Brt
Banned
Te laat om nog in te stappen?Heeft toch al een paar keer deze sprong gemaakt doorheen een dag.
Sentiment blijven opvolgen + cijfers. Al het slechte nieuws lijkt wel mee ingerekend.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Te laat om nog in te stappen?Heeft toch al een paar keer deze sprong gemaakt doorheen een dag.
Sentiment blijven opvolgen + cijfers. Al het slechte nieuws lijkt wel mee ingerekend.
Zeker niet, ik bedoelde dat het aandeel binnen een beursdag al vaak eens een flinke sprong heeft gemaakt om vervolgens zakker af te sluiten of nog enkele dagen te dalen vervolgens.Te laat om nog in te stappen?
Ikzelf ook. Vooraleer ik verder bijkoop wil ik nog een extremere daling zien. Heb hiervoor de historische gegevens in een excelleke. Mijn target wordt maand na maand geupdated. Komt dit target er niet meer, ook ok, dan ga ik verder met de huidige positie.Maar ik ben al een tijdje een moment aan het afwachten om een deftige aankoop te doen.
Zeker niet, ik bedoelde dat het aandeel binnen een beursdag al vaak eens een flinke sprong heeft gemaakt om vervolgens zakker af te sluiten of nog enkele dagen te dalen vervolgens.
We weten hoe het nu zit, maar niemand weet in welke richting het nieuwe management wilt. Er zijn wat inside aankopen geweest rond 11-12 euro maar niets noemenswaardigs.
In principe zie ik dat bedrijf winstgevend blijven enerzijds en anderzijds kan een boom achter de hoek zitten met de juiste catalysts (pushen naar ‘recycleerbare’ batterijen vanuit europa bv). Maar wanneer dat komt? Geen idee.
Maar ik ben al een tijdje een moment aan het afwachten om een deftige aankoop te doen.
Told ya.Het zal 0.25 zijn heren en niet meer.![]()
Is al langer dacht ik, ze zijn bijna volledig ontoegankelijk zonder de premium versie. Intern zijn er ook redelijk wat changes/discussies over hun zero-tolerance beleid tegenover elke vorm van het gebruik van AI in de artikels. Geen goede evolutie voor hun imo.SeekingAlpha ook volledig onbruikbaar geworden voor jullie?
Ik heb sinds vandaag bijna nergens meer toegang. Zelfs simpele news items zijn geblokkeerd met de boodschap "Unlock this article with premium"
5,16% of ben ik mis?Aan deze prijzen krijg je natuurlijk wel 8% dividend...
Ik denk dat ze nu eigenlijk ongeveer een correcte waarde hebben gezien de omstandigheden, ondanks dat alle divisies gezond zijn behalve de batterijdivisie die blijkbaar 1/3 representeert van hun business. Maar het aandeel is al wel een pak meer dan 1/3 afgestraft. Dat is natuurlijk ook omdat die batterijdivisie niet alleen verlieslatend is maar ook gewoon een kostenpost is op lange termijn want er moet in geïnvesteerd worden en je hebt daar al een engagement gedaan. Realistisch gezien hebben ze nu dus weinig zicht op korte termijn groei. Zo duikelen je vooruitzichten nogal snel, zo blijkt. De omstandigheden moeten daarvoor veranderen enerzijds en het bedrijf moet een duidelijke koers inslaan anderzijds.Wat is jouw waardering van het bedrijf?
Zelf heb ik weinig vertrouwen dat er de komende jaren nog veel cash naar de aandeelhouders gaat gaan. Hun core business units zijn declining maar er werd gedacht aan batterijen om dit te laten uitvlakken. En dan batterij divisie voor groei.
Als ze opnieuw kiezen om te willen groeien dan gaan ze daar weer cash tegen moeten aansmijten en dat is cash die niet kan terugkomen naar de aandeelhouders. En dan nog hopen dat de cash kan omgezet worden in rendement en toekomstige cash.
En hoe robuust zijn hun core revenues? Gaat dat snel dalen of kunnen ze dat nog lang rekken?
Als ik zulke bedrijven bekijk dan maak ik ook altijd afweging tov Solvay. En vandaag vind ik Umicore een slechtere investering dan Solvay (duidelijke guidance tot ‘28 van betrouwbaar management, revenue en EBITDA groei en stabiel dividend yield van 7%)
Er zitten idd. teveel flut-analisten op die enkel persberichten herkauwen.Is al langer dacht ik, ze zijn bijna volledig ontoegankelijk zonder de premium versie. Intern zijn er ook redelijk wat changes/discussies over hun zero-tolerance beleid tegenover elke vorm van het gebruik van AI in de artikels. Geen goede evolutie voor hun imo.
De batterij divisie is geen 1/3de, het is 1 van de 3 grote units maar in termen van ebit heeft deze nooit veel bijgebracht.Ik denk dat ze nu eigenlijk ongeveer een correcte waarde hebben gezien de omstandigheden, ondanks dat alle divisies gezond zijn behalve de batterijdivisie die blijkbaar 1/3 representeert van hun business. Maar het aandeel is al wel een pak meer dan 1/3 afgestraft. Dat is natuurlijk ook omdat die batterijdivisie niet alleen verlieslatend is maar ook gewoon een kostenpost is op lange termijn want er moet in geïnvesteerd worden en je hebt daar al een engagement gedaan.
Totnogtoe had ik nooit echt problemen ondervonden buiten hier en daar een artikel achter paywall.Is al langer dacht ik, ze zijn bijna volledig ontoegankelijk zonder de premium versie. Intern zijn er ook redelijk wat changes/discussies over hun zero-tolerance beleid tegenover elke vorm van het gebruik van AI in de artikels. Geen goede evolutie voor hun imo.

?Told ya.
Whaaaaat??
Fed beslissing is pas om 14u ET?

Alles kan. Ook een “false move” straks, om dan morgen de andere kant uit te gaan. Ben nenieuwd.Als het maar 0.25 wordt, dan eindigen we in het rood vandaag...![]()
Mja, maar de trend is al lang duidelijk hé. Het gaat weer naar beneden. De schuldenaars zijn content. Maar voor de markt kan het nooit snel genoeg gaanAls het maar 0.25 wordt, dan eindigen we in het rood vandaag...![]()