Kleine Beursfeiten

Nee, dan had ik wel met TA-magie vermeden om mijn Ulta positie te verkopen op bijna letterlijk de intraday low, waarna het enkel nog gestegen is tot vandaag terug naar pre-earnings koersen. Over melden van iets dat minder ging dan gehoopt gesproken...

Maarja, je pikt eruit wat in je kraam past hé. Vandaar: who tf even cares.
Ik vind het wel passend als je met verve komt verkondigen dat Stellantis blindelings dé cashcow is dat je dan ook meedeelt dat je een maand later hebt verkocht na een stevige daling.

Uiteindelijk zijn we hier om te leren van elkaar en hopelijk een centje mee te pikken hier en daar. Een zinkend schip verlaten zonder de passagiers te waarschuwen is dan misschien wat fout. En na veel derde persoon kapsones zorgt dat natuurlijk voor wat hoongelach, dat heb je zelf wat uitgelokt.

ja. En daarvoor gaan ze een hoop schulden aan. Imo is dat geen voordeel voor de gewone belegger dat dividend.
akkoord, 30% kado doen aan de schatkist, pfff, geen goede zaak deze beslissing. Resultaten op zich meer dan prima, maar morgen vermoedelijk sell off door dit superdividend… gelukkig heb ik ook Sofina in port ;-)

Op Tradegate zijn ze nabeurs verder gestegen… als dat echt zo is morgenochtend dan sjot ik ze buiten, zal ze na dat superdividend wel terugkopen

Laatst bewerkt:
De volle €11 verlies. Drama. Heb je graag screenshots? Rekeningafschriften? Bankgegevens en wachtwoord zodat je hoogstpersoonlijk kan kijken? En again: ik had het dus wel degelijk gepost en ge hebt het kunnen zien, dus waar the fuck blijfde gelle nu eigenlijk over mekkeren :wtf:
Stop met zeveren hé: jouw post was zo snel verwijderd dat ik die nooit gezien heb, ook die van Gassy was zeer snel verwijderd, dus neen, 99% vd users hier heeft het niet kunnen zien.

Als je graag stoeft met je winners, wees dan ook een man en post ook je losers. Simpel!

Als ik even eerlijk moet zijn, heb ik ook niet al mijn verkopen van de laatste weken gemeld 🙈. Denk dat de meesten niet alles gemeld hebben 🤔, tenzij ze nog full invested zijn 🤔. Om terug naar 1/3 cash te gaan waren enkele verkopen nodig. Op 21/08/2024 heb ik oa. Profire Energie, om meer cash te hebben en omdat de vooruitzichten van olie toch niet meer zo spectaculair waren (dit aandeel reageert vrij fel zowel positief als negatief), verkocht (ben hier enige op dit dorum die dit aandeel had). Verkoop weliswaar aan 1,68$, dus met kleine winst tov aankoop aan 1,62$. Blij dat ik deze actie gedaan had, want gisteren is het serieus gezakt naar 1,41$. Nu hoop ik dat het door de steun breekt en het binnenkort tegen mooie korting terug kan kopen. Maar de maand is nog niet om, en voor het zelfde geld wordt de cup & handle patroon verder afgewerkt en stijgt het mooi verder naar mijn eerste doel van 3$. Al bij al een mooi volatiel trade aandeel waarbij ik tot op heden steeds met winst heb kunnen verkopen.

Wat pas echt hoongelach verdient is met zen allen op een of ander mediocre oliebedrijf springen, massa's posts over maken en speculeren, vervolgens de koers 3 jaar nauwelijks zien bewegen om daarna te verkopen tegen de lows van zijn trading range. Of maandloon na maandloon in een shit bedrijf als Xfab steken en de koers dag na dag zien blijven wegzakken, zonder dividend of buybacks. Maar tzal aan mij liggen. Ben wrs gewoon heel pissed off door mijn megaverlies van Stellantis. Whatever makes you feel better.
Voor dat mediocre bedrijf was mijn grootste aankoop aan 29$. En je hebt hier een certitude vd waarde wat je niet hebt met bijvoorbeeld paypal...
Laatste 2 jaar idd weinig beweging in maar dat wil niet zeggen dat dit gaat blijven duren (natuurlijk sterk afhankelijk van olieprijs).

Laatst bewerkt:

akkoord, 30% kado doen aan de schatkist, pfff, geen goede zaak deze beslissing. Resultaten op zich meer dan prima, maar morgen vermoedelijk sell off door dit superdividend… gelukkig heb ik ook Sofina in port ;-)

Op Tradegate zijn ze nabeurs verder gestegen… als dat echt zo is morgenochtend dan sjot ik ze buiten, zal ze na dat superdividend wel terugkopen
Een mens mag hier niet vloeken maar het is toch weer een dingetje, tevens nog top 3 positie in port, vermoedelijk straks -5/-10% aan ons been.

Zou Brito hier nu iets mee te maken hebben, Belron balls deep in de schulden - of echt puur toeval? Hopelijk blijft de koers nog even stabiel - ik overweeg alles te verkopen.

Laatst bewerkt:
De volle €11 verlies. Drama. Heb je graag screenshots? Rekeningafschriften? Bankgegevens en wachtwoord zodat je hoogstpersoonlijk kan kijken? En again: ik had het dus wel degelijk gepost en ge hebt het kunnen zien, dus waar the fuck blijfde gelle nu eigenlijk over mekkeren :wtf: Als dividendbetaler is de case voor het aandeel onveranderd en die buybacks lopen ook nog steeds. Ik market time die positie gewoon omdat ex-dividend pas volgend jaar is. Was je gevolgd misschien? Ben je diep bedroefd dat papa Fernando je handje even had losgelaten?

Wat pas echt hoongelach verdient is met zen allen op een of ander mediocre oliebedrijf springen, massa's posts over maken en speculeren, vervolgens de koers 3 jaar nauwelijks zien bewegen om daarna te verkopen tegen de lows van zijn trading range. Of maandloon na maandloon in een shit bedrijf als Xfab steken en de koers dag na dag zien blijven wegzakken, zonder dividend of buybacks. Maar tzal aan mij liggen. Ben wrs gewoon heel pissed off door mijn megaverlies van Stellantis. Whatever makes you feel better.
Als jij zegt dat iets een absolute cashcow is en een maand later stap je er schoorvoetend uit gaat het niet om jouw 11 euro verlies. Wel over de mensen die je potentieel in de lift naar beneden laat.

En ik heb jouw handje nog nooit vastgehouden, tot dusver ben je een charlatan met een grote mond en zorg je vooral voor plaatsvervangende schaamte door te blijven verwijzen naar jezelf in de derde persoon terwijl je de ballen niet hebt om je eigen tips bij te sturen wanneer nodig.

Laatst bewerkt:
Een mens mag hier niet vloeken maar het is toch weer een dingetje, tevens nog top 3 positie in port, vermoedelijk straks -5/-10% aan ons been.

Zou Brito hier nu iets mee te maken hebben, Belron balls deep in de schulden - of echt puur toeval? Hopelijk blijft de koers nog even stabiel - ik overweeg alles te verkopen.
De mijne gaan eruit bij opening, ik snap niet hoe je miljarden kunt gaan lenen, blijkbaar naar 5,5x Ebitda schuld gaan hierdoor en dan ook nog eventjes de kleine aandeelhouders allemaal €20 per aandeel laten afgeven aan de belastingen.

Zeer jammer want was mijn beste belegging in portefeuille en ik geloof nog altijd in hun business, vooral Carglass/Belron, maar dit vind ik gewoon veel te veel risico. Hopelijk scheur ik mijn broek niet te hard bij opening maar voor het zelfde geld zijn buitenlandse investeerders, zoals onze vrienden van stockwatch, iets minder goed op de hoogte van de Belgische wetgeving en komen zij "late to the party" en zien we de koers in de loop van de dag afglijden... anyway, ga ik er niet mee gokken, gewoon marktorder bij opening...

De mijne gaan eruit bij opening, ik snap niet hoe je miljarden kunt gaan lenen, blijkbaar naar 5,5x Ebitda schuld gaan hierdoor en dan ook nog eventjes de kleine aandeelhouders allemaal €20 per aandeel laten afgeven aan de belastingen.

Zeer jammer want was mijn beste belegging in portefeuille en ik geloof nog altijd in hun business, vooral Carglass/Belron, maar dit vind ik gewoon veel te veel risico. Hopelijk scheur ik mijn broek niet te hard bij opening maar voor het zelfde geld zijn buitenlandse investeerders, zoals onze vrienden van stockwatch, iets minder goed op de hoogte van de Belgische wetgeving en komen zij "late to the party" en zien we de koers in de loop van de dag afglijden... anyway, ga ik er niet mee gokken, gewoon marktorder bij opening...
Ik doe ze ook weg. Zo'n stunt geeft voor mij ook een deuk in het vertrouwen.

hier verkooporder op 222,60 (biedprijs) - gaat niet door, pffff kalf verdronken dus - paar k down the drain afhankelijk waar de koers strand, wellicht rond de 205 ofzo
hoe kan dat eigenlijk? worden eerst de marktorders behandeld dan zonder rekening te houden met bied/laat aan andere prijzen?

als je nu kijkt staat die 226 weldegelijk als startkoers van de dag dus nogal onlogisch dat jouw verkoop aan 222,60 niet getriggerd werd?

hoe kan dat eigenlijk? worden eerst de marktorders behandeld dan zonder rekening te houden met bied/laat aan andere prijzen?

als je nu kijkt staat die 226 weldegelijk als startkoers van de dag dus nogal onlogisch dat jouw verkoop aan 222,60 niet getriggerd werd?

Geen flauw idee wat er gebeurd, de koers gaat nu zelfs even omhoog - nog steeds geen verkoop, ga order annuleren - later nog eens proberen.

Edit: ze zijn weg: 216,95 €, toch eens wat uitleg vragen aan Saxo - op 250 aandelen is dat best al wat geld

D'Ieteren gekocht bij de flashcrash een paar jaar geleden. Het was al eventjes duidelijk wat Brito van plan was, maar nu is het echt een screaming sell geworden. Buitengegooid aan 215.

Geen flauw idee wat er gebeurd, de koers gaat nu zelfs even omhoog - nog steeds geen verkoop, ga order annuleren - later nog eens proberen.

Edit: ze zijn weg: 216,95 €, toch eens wat uitleg vragen aan Saxo - op 250 aandelen is dat best al wat geld
Als uw verkooporder op 222.6 staat dan mag dat toch nooit verkocht zijn aan 216.95?

Bij mij nu buiten aan 220€ :cheer:

Ik had wel maar een bescheiden positie van 20 stuks, maar toch 2000€ winst wat vertaald in 85% rendement op 2 jaar zonder dividenden meegerekend.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan