Master S
Active member
Inderdaad, proberen zo rap mogelijk buiten shotten nu het nog niet doorgedrongen is bij de massa.Heb order geannuleerd en marktorder ingegeven.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad, proberen zo rap mogelijk buiten shotten nu het nog niet doorgedrongen is bij de massa.Heb order geannuleerd en marktorder ingegeven.
Toch wat zuur - mailtje verstuurd naar Saxo om wat uitleg te vragen, het order aan 222,6 had gewoon moeten doorgaan op basis van de bid price. Zowaar op de bodem van deze ochtend verkocht - mooie timing wel.
Umicore momenteel zelfs onder boekwaarde....hoe diep kan het nog gaan? Een nieuw agfa gevaert voor de bel20?
dat suckt, ik heb letterlijk vanacht toen ik even wakker was liggen denken dat de koers aan die -€20 zou openen door dat superdividend... blijkbaar toch nog een pak die het niet doorhebben.Klote, deze ochtend vergeten om DIE bij opening buiten te smijten.
Ik heb ze allemaal verkocht. Imo is dat ganse superdividend gewoon iets om die aandelenwissel tussen de grote aandeelhouders te kunnen betalen. Met een nog hogere schuldenberg tot gevolg en die was al groot genoeg in mijn ogen voor de tijd waarin we verkeren.Een mens mag hier niet vloeken maar het is toch weer een dingetje, tevens nog top 3 positie in port, vermoedelijk straks -5/-10% aan ons been.
Zou Brito hier nu iets mee te maken hebben, Belron balls deep in de schulden - of echt puur toeval? Hopelijk blijft de koers nog even stabiel - ik overweeg alles te verkopen.
dat suckt, ik heb letterlijk vanacht toen ik even wakker was liggen denken dat de koers aan die -€20 zou openen door dat superdividend... blijkbaar toch nog een pak die het niet doorhebben.
Ik heb ze allemaal verkocht. Imo is dat ganse superdividend gewoon iets om die aandelenwissel tussen de grote aandeelhouders te kunnen betalen. Met een nog hogere schuldenberg tot gevolg en die was al groot genoeg in mijn ogen voor de tijd waarin we verkeren.
zal in huidige renteklimaat toch verre van goedkoop zijn??Idem - maar imo is D'ieteren nog steeds een positie die ik graag zou terugkopen, business bevalt me wel - we zijn gewoon de speelbal van grote aandeelhouders i.c.m. de hoge RV hier. De schuldenberg van Belron is normaliter niet dramatisch gezien dominante positie en cash generatie. Ik hoop na uitkering dus terug in te stappen.
Iemand meer details over de financiering van die schulden.
Zou Brito hier nu iets mee te maken hebben, Belron balls deep in de schulden - of echt puur toeval? Hopelijk blijft de koers nog even stabiel - ik overweeg alles te verkopen.
) uitgelegd in de podcast van de 7:Jup zeg ik al jaren... batterij markt is een cost leadership model en dat past niet bij umicore.Gisteren nog eens bekeken en aan 6 euro (voldoende margin of safety) ga ik kopen. Elke business unit heeft wel iets te maken met batterijen, daarnaast is legacy business declining en/of afhankelijk van grondstofprijzen. Daarnaast kans dat de cash van de legacy business zal worden geïnvesteerd in weer een flop (e.g. verderzetting batterijen maar van het juiste type maar met giga achterstand, of ze halen een ander konijn uit de hoed, maar hoeveel vertrouwen hebben we daar nog in).
Beste lijkt mij om bedrijf gewoon te snoeien. Batterijdivisie proberen verkopen en cash jaarlijks uitkeren.
Bericht van Saxo - oorzaak zou bij de FIFO uitvoering liggen, bon - dat snap ik, maar dan is de bid price info niet instant - echter geen idee van de vertraging die daarop dan zit.Toch wat zuur - mailtje verstuurd naar Saxo om wat uitleg te vragen, het order aan 222,6 had gewoon moeten doorgaan op basis van de bid price. Zowaar op de bodem van deze ochtend verkocht - mooie timing wel.
Wil hier even op inpikken (niet afschieten aub): er is de laatste maanden een zware daling bezig bij Umicore. Ik heb deze daling even vergeleken met eerdere extreme dalingen in het verleden. Om dit te vergelijken heb ik naar de gemiddelde prijzen op maandbasis van de laatste 5 maanden, 10 maanden en 20 maanden gekeken. Hierbij heb ik dan gekeken hoeveel de huidige koers onder die gemiddelde waarde ligt. Voor 5 maanden komt dit uit op 24,66% (12/1987: 42,7% / 09/2007: 43,36% / 10/2008: 44,52%); op 10 maanden op 42,13% (12/1987: 53,05% / 10/2008: 52,25%) en op 20 maanden op 54,37% (10/2008: 65,17%). Rekening houdend met de extremen (zie % hierboven) en de koerswaarde die er in het verleden reeds bereikt werden onder die gemiddelden, heb ik berekend aan welke prijs ik Umicore deze maand zou kopen indien die daaraan geraakt, en kom ik momenteel uit aan ongeveer 7,62€. Naarmate dat de tijd vordert en de koersen verder blijven dalen, update zich dat steeds opnieuw. Heb hier een hele excel voor aangemaakt. Doe dit ook zo voor XFAB.Gisteren nog eens bekeken en aan 6 euro (voldoende margin of safety) ga ik kopen. Elke business unit heeft wel iets te maken met batterijen, daarnaast is legacy business declining en/of afhankelijk van grondstofprijzen. Daarnaast kans dat de cash van de legacy business zal worden geïnvesteerd in weer een flop (e.g. verderzetting batterijen maar van het juiste type maar met giga achterstand, of ze halen een ander konijn uit de hoed, maar hoeveel vertrouwen hebben we daar nog in).
Beste lijkt mij om bedrijf gewoon te snoeien. Batterijdivisie proberen verkopen en cash jaarlijks uitkeren.
De schuldenberg is niet dramatisch maar deze aangroei van de schuldenberg is gewoon geld wegpissen om het willetje van de familie d'ieteren uit te voeren. Het brengt helemaal niks bij aan de werking van het bedrijf, het zorgt niet voor extra winst (integendeel gezien de huidige rentetarieven) dus volledig onnodig. Imo weer de gewone aandeelhouder die mag meebetalen voor de grillen van een of andere rijke fils a papa. Precies een trend bij de Belgische aandelen. En dan durven ze in de tijd nog stellen dat de kleine aandeelhouder mee profiteert. Bende clowns.Idem - maar imo is D'ieteren nog steeds een positie die ik graag zou terugkopen, business bevalt me wel - we zijn gewoon de speelbal van grote aandeelhouders i.c.m. de hoge RV hier. De schuldenberg van Belron is normaliter niet dramatisch gezien dominante positie en cash generatie. Ik hoop na uitkering dus terug in te stappen.
Iemand meer details over de financiering van die schulden.
Mijn Paycom thesis bleek achteraf toch niet helemaal correct. Sector (payroll software) heeft het inderdaad moeilijk met lage revenue groei.hoorde net voor het eerst over PCTY via artikel in de tijd. Even opgezocht op TIKR en cijfers zien er wel goed uit. Mooie returncijfers van 20%, zeer weinig schulden, mooie historische groei, goeie productreviews online en prijs staat vrij aantrekkelijk (tov verleden). Heb jij hier nog updates over?
FY25 guidance lijkt mij reden voor lagere prijs - slechts 8% revenue groei en stilvallen van marge expansie.
koersverloop d'Ieteren vandaag kan je toch echt niet verklaren hé?
- opening aan €226: als dat particulieren zijn, dan hebben die niet opgelet ivm 30% RV
- zakken naar €215: logisch?
- terug omhoog richting €222: bizar
- nu ondertussen op €206 (waar ik had verwacht dat ze gingen openen)
Volume so far: 80,000 stuks, dus ruwweg 17 miljoen euro, toch niet direct kleingeld van Jan met de pet??
Ik kan dat alleen maar verklaren doordat er grote partijen zijn die deze 30% RV op één of andere manier kunnen omzeilen, maar €20 per aandeel kwijtspelen + extra schuld wat aan de winst gaat vreten en dan vandaag kopen... strange
nee, verbaasd dat er toch zijn die nog willen kopen boven de €210Verwonderd dat een van de grootste hoofdaandeelhouders de "boel leegzuigt en zijn zakje verkoopt" een negatief effect heeft ?
Beetje op zijn Euronavs, maar dan zonder gemor.