Kleine Beursfeiten

Paycom

Ik zie bij Paylocity en Paychex ook geen sterke rebound nochtans. Zie hier de LTM revenue evolutie van alle drie. Het is vooral duidelijk dat PCTY en PAYC marktaandeel winnen tegenover Paychex (en ADP uiteraard), maar tussen beiden blijft de revenue al jaren ongeveer gelijk evolueren:

Paylocity heeft afgelopen kwartalen wat hogere groei, maar een groot deel van de extra groei komt door de interesten die ze nu verdienen op geld dat ze houden van hun klanten. Paycom breekt dat helaas niet op en gooit dat onder hun 'recurring' revenue (wat ik weinig transparant vind). In de 10-Q las ik wel dat Paycom op hun heel kleine klanten het geld soms een maand of langer in bezit kan houden, terwijl dat voor grotere klanten slechts enkele dagen is. Paycom zit meer upmarket dan Paylocity dus Paylocity zal sowieso meer kunnen profiteren van de hogere interest rates.

Trouwens een goede slide in PCTY hun investor presentation over de HR/Payroll software markt:

Het is niet dat ik plots extreem bullish ben op Paycom. Eerder combinatie van:
> Consistente 25-30% groei, al vele jaren
> Marges die stabiel blijven & hoog zijn
> All time low EV/EBITDA en 6-year low EV/S
> Net ook voor het eerst een dividend aangekondigd, dus dat kan ook leiden tot een nieuw publiek aan aandeelhouders
> Gaan internationaal + hun nieuw product 'Beti' (dat werknemers toelaat hun payroll te reviewen voor de payday) slaat goed aan.
> Mijn core SaaS holdings zijn extreem hard gestegen op korte termijn dus ik wil hier wat winst nemen

Vandaar dat ik denk dat ik hogere returns kan halen door PAYC + covered calls dan door gewoon cash aan te houden. Als mijn core holdings zouden zakken switch ik weer uit PAYC. (Of als PAYC boven strike price van de calls zou stijgen op expiry date uiteraard :))

@Wilto Als dividend growth investor is Paycom het bekijken waard. Onlangs dividend aangekondigd, indien ze dat dividend willen doen stijgen in lijn met de FCF kan je toch 20-25% dividend groei verwachten ieder jaar.

hoorde net voor het eerst over PCTY via artikel in de tijd. Even opgezocht op TIKR en cijfers zien er wel goed uit. Mooie returncijfers van 20%, zeer weinig schulden, mooie historische groei, goeie productreviews online en prijs staat vrij aantrekkelijk (tov verleden). Heb jij hier nog updates over?

FY25 guidance lijkt mij reden voor lagere prijs - slechts 8% revenue groei en stilvallen van marge expansie.

Laatst bewerkt:

Nogmaals PayPal bijgekocht met cash van Ulta verkoop. Keep sleeping on it, Nieuwjaar wordt met een dikke fles champagne.

"Bedrijf bestaat niet meer binnen 10 jaar"
"Geen innovatie"
"Wat is de meerwaarde"
"Kunnen niks dat banken niet kunnen"

LMAO
hier stond een bericht dat je Stellantis zou verkocht hebben, maar is verwijderd zie ik... nu ben ik triggered -> heb je Stellantis nog steeds?... we hadden een bet remember?

Nogmaals PayPal bijgekocht met cash van Ulta verkoop. Keep sleeping on it, Nieuwjaar wordt met een dikke fles champagne.

"Bedrijf bestaat niet meer binnen 10 jaar"
"Geen innovatie"
"Wat is de meerwaarde"
"Kunnen niks dat banken niet kunnen"

LMAO
Veel succes. Misschien dat ik vroeg of laat ook koper ban, maar wacht nog even af.

Nope niet meer, blijf wel bij de originele mening en the bet is still on hoor. Maar sentiment is té beroerd (zie Volkswagen) en ik speculeer erop later dit jaar nog goedkoper te kunnen terugkopen, voor de volgende ex-dividend datum. Wel nog 100% invested hoor, 48% Paypal momenteel 😊
tja, je doet wat je wil natuurlijk maar als je regelmatig aankopen hier post en ook winsten die je behaalt dan is wel zo netjes om volledig te zijn en ook de verkopen te posten die misschien net iets minder gegaan zijn dan gehoopt.

stel dat ik niets gevraagd had en Stellantis blijkt een flop te zijn binnen een jaar dan zou je gewoon gezegd hebben "ah ja, maar ik had die op tijd verkocht hoor" ?

Ayyyy lmao daar springen ze weer gretig op zennejjjj. En waarom heb je die vraag gesteld lieve Spooky? Omdat... ik het in eerste instantie dus wel degelijk had gepost of niet? :sarcastic: (en daarna verwijderd cuz who tf even cares incl mezelf)

YTD rendement is gene zwats en momenteel nog maar +15,1% tov piek +21,8% enkele weken terug FYI.

Of het is -5% en eigenlijk heb ik enkel Xfab en Umicore. Een van de twee.
Dus jij en Gassy zijn dezelfde account wil je zeggen?

Umicore momenteel zelfs onder boekwaarde....hoe diep kan het nog gaan? Een nieuw agfa gevaert voor de bel20?
Zal blijven gaan tot management eindelijk zegt wat ze gaan doen... Tegen de markt zeggen :"we gaan 1.6miljard impairment doorvoeren, batterij markt zakt ineen, ma we zullen binnen 6 maand laten weten wat we gaan doen". Komt nogal zwak over... Nu wrs zitten ze vast vanwege IonWay (hun JDP met Volkswagen), die hebben blijkbaar in januari wat strategische beslissingen te nemen.

Terug
Bovenaan