Akkoord met de verwachtingen: nog een mooie post election euphorie rally en daarna wordt de risk/reward veel te negatief. Dus ik heb PF afgebouwd. Wat Trump zegt en wat hij doet, zijn bovendien twee verschillende dingen, ik zou mij niet laten vangen door nog meer geld erin te pompen door 'Trump trades' te doen.
Ik heb nog een hele berg cash na verkoop real estate, maar heb desalniettemin mijn PF toch getrimd tot 10% van assets. Ik houd rustig bij tot ik kansen zie.
Wat er nog overblijft:
33% IWDA/SWDR: brainless bijhouden tot mijn pensioen. TBC of ik DCA blijf doen.
17% HIMS: zeer volatiele stock, maar 100% overtuigd van dit bedrijf, mijn meest onderzochte van allen. Dips koop ik bij. Recessie of niet, maakt niet uit.
17% BABA: tja, berekende gok, maar risk/reward ben ik overtuigd. Na 8/11 en 14/11 bepaal ik verdere strategie
17% ASML: brainless de hype gekocht, eerste en laatste keer. Maar ik houd bij, op echt LT komt dat wel goed
8% BEKE: is blijkbaar al op het forum gepitched voor ik er was, volg de these 100%, voorlopig bijhouden maar niet persé dips bijkopen
8% SOFI: nog wat uren te researchen voor ik dips bijkoop, maar kans is groot dat ik handel zoals bij HIMS.
Hier ook Hims gekocht enkele maanden geleden bij de dip naar 15$.
Was eerst extreem skeptisch over dit bedrijf (dick pills, weight loss,...) maar nadat ik het meer in detail heb bekeken, zie ik toch het potentieel. Vooral omdat de markt zelf ook skeptisch is (gezien de relatief lage waardering), waardoor ze maar net wat beter moeten doen dan de twijfels die de markt heeft om mooie returns te genereren.
Wat spreekt me aan:
> Track record van in 8 jaar van nul naar 1.5B $ subscription revenue te gaan met het verkopen van generische geneesmiddelen en groeien zelfs aan deze scale nog met 40% (ex-GLP1). Voorspelbare, recurrente omzet. Churn ligt natuurlijk wel hoger dan bij een SaaS business.
> Groei komt door combinatie van heel sterke marketing en goede user experience (gebruiksvriendelijk, online, snel contact met health professionals indien nodig ipv dagen te moeten wachten "in-person").
> "Moat" zit in de personalisatie van de medicatie: Meer dan 50% van de subscribers nemen nu personalized medicines waarbij het medicijn is aangepast aan zijn/haar unieke behoeftes (bv. om side effects te verminderen). Dit zorgt voor een zekere vorm van switching costs omdat de alternatieven niet gepersonaliseerd zijn.
> Multi-product expansion: ieder jaar lanceren ze wel een nieuwe categorie, waarbij het gemeenschappelijke kenmerk is dat dat medicatie is die je typisch voor de langere termijn neemt, wat dus ideaal is voor hun subscription-based model (weight loss, ED, hair loss, dermatologie, mental health,...). Hun annual report somt ook op wat de toekomstige mogelijkheden nog zijn: "
Future care opportunities that showhigh prevalence within our existing customer base and offer traits similar to our existing specialties in terms of business model characteristics includetestosterone treatment, menopause, sleep disorders, post-traumatic stress disorder, fertility, diabetes, cholesterol, and hypertension"
> De medische data die Hims over hun klanten ter beschikking heeft maakt hen ook de geschikte partij om op termijn meerdere aandoeningen te behandelen, omdat de health professionals de noden beter kunnen inschatten obv het medisch dossier.
> Gross margins tegen de 80%, dus 20-25% operating margin lijkt me realistisch op lange termijn.
> Waardering zoals gezegd aantrekkelijk. Neem 20% mature operating margins en staan nu aan 3.5x revenue = 17x operating income voor 40% revenue growth ex-GLP 1.
Bezwaren:
> Mogelijke concurrentie Amazon op langere termijn.
> Compounding van de GLP-1 drugs zal maar kunnen tot de shortages over zijn. HIMS zal klappen krijgen (en dat zal niet meer zo lang duren), anderzijds is Hims ex-GLP-1 nog altijd heel interessant, want dat is maar een klein deel van hun business. Mijn investment case is puur gebaseerd op Hims ex-GLP 1.
> Lichte ethische bezwaren, er zijn volgens mij ook andere (en betere) behandelingen mogelijk dan het nemen van medicatie voor bepaalde aandoeningen die ze behandelen.
> Internationale expansie zal moeilijker zijn omdat in veel andere landen de healthcare goedkoper en toegankelijker is, en vaak ook grotendeels terugbetaald door verzekeraars waardoor de nood voor een Hims lager is. Ze zijn dit jaar aan het inzetten op expansie in de UK, ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
> Retail favoriet en beperkt aantal institutional investors, dus belachelijk volatiel.