Kleine Beursfeiten

akkoord, maar dan welk de % van je gehele pf. een klein stukje in iets risky steken en de rest laten schimmelen...

akkoord, maar dan welk de % van je gehele pf. een klein stukje in iets risky steken en de rest laten schimmelen...
Mja, ken zo ook iemand die van -220k naar 1M is gegaan op paar maand tijd (door GME).
Sinds het GME voorval verliest die 200k per maand.

Veel van die gevallen die keer mega returns halen door wat succesvol gokken verliezen dat op termijn terug.

Cagr % is wat telt.

die mooie winsten op crypto maken mij wel jaloers maar anderzijds snap ik daar echt de ballen van, dus ik denk dat ik er beter wegblijf. Ik heb redelijk "veilige" beleggingen en bijgevolg geen monsterwinsten. Maar er staat vrij veel geld op die rekening dus ik wil ook niet té zot gaan doen, doch een deftig rendement hebben.
Ik ben er ook jaloers op, maar het is een feestje dat zal blijven duren tot het gigantisch crasht volgens mij.
Onze overheden verkrijgen al decennia steeds meer inzage in de betalingen die we doen, dit om fraude tegen te gaan.
Kunnen ze dan deze loophole laten bestaan?

Hier zijn we volledig uit aandelen gestapt in september vorig jaar. Toen op een 20% winst (+-4.500€) alles verkocht en in 2 huizen om te verhuren gestoken. Nu is onze financiële situatie te onzeker om opnieuw aandelen te kopen omdat we de verhuurhuizen + ons huis eerst gaan verbouwen.
Plan is om van zodra deze afgerond zijn+ we over een deftig noodfonds beschikken om meteen opnieuw aandelen te beginnen kopen.

Wordt dan een stevige poot vastgoed + groeiende poot aandelen om zoveel mogelijk spreiding te hebben.

Iwda wat omhoog maar mijn drie aandelen tigr, lfmd en apha (stevig) in de min tov aankoopprijs. Ik geef het een jaar en geloof er wel in. Als die binnen een jaar nog op de sukkel zijn, moet ik beslissen dat actief beleggen niets voor mij is en word ik fanatieke indexbelegger :)

Ik heb intussen spijt dat ik niet meer spaargeld heb belegd na de dip in maart 2020. Je kon bijna niets verkeerd kopen.
Bij de volgende crash ga ik toch wat meer risico nemen. Miskoop van het voorbije jaar blijkt XSPA te zijn (-43%).

Het kortetermijnplan is nu om mijn crypto wat te verhogen. (van 2500 euro -> 5000 euro) BTC, ETH of ADA.

Let op, bij veel van de grote crashes in de afgelopen 20 jaar deed de beurs er 5-6 jaar over om terug naar het voorgaande niveau terug te keren... En dan moet je er van uit gaan dat je de beurs wat kan timen - koop je aan als de grote indexen op -20% staan, -40%, -60%?

Je aandelen zelf kan je toch niet kwijt zijn bij faillissement van een broker? En meer dan 100k op je rekening zal je daar wel niet hebben denk ik dan.

Tenzij die failliet gaat door gefoefel of er zaken uitgeleend zijn voor shorting of zo.

Genoeg scenario's te bedenken waarom een broker die failliet gaat plots assets kwijt is. Als broker failliet gaan zonder gefoefel lijkt me niet zo gemakkelijk. Telkens een procentje pakken op een transactie lijkt me een simpel businessmodel eens je business up en running is.

Denken jullie dat facebook serieus slaag gaat krijgen na het grote datalek? Het lek vond wel in 2019 plaats maar op zo'n nieuws moet toch een sterke reactie komen.
Geen fan van Facebook, grotendeels door net dit soort privacy en dataproblemen, maar stond sowieso op mijn radar dus misschien wel inkopen als het dipje effectief volgt.

Hoe weten jullie dat dat specifiek over Q1 gaat? Houden jullie dat zelf bij in excel of zo?
Ik kijk enkel naar m'n percentage in het overzicht in Binckbank, maar dat is vanaf datum aankoop natuurlijk, dat is niet specifiek "Q1" dus.

Hoe weten jullie dat dat specifiek over Q1 gaat? Houden jullie dat zelf bij in excel of zo?
Ik kijk enkel naar m'n percentage in het overzicht in Binckbank, maar dat is vanaf datum aankoop natuurlijk, dat is niet specifiek "Q1" dus.
Je kan bij rendementsontwikkeling zelf de data aangeven tussen welke je je resultaten wilt weten. Op je grafiek kan je dan begin en eind aflezen en het behaalde rendement ;)

Denken jullie dat facebook serieus slaag gaat krijgen na het grote datalek? Het lek vond wel in 2019 plaats maar op zo'n nieuws moet toch een sterke reactie komen.
Geen fan van Facebook, grotendeels door net dit soort privacy en dataproblemen, maar stond sowieso op mijn radar dus misschien wel inkopen als het dipje effectief volgt.
Neen, misschien een klein dipje, maar zij zullen gwn de big tech trend blijven volgen. Geregeld duiken er zo'n datalekken op, maar in the end blijft het businessmodel intact hoor (=onze data vermarkten).

Bij Bolero zijn er 1m, 3m, ytd, 1y, 5y performance overzicht van de gehele portefeuille.

Terug
Bovenaan