Kleine Beursfeiten

EDIT: Aandelen Proximus staan misschien ook wel interessant. Volgende maand 50 cent dividend, dus eigenlijk staan de nu aan 52w low. Samenwerking met Wyre (Telenet) is eigenlijk enorm interessant, want beperkt overbuild risico en zal zorgen voor hoge gebruiksgraad van investeringen. De kosten voor gebruik van Wyre netwerk zal leiden tot hogere kosten, maar die zouden gecompenseerd moeten worden door wholesale revenues van Telenet voor gebruik van Proximus netwerk (de vraag gaat zijn als wederzijds gebruik in balans gaat zijn). Daarnaast zijn huidige operationele resultaten sterk en eindejaarsacties zijn ook altijd positief. 4de speler zit ongetwijfeld al verrekend in de prijs maar hebben vertraging.

we gaan eens een gokje wagen en wat PROX kopen :unsure:

Oxy op het eerste zicht goede resultaten, desondanks stevig tikje...zit geen logica in....
misschien moeten ze wat meer "AI" in hun persbericht steken? of een cryptomunt oprichten? :biglaugh:

had nu wel verwacht onder Trump dat olie-aandelen terug een jumpke omhoog gingen maken

Laat olie aandelen nog maar wat meer zakken en tech boomen. Op het kantelpunt tech swappen voor oil stocks en we kunnen blijven outperformen.

Hoe meer irrationaliteit in de markt, hoe meer opportuniteiten.

Tegen deze prijs lijkt Oxy wel aantrekklijk weer. Maar dunno, geen koopdrang. Het wordt zo gek in Amerika dat alles een gok lijkt even. Zelfs logische zaken.

misschien moeten ze wat meer "AI" in hun persbericht steken? of een cryptomunt oprichten? :biglaugh:

had nu wel verwacht onder Trump dat olie-aandelen terug een jumpke omhoog gingen maken
Is het ding van Trump niet "drill, baby, drill" om zo een hele hoop extra olie op de markt gooien met prijsdalingen als gevolg?

Is het ding van Trump niet "drill, baby, drill" om zo een hele hoop extra olie op de markt gooien met prijsdalingen als gevolg?
Zou Trump dat ook niet aangehaald hebben als een dreigement / income cut voor Rusland in functie van hoe de oorlog evolueert in Oekraïne?

Vorige Trump periode was een ramp voor olie
Een van hun grote doelen in termen van perceptie is de prijs van olie laag houden natuurlijk. En een bedrijf zoals Exxon dat balls diep in capex zit mbt renewables ziet hun investeringen beetje in vlammen opgaan ook mogelijks.

Maar wat nu met Musk straks als Great Leader?die heeft er baat bij dat brandstof duurder wordt en elektrisch rijden relatief interessanter wordt.

Op dat vlak is alles heel troebel imo.

En wat zegt jouw glazen bol wanneer dat ongeveer zou zijn denk je?
Werken met probabiliteiten.

In de boom geleidelijk aan verkopen terwijl de irrationaliteit toeneemt. In de bust kopen. Uiteraard ga je de kantelpunten niet volledig kunnen voorspellen.

Maar er is altijd ergens een opportuniteit.

Case in point - terwijl tech/growth >50% zakte in 2021/2022 verdubbelde OXY in waarde.

Zoals het gezegde geen stock market maar market of stocks.

Voor degenen die mijn journey hier al een tijdje volgen.

Inmiddels sinds deze week mijn ATH van november 2021 gepasseerd. Na een daling van bijna 75% top to bottom sindsdien dus ook weer >300% gestegen. (Zonder opties, opportunistisch wel leverage gebruikt soms)

32% long-term CAGR wat iets van 13% annual outperformance vs Nasdaq betekent over die periode, dus stock picken houdt nog steeds steek.

Inmiddels sinds deze week mijn ATH van november 2021 gepasseerd. Na een daling van bijna 75% top to bottom sindsdien dus ook weer >300% gestegen. (Zonder opties, opportunistisch wel leverage gebruikt soms)

32% long-term CAGR wat iets van 13% annual outperformance vs Nasdaq betekent over die periode, dus stock picken houdt nog steeds steek.
Ik ken je verleden niet, maar hoe kwam je aan die 75% daling destijds? Teveel risico’s genomen?

Ik ken je verleden niet, maar hoe kwam je aan die 75% daling destijds? Teveel risico’s genomen?
Zat 100% in SaaS van 2019-2021 dus portfolio was x5 gegaan op 3 jaar maar nadien ook mee gecrasht in 2022 omdat ik te laat doorhad dat dat een gigantische bubbel was.

Historiek met exacte bedragen staan ook in deze post:

Uiteindelijk was de finale bodem nog wat lager dan in die post, rond de 270k in jan 2023.

Kan niet liegen dat je traject wel enigszins bemoedigend is voor mij. Je zat wel heel diep vs. piek, maar hier toch ook bijna 6 cijfers onder ATH. Blij voor jou dat je heelhuids uit dat dal bent gekropen.

Terug
Bovenaan