Kleine Beursfeiten

ULTA +12% en LULU +17% op earnings. Goed voor de calls, allemaal ITM nu. :)
Idem, klein stukje dat ik na de bijkomende daling had bijgekocht wordt verkocht en de rest blijf ik nog even aanhouden.

Zo staat dat kleine stukje Umicore als enige doorn in het oog nog in de PF. Gelukkig zeer miniem maar daar gaat bijgekocht worden op een bepaald moment. :unsure:

Oxy begint toch pijn te doen vrees ik, grondstoffen blijft een lastige maar goed - gekozen om uit te zieken.

Buffett mag een goed belegger zijn, ook zijn keuzes om BAC en Apple te verkopen zijn ST niet de beste geweest.
Buffett volgt al +-15 jaar zijn eigen "value investing" strategie niet meer, ook zijn eigen (correcte) advies om index trackers te kopen past hij niet toe op Berkshire, met hun massa posities in cash. Die verkopen van BAC, AAPL, ... zijn volgens mij om zijn posities wat af te sluiten, niet omdat hij bearish is tegenover die stocks.
Technisch gezien zou Materialise nv interessant zijn om verder te stijgen. Boven zowel SMA20 als EMA20 maand gesloten vorige maand. Zijn er nog mensen die een positie genomen hebben ?
Zelfs vanuit een puur TA perspectief zegt dat heel weinig, laat staan in een breder marktperspectief.

Heb zelf ook Berkshire (mede door hier te volgen). Door de massa positie in cash lijkt goede hedge indien correctie beurs. Langs andere kant door oa afbouw posities (heden) misschien wat minder interessant aan het worden. Zijn er mensen die overwegen te verkopen/ verkocht hebben of net niet?

Idem, klein stukje dat ik na de bijkomende daling had bijgekocht wordt verkocht en de rest blijf ik nog even aanhouden.

Zo staat dat kleine stukje Umicore als enige doorn in het oog nog in de PF. Gelukkig zeer miniem maar daar gaat bijgekocht worden op een bepaald moment. :unsure:
LULU calls zijn buiten bij mij, ULTA heb ik nog.

Umicore al een tijd terug buiten gegooid, geen vertrouwen in het management momenteel.
Ik ben al te vaak bagholder geweest bij discount to NAV bedrijven waar het management niet de juiste stappen zet om de discount weg te werken.

Buffett volgt al +-15 jaar zijn eigen "value investing" strategie niet meer, ook zijn eigen (correcte) advies om index trackers te kopen past hij niet toe op Berkshire, met hun massa posities in cash. Die verkopen van BAC, AAPL, ... zijn volgens mij om zijn posities wat af te sluiten, niet omdat hij bearish is tegenover die stocks.
Jup, ULTA gekocht in Q2 om dan in Q3 te verkopen... ook niet van zijn doen, al was het miss eerder een Todd positie maar toch.

Iemand enig idee waar je het aantal uitstaande aandelen van een Frans bedrijf kan terugvinden? Atos SE heeft 20 miljard nieuwe aandelen uitgegeven en zou graag de evolutie over de tijd van het aantal uitstaande aandelen kunnen tracken. https://augmentationdecapital.atos....sults_of_its_Rights_Issue-2_december_2024.pdf

Op Euronext zeggen ze 112 miljoen uitstaande aandelen, maar dat kan toch niet kloppen? https://live.euronext.com/en/product/equities/FR0000051732-XPAR/market-information

Op de officiele communicate staat inderdaad 112 miljoen, neem aan dat het dan nog niet is upgedate

Iemand wat meer info over Atos? Als ik het goed begrijp wordt er ook €3miljard schulden omgezet in aandelen. Hoeveel uitstaande aandelen zouden er dan ongeveer zijn?
Iemand die hier wat meer info kan over geven? Gewoon uit interesse, zelf zit ik steeds in ETFs, maar vind dit wel interessant.

Heb zelf ook Berkshire (mede door hier te volgen). Door de massa positie in cash lijkt goede hedge indien correctie beurs. Langs andere kant door oa afbouw posities (heden) misschien wat minder interessant aan het worden. Zijn er mensen die overwegen te verkopen/ verkocht hebben of net niet?

Voor wat het waard is: ik houd mijn Berkshire gewoon bij, is sowieso 1 van mijn "buy & hold" beleggingen. Ik zie wel wat het de komende 10-20 jaar zal doen, de afgelopen ~10 jaar is het een zeer solide investering geweest en ik ben ook behoorlijk zeker dat ik met stock picking het niet beter zou doen dan een fonds met zo'n track record 😬
M.a.w. voor mezelf zie ik geen beter alternatief dan bij te houden.

Naast de listed aandelen (en cash) bestaat het nog eens uit een hoop privé bedrijven in zeer diverse sectoren, wat ik ook als een soort van hedge zie naast een brede index tracker en nog wat individuele aandelen.

LULU calls zijn buiten bij mij, ULTA heb ik nog.

Umicore al een tijd terug buiten gegooid, geen vertrouwen in het management momenteel.
Ik ben al te vaak bagholder geweest bij discount to NAV bedrijven waar het management niet de juiste stappen zet om de discount weg te werken.
Ik ga het ook niet permanent bijhouden idd, maar wel eentje om te volgen om van die cyclus te profiteren. Alleen spijt dat ik in het diepere dipje niet nog heb bijgekocht.

Na eerst een daling vanmorgen, zijn KE Holdings (+3,8%) en Alibaba (+3,5%) nog mooi positief gesloten na een eindspurt. Dit omdat China meer proactievere stimuleringsmaatregelen belooft.
Edit: BABA +6,85% en BEKE +9,72% premarket 🚀.

Laatst bewerkt:
Veel blabla in China, maar of het effectief gaat gebeuren ... Ik geloof er niets meer van. Gelukkig ben ik gestopt met BABA.

Ze zijn amper 3 maanden geleden begonnen met dat initiatief. Dit gaat over policy, je horizon moet veel langer zijn om nu al te denken dat het allemaal noppes gaat zijn. Pump and dump! Na 3 maanden nog niks gestegen! Komt niks van! Think again, china large cap nog altijd +15% sinds begin. Die snelle stijging van in het begin was een duidelijke overreactie. Het zal traag gaan. Ook nu gaat het weer even te snel.

Ja BABA is/was een value trap: wispelturig regelgevend kader, zwakke groei China, sterke competitie, geopolitieke risico's,... Maar zoom ook even uit en kijk wat het plan is van Xi "After years of viewing capital markets as frivolous and prone to destructive bubbles, Xi now seems to recognize the value of a well-performing stock market. Government advisors suggest that Beijing, informed by the trauma of 2015, is not aiming for a rapid, unchecked bull market (a “mad bull”). Instead, the focus is on fostering a stable, measured bull market that supports China’s broader economic ambitions while avoiding another crash." , kijk in welke omstandigheden de vorige bull run van BABA plaatsvond (hint: tijdens Trump tariff plays), kijk naar de hoeveelheid grote investeerders die voorbije weken zijn gestapt, hoeveel buybacks er de laatste weken gebeurd zijn, hoe cloud revenue nog maar in de startblokken staat, hoe de technische indicatoren gunstig staan,... en er is genoeg upside potential om het risk/reward aantrekkelijk genoeg te vinden.

Mijn eerste BABA aandelen waren gekocht in 2018 rond de 130.
Kijk nog maar eens naar de illustratie van de stockmarket cycles 😉. Het is niet dat als het in 2018 een slechte aankoop was aan 130, dat het nu aan 90 ook een slechte aankoop moet zijn 😉. Ik denk (dikwijls) eerder zo: waarom in 2018 130 betalen en nu 90 te duur vinden?

You lack conviction. Paypal was een pure kwantitatieve nobrainer sub-$60 en ik heb op een klein jaartje zwaar gelijk gekregen. Ga de originele post en comments maar eens teruglezen. Ook mijn EOY target price van toen is opvallend gelijkaardig aan de koers vandaag. Outperformen doe je door te concentreren in high-conviction bets, en liefst met weinig downside. Dat durf je natuurlijk alleen als je er effectief iets van kent.

Wel laatste Paypal verkocht om binnenkort via andere broker short PLTR/CAVA te gaan. Ook weer op nieuwe ATH vandaag. Laat die eindejaarsrally maar komen.
Wonderbaarlijk hoe je erin slaagt om telkens een nieuw level van arrogantie te unlocken: is het nu echt zo moeilijk om op een volwassen manier hier in dit topic te converseren zonder elke keer opnieuw te moeten provoceren en uit de hoogte te doen?

Wat als er een boekhoudschandaal was gekomen bij Paypal? of als er leden van het leadership team zouden omgekomen zijn ? of een andere black swan die je onmogelijk had kunnen voorzien?

Dan sta je daar mooi met je arrogantie en je 50% positie in 1 aandeel. :oink:

Terug
Bovenaan