Topbedrijf in een topsector. De grote schaarste in de AI-evolutie is energie, die datacenters slikken energie dat het geen naam heeft (zie nu bv microsoft en amazon die investeren in nucleaire energie). Vertiv zorgt voor energy management en cooling en is zo essentieel bij het draaiend houden van datacenters. Vertiv legt tot nu toe ook goeie cijfers voor, het heeft ook een partnership met Nvidia, puur op cijfers alleen is het een topbedrijf. Daarnaast is er ook een nieuwe CEO sinds 2023 die zichzelf heeft opgewerkt in het bedrijf (werkt er sinds 1998, het is een gevestigd bedrijf, en heeft zo intern carrière gemaakt) dus da's ook een capabele mens die zich sterk engageert in het bedrijf. Vertiv is marktleider op vlak van energy management en cooling, ze steken er ook veel R&D in, en dat in een sector waar mijn insziens ook nog veel rek op zit. Ik ben wel een AI believer, als je niet gelooft in de toekomstige groei/dominantie van AI moet je het niet doen. Het aandeel zelf is al sterk gestegen de laatste tijd maar ik denk dat de runway nog lang is. Ik heb geen concrete targets, het is meer buy and hold omdat ik in het bedrijf geloof.