Kleine Beursfeiten

Hier 8% YTD. Voornamelijk saaie aandelen, mijn portefeuille had ik hier al gepost. Net zoals cege liever 8% per jaar met weinig risico, dan grote risico's te pakken. Als tech eens een forse dip zou maken kijk ik om daar wat op te pikken. Maar zeker nu hou ik mijn portefeuille stevig bij omdat veel van mijn aandelen nog een inhaalslag kunnen maken post corona.

+7% YTD hier

Twee nieuwe aandelen staan dik in het rood. Gekocht op een piek, maar dat maakt me niet zo veel uit. Ik geloof wel in de groei op (middel)lange termijn.

Amai, just nix dipje Facebook, integendeel.
Wellicht omdat er niet onmiddellijk een prijskaartje hangt aan het slechte nieuws... zolang eventuele monsterboetes uit blijven. :unsure:

13.30% CUMULATIVE RETURN Jan 2021 - Mar 2021 en dat is inclusief $FREQ crash, $CRSR, $PLTR, $LMND. Dus niet echt klagen. Nuja, behalve dan dat die 4aandelen achter blijven. Stijging komt vooral door $GME-trade en $KIN dat goed hersteld.

IMF vindt aandelenmarkten overgewaardeerd
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) maakt zich zorgen over het toenemende risicogedrag van beleggers.​

Ooit komt er wel eens een ferme dip aan zekers.

Yep, ben ook aant verliezen. :(
Zouden we niet beter verkopen en later terug inkopen?
Persoonlijk hou ik zowel Viacom als Discovery bij aan de huidige prijs.

Was uiteraard bedoeld als korte termijn bounce trade, maar heb er ook geen probleem mee als ik langere tijd moet wachten.
Ik ken de business relatief goed (was long VIAC tussen 2015 en begin maart 2021 - en nu dus opnieuw na de crash), en de ingredienten zijn aanwezig voor een degelijke return vanaf de huidige koers.

Dat gezegd zijnde, reken er niet op dat VIAC weer naar $100 gaat, of dat Discovery DISCA weer naar $75+ op korte termijn. Die parabolische move was gedreven door Archegos & co, en zal zich wellicht niet rap herhalen.

Baidu staat toch niet te duur precies. Dat ga ik nog eens wat verder bekijken de komende dagen.

De solden op de beurs zijn er al een jaar en blijven gaan.
Toon eens, waar? mss hier en daar nog 1tje maar grotendeels zitten we terug op pre corona niveau

Alles is relatief natuurlijk: gemiddeld gezien stijgt bvb Microsoft tot op heden altijd, je zou dus kunnen zeggen dat het continu solden zijn (wanneer je kijkt op langere termijn) maar dat wil niet zeggen dat er geen verliezen zijn natuurlijk, gelijkaardig kan je ook IWDA nemen bvb. Ook Belgische woningen/bouwgronden staan altijd in solden ...

Ik hier al uitgelegd waarom beurzen momenteel bijzonder goedkoop staan.

Forward SPY p/e is 17-18.
SPY staat aan forward earnings yield van ~5.5%
10 year staat aan 1.5%
De SPY yield ligt dus 4% hoger, wat gigantisch is. Normaal is het 2.5-3%.

SPY zou terecht aan een 25 p/e mogen traden met 10yr aan 1.5%, wat een yield zou betekenen 2.5% boven die 1.5% 10yr rates.
25 p/e zou betekenen SPY 5500 eind dit jaar als 10yr dan nog op 1.5% staat.

Betekent ook dat "zotte" multiples op sterke groei aandelen niet zo zot zijn als ze lijken.

Zelden zijn aandelen zou goedkoop geweest als vandaag.
Extra daarnaast nog is dat er gdp groei van 7-10% verwacht wordt.

Forward revisions naar omhoog zijn nog maar net begonnen trouwens.
Kan goed zijn dat de 2021 SPY p/e zelfs onder de 16-17 zal liggen.

Hier -7% of zo in Q1, bijna alle software stocks zijn gedaald na een ijzersterk 2020 dus het is logisch dat mijn portfolio die trend volgt. Multiples stonden te hoog en staan nu nog steeds een 30% hoger dan pre-covid (gemiddeld genomen). Het voordeel is natuurlijk dat deze bedrijven snel in hun waardering groeien, waardoor de multiples kwartaal na kwartaal mooi zakken bij een gelijke koers.

vraagje: ik heb een pakketje UBI aangekocht en zie dat ik zowel transactie belastingen Belgie alsook Frankrijk heb betaald.
Is dit correct? betaal je dus dubbel belastingen voor 1 aankoop? (en later ook bij verkoop ) . Nog landen waar dit zo is? dan kan ik daar rekening mee houden bij US aandelen is dit dus niet het geval.

Hier -7% of zo in Q1, bijna alle software stocks zijn gedaald na een ijzersterk 2020 dus het is logisch dat mijn portfolio die trend volgt. Multiples stonden te hoog en staan nu nog steeds een 30% hoger dan pre-covid (gemiddeld genomen). Het voordeel is natuurlijk dat deze bedrijven snel in hun waardering groeien, waardoor de multiples kwartaal na kwartaal mooi zakken bij een gelijke koers.
Dan heb je toch wel heel specifiek moeten stock picking...

Iemand thuis in zonne energie play? Ik volg al even passief Maxeon Solar Technologies.
Aandeel heeft vandaag stevige deuk gekregen door ietwat tegenvallende Q4 resultaten.

Terug
Bovenaan