Kleine Beursfeiten

Wat denken jullie van Shell op dit moment? Blijkt een favoriet te zijn voor zowel kopen als verkopen atm.

Ooh wat zou ik graag short gaan op Blink Charging, maar door de hoge IV en de shortvergoeding (die eveneens verrekend zit) zijn de put opties afgrijselijk duur...

De laatste twee maanden vooral front ratio spreads gedaan in aandelen met een hoge IV (die ik zoek op Market Chameleon). De meeste van die aandelen hebben een lage nominale waarden zodat je toch al wat contracten moet hebben om wat winst te maken. Resultaat: +1.200 optiecontracten verhandeld de laatste 60 dagen.

De speculatieve positie op GME waarover ik hiervoor berichtte is ook volledig binnen.

Wauw. Je kan blijkbaar enkel bij IB en Lynx een rekening openen vanaf je minimum 10k stort. Hoe kan iemand zoals ik nu ergens beginnen met kapitaal op te bouwen via opties.

Kennen jullie nog andere brokers die goed zijn voor opties te traden? Zonder zo'n hoge grens qua budget en zonder inactivity fees? 🙏

Laatst bewerkt:
Bij Lynx.be is het idd vanaf €3k. Opletten dat je de details bekijkt op Lynx.be en niet .nl. Er is een duidelijk verschil.

Ik snap niets van opties ik kan alleen maar Warren Buffet quoten in zijn shareholder letter eind jaren '90 over leverage (en LTCM fund in particular):
"But to make money they didn’t have and didn’t need, they risked what they did have and did need. That is foolish. That is just plain foolish. It doesn’t make any difference what your IQ is. If you risk something that is important to you for something that is unimportant to you it just does not make any sense."
"It is crazy in my view to borrow money on securities. It’s insane to risk what you have and need for something you don’t really need… You will not be way happier if you double your net worth."

en later:
"My partner Charlie says there is only three ways a smart person can go broke: liquor, ladies and leverage" :ROFLMAO:

Hier lees ik nochtans: Een eerste storting (of portefeuilleoverboeking) van € 10.000 of meer

Tiens, dan is dit recent aangepast. In mijn tijd was het 3k.
Ja echt niet fijn. Ik wil serieus beginnen met opties handelen. Rustig kapitaal opbouwen en bijleren. Maar je kan niet eens starten zonder 10k erin te steken... Smh.
Eventueel andere opties zijn welkom qua broker.

Ik denk niet dat IB die 10k echt nog strikt hanteert als minimum deposit. Volgens https://www.investopedia.com/news/interactive-brokers-eliminates-10000-account-minimum/ is er geen minimum deposit meer. Er staat zelfs in het artikel dat ze dat al 5 jaar niet meer strikt toepassen (als die info correct is). Inactivity fee wel nog en als ge een margin account wil, moet ge minstens een deposit doen van 2k.

Ik heb ook een account bij Lynx omdak ergens eens een boek en een paar dingen kon krijgen bij het openen van een account en ik meen mij te herinneren dak maar 1 of 10 euro gedeposit had. Is wel al 4 jaar geleden ofzo. Sindsdien is die account inactive.

Dus no panic. Misschien eens een mailke sturen of eens bellen naar de helpdesk?

Laatst bewerkt:
Ja het is wat lastig om een goede optie broker te vinden met al die criteria die ik heb natuurlijk.

Ik ben nu aan het kijken naar TDA en Tastyworks. Je kan precies niet via gewone overschrijving geld storten omdat het een US rekening is. Dit kan precies enkel via een echte bankoverschrijving met hoge fees als je naar je bank stapt. Niet via overschrijving zoals bij Degiro?

Veel gaan er niet zijn met GME winst. Tenzij ze uiteraard allemaal gekocht hebben de eerste week van maart...

Intraday volatiliteit is toch ruimschoots voldoende geweest om wat op te pikken.
2,35 miljard euro boete voor BABA, benieuwd in welke mate dit al in de huidige koers was verwerkt.

Leek mij ook hoor, maar dat je de multiples van Amerikaanse aandelen niet aan Chinese mag spiegelen is ook duidelijk geworden. Ofwel gaat het naar $200 als paniekreactie, ofwel vindt de markt het allemaal nog wel meevallen als het hierbij blijft en zitten we weer aan $250.

Terug
Bovenaan