Kleine Beursfeiten

Extra activa injecteren

OIP._3pZkMODc4XldaT2UZKX0gHaHa

beurstopic op dieptepunt

OIP._3pZkMODc4XldaT2UZKX0gHaHa

beurstopic op dieptepunt

Neen, een hoogtepunt!

Alle (slechte) humor ten spijt, het lijkt me zeker nog geen uitgemaakte zaak dat TPR/CPRI die case zullen winnen.
Hun handtassen aan de ene kant vergelijken met (tweedehands) Channel en aan de andere kant met tassen van lulemon om te bewijzen dat er veel competitie is, is toch niet helemaal correct.

Laatst bewerkt:
Ben niet zo in detail bezig met de analyse van de bedrijven zoals sommigen hier maar voorlopig heel tevreden van mijn Argenx. Staat op +22% op enkele maanden tijd :) Compenseert de rest :p

Iemand met seekingalpha abo die voor mij eens kan kijken waarom BioNTech zo fel aan het stijgen is de laatste weken?

zo'n +40% recent, en vandaag weer +9% en ik zie geen persbericht?

Celsius gaat te snel omhoog! 😓

Voorlopig 2 smaken kunnen proberen en ben niet teleurgesteld. Het is geen Cola maar het is een goeie toevoeging aan de energy drinks. Ik zou zelf onverschillig zijn tussen Monster, Red Bull of Celsius als ik moest kiezen in de winkel maar ik zie wel dat er een bepaalde groep (voornamelijk vrouwen) voor Celsius zou kiezen. Het smaakt iets minder zoet en heeft meer “natuurlijke” smaak (vs chemische smaakjes van RB en Monster).

Niet geneigd om positie groter te maken. Zal overwegen als het terug wat zwakte toont en terug onder 32 zakt. Aan PE van Monster, denk ik dat Celsius een interessantere belegging is.

Zo een zaken vind je typisch op FinTwit:

Genoeg mensen die daar met een uitleg (proberen te) komen zie ik.
Zover ik weet is er redelijk weinig float + zakkende rente + gigantische pipeline + gigantisch goed parcours van CEO (zijn originele verkochte medicijn waarmee hij bntx heeft gefund is zo goed als approved), eerste medicijnen komen komende jaren aan de beurt. Het wachten is m.i. voorbij.

Zover ik weet is er redelijk weinig float + zakkende rente + gigantische pipeline + gigantisch goed parcours van CEO (zijn originele verkochte medicijn waarmee hij bntx heeft gefund is zo goed als approved), eerste medicijnen komen komende jaren aan de beurt. Het wachten is m.i. voorbij.
gemiddeld dagvolume is $80 miljoen.... ça va toch qua float of is het dat niet dat je bedoelt?

Verder hoop dat ik je gelijk hebt, ik ben ook overtuigd dat ze de juiste technologie hebben en dat het een kwestie van tijd is tot de "blockbusters" eruit rollen, hopelijk hebben ze op die medische conferentie in Barcelona iets laten zien dat breakthrough is!

@Hans88 : heb je ze ook?

Celsius gaat te snel omhoog! 😓

Voorlopig 2 smaken kunnen proberen en ben niet teleurgesteld. Het is geen Cola maar het is een goeie toevoeging aan de energy drinks. Ik zou zelf onverschillig zijn tussen Monster, Red Bull of Celsius als ik moest kiezen in de winkel maar ik zie wel dat er een bepaalde groep (voornamelijk vrouwen) voor Celsius zou kiezen. Het smaakt iets minder zoet en heeft meer “natuurlijke” smaak (vs chemische smaakjes van RB en Monster).

Niet geneigd om positie groter te maken. Zal overwegen als het terug wat zwakte toont en terug onder 32 zakt. Aan PE van Monster, denk ik dat Celsius een interessantere belegging is.

Merk op dat Celsius niet dezelfde claims kan maken in Europa zoals ze in VS doen.
VS claim of positionering is de facto: "Van Celsius ga je afvallen en krijg je energie". Vandaar dat ze veel vrouwen aanspreken.
In EU/ UK hebben ze eigenlijk geen claims. Dat zorgt er IMO voor dat er geen moat is in Europa voor Celsius.

Zo een zaken vind je typisch op FinTwit:

Genoeg mensen die daar met een uitleg (proberen te) komen zie ik.
+17,5% uiteindelijk, blijkbaar speculerend op data die ze dit weekend gaan presenteren. Ook een stevig volume in $180 calls terwijl koers de dag startte aan $105

Biotech, niet voor mensen met een hartstoornis :biglaugh:

Merk op dat Celsius niet dezelfde claims kan maken in Europa zoals ze in VS doen.
VS claim of positionering is de facto: "Van Celsius ga je afvallen en krijg je energie". Vandaar dat ze veel vrouwen aanspreken.
In EU/ UK hebben ze eigenlijk geen claims. Dat zorgt er IMO voor dat er geen moat is in Europa voor Celsius.

Klopt, maar denk dat ze dat ook niet mogen in de US. In ieder geval staat er op de blikjes die ik heb (van Zweden) - “Energy, 7 vitaminen en natuurlijke smaak” - er zit wel 200mg caffeine in (56mg/100ml) - ik denk niet dat ik al zoveel caffeine gezien heb ik Redbull of Monster - weet niet als dat bijvoorbeeld mag in België

Stellantis blijft dumpen. -30% op een maand tijd.

Is terug naar 8% dividend nu en 5% buyback.
Samen goed voor 60-65% van de fcf.
De rest van de fcf gaat naar de net cash berg die 30% van de market cap is.

Aandeel gaat zeker terug naar 12€ waar het aan 15% volgend jaar dividend zal staan, 10% buyback en de helft van de market cap net cash zal zijn.

Nesja weet ze te kiezen.
Ben je (bij)koper aan 12€?

Ben je (bij)koper aan 12€?
Heb geen cash, maar zou ook niet kopen moest ik cash hebben denk ik.

7.5% dividend yield with a 25% payout ratio.Additional 5% buyback (at 4p/e).So total capital returned to shareholders around 12.5% annually at current price, which is around 45% payout.
ROIC stands at 20%. So half of the earnings retained at 20% roic would suggest an extra 10% growth there.
But than there is the normalization story. Say margins get cut in half, that payout ratio becomes 90% and the remaining 10% would be at 10%, so only 1% growth.The returns would be 7.5% + 5% + 1% = only 13.5%
The 5% buybacks would happen at 8 p/e.

Other car makers would get massacred in this scenario as they don't have the significant net cash position STLA is sitting on.
Kan zijn dat de winst nog verder terugvalt. Dan gaat ROIC <10%
Zelfs aan hoge buyback en dividend zou het rendement eigenlijk niet meer aantrekkelijk zijn.
Vanuit zo een worst case scenario vind ik het niet interessant om te kopen.

Heb geen cash, maar zou ook niet kopen moest ik cash hebben denk ik.

Kan zijn dat de winst nog verder terugvalt. Dan gaat ROIC <10%
Zelfs aan hoge buyback en dividend zou het rendement eigenlijk niet meer aantrekkelijk zijn.
Vanuit zo een worst case scenario vind ik het niet interessant om te kopen.
Zou je nu niet bijkopen of heb je ook je bestaande positie verkocht?

Terug
Bovenaan