Kleine Beursfeiten

Ik post hier niet veel, ben een stille lezer (en bewonderaar van al de (financiële) analyses).

Wil gewoon melden dat ik Campari heb gekocht.
Ik doe dit omdat er velen zijn die hun aankopen pas melden na dat ze enorm gestegen zijn en verliezen amper gepost worden.
Het is mogelijk dat ik af ga als een gieter, maar dat neem ik er bij :)

auwch

Mogen we dan besluiten dat het dan toch niet zo goed is gesteld met de economie over de plas, het job -report gaf ook al signalen van een dalend aantal voltijdse jobs, voor hetzelfde geld eindigen we fors in de min de komende uren/dagen.

Het is tot slot vrij zeldzaam, of zijn we getuige van één van de weinige geslaagde rente - besluiten en heeft men recessie vermeden en inflatie getemperd?

“De Fed-watcher van zakenzender mocht het vragenuurtje op de persconferentie aftrappen en vraagt meteen wat er veranderd is sinds de vorige bijeenkomst op 31 juli om nu zo fors in te grijpen. Fed-voorzitter Jerome Powell merkt op dat de centraal bankiers sindsdien twee (relatief zwakke) jobrapporten voorgeschoteld kregen en twee relatieve meevallende inflatierapporten.
Ergo: terwijl de inflatie richting doel gaat, dreigt de jobmarkt meer dan gewenst af te koelen.”

Laat maar, net gevonden

Bijlagen

• Screenshot_2024-09-18-21-38-09-808_com.brave.browser-edit.jpg
    Screenshot_2024-09-18-21-38-09-808_com.brave.browser-edit.jpg
    395,9 KB · Weergaven: 25
Alles kan. Mogelijk nog enkele zotten lokken om op de top te kopen, om dan naar beneden te vallen.
Ook mogelijk om naar beneden te gaan en dan weer naar omhoog.
Tenzij het eerst naar boven gaat, dan is er een kans dat het verder stijgt, tenzij het zou dalen.

Koop nu mijn trading signals, 50 euro per maand en nen Freeway zero!

Tijdens nachtelijke handel mijn CELH van de hand gedaan aan 34.9$ omwille van CEO die afgelopen dagen zijn grootste verkoop doet tot nu toe. Op zich hoeft dat niks te zeggen over de fundamentals van het bedrijf maar ik heb toch liever een management dat ook fully invested blijft. Dan steek ik liever wat geld bij in andere bestaande investeringen (FFH of RTO, of hou wat extra cash voor een daling).

Toch een kleine 10% stijging (wel maar op 2,5% positie) maar is mooi meegenomen!

Laatst bewerkt:
Fomo oxy: dieptepunt was 50$ :thinking:
Terug ambras Midden-Oosten, renteknip en olie terug naar de 80$:thinking:....
Zie dat je niet de hele tijd op en af gaat jojo’en 😅. Downtrend olie is nog steeds bezig.
Ook is er meer op de beurs dan OXY alleen. Je gaat toch niet om de 3-5$ verschil kopen/verkopen? Moest je hier een kans missen, zijn er ook nog kansen bij andere aandelen. Ik wacht dus nog af.

Laatst bewerkt:
Fomo oxy: dieptepunt was 50$ :thinking:
Terug ambras Midden-Oosten, renteknip en olie terug naar de 80$:thinking:....

Ik kan verkeerd zijn - maar ik denk niet dat men fors zal reageren op de creatieve operatie van Israël - die laatste zou het mss graag hebben van wel - weet niet goed wat ik er moet van denken, het lijkt wel een val te zijn die men uitzet. Een full blown conflict zie ik dus nog niet meteen ontstaan. Als die olie naar 80$ gaat zal het door vraag moeten zijn (of Rusland moet met iets creatief op de proppen komen want zij hebben hun oliedollars mss wel het hardst nodig) - en die vraag staat voorlopig op een laag pitje terwijl productie in de VS hoge toppen scheert. Ik weet niet hoe dat vandaag gesteld is met de machtsverhoudingen in de sector maar OPEC heeft vandaag beduidend minder invloed. China lijkt ook een versnelling hoger te schakelen om de dorst naar olie te reduceren - dat verlies kunnen anderen niet compenseren.

Met een ei in de broek afwachten hier, voor hetzelfde geld gaat olie gewoon naar 50$.

Terug
Bovenaan