipv shareholders dienen. Genereuze 85/15 split, heel hoge referral bonussen, SBC voor agents, alles boven de >12K per jaar is 100% voor de agent etc etc. Bull case is: eerst zoveel mogelijk agents onboarden aan lage marges en dan monetizen via higher margin services zoals title services, mortgages, debit card,..