Kleine Beursfeiten

Lotus Bakeries +20%, 1 maand later 😅
Ik kan hier enkel weergeven dat ik zie dat het extreem hoog staat en een daling nakende is. Of dat over 1 of enkele maanden is weet ik niet, maar dat het een stuk lager gaat dan huidige koers wel.
Wat wil je hiermee zeggen 🤔? Dat de blow off top er ongeveer staat?
EDIT: Op 09/08 stond het aandeel al voor 09u30 op 10800€, nu op 11760€. Lijkt mij eerder een stijging van +/- 8,9% tov mijn post?

Laatst bewerkt:
M.b.t. Lotus - ondanks de waardering (nu wellicht k/w +65)- als je ziet wat er nog staat te gebeuren, die gaan nog jaren groeien, internationaal gezien staan ze nog maar juist op de kaart bij wijze van spreken, letterlijk elke stap kunnen bevestigen of overtreffen - als ze de aangekondigde groei weten te bevestigen of beter kan er mss wel nog bovenop. Een kleine teleurstelling kan wel voor wat spektakel zorgen -maar gezien verankering aandeelhouders kan dat mss nog meevallen.

Edit: Ik dacht ook aan Paul D'Hoore bij Lotus: hij gaat het mss wel doen: een goed resultaat boeken :cool:

Bekijk dan even de tien aandelen die begin dit jaar zijn voorgesteld bij de Grote Geldbarometer: D’Ieteren, UCB, Lotus Bakeries, Argenx, VGP, Linde, Atoss Software, Capri Holdings, Novo Nordisk en Yellow Cake.

Laatst bewerkt:
M.b.t. Lotus - ondanks de waardering (nu wellicht k/w +65)- als je ziet wat er nog staat te gebeuren, die gaan nog jaren groeien, internationaal gezien staan ze nog maar juist op de kaart bij wijze van spreken, letterlijk elke stap kunnen bevestigen of overtreffen - als ze de aangekondigde groei weten te bevestigen of beter kan er mss wel nog bovenop. Een kleine teleurstelling kan wel voor wat spektakel zorgen -maar gezien verankering aandeelhouders kan dat mss nog meevallen.

Ik blijf er toch af.
Is intussen bijna 10 miljard euro waard. Noteert >60x de winst en 9x de omzet. Voor een koekjesbedrijf he.

Als ze tegen 2034 'slechts' 10% gemiddelde jaarlijkse omzetsgroei realiseren en 'slechts' 16% nettowinstmarge halen (tegenover 12% vorig jaar), kom je met een k/w van 20 ongeveer weer aan de huidige koers.

Ze moeten al een CAGR van ver boven de 10% (pakweg minimaal 14%) halen alsook een netto winstmarge tegen de 20% om het aandeel min of meer aantrekkelijk te maken aan de huidige koers.
Zeker niet onmogelijk gezien hun verleden, maar wordt geen sinecure.

Verkoop het herstel dat eraan komt nadat de Nasdaq futures 17k aangetikt hebben 😉.
Kijk maar eens naar de top van begin 2000. In september 2000 kwam er een herstel tot iets onder de top. De “buy the dippers” waren toen euforisch. Nu verkoopkans na herstel van de lopende daling.
Het herstel is iets hoger dan 17k gegaan, maar ben nu wel eens benieuwd of de daling doorzet.

Paar oliebedrijven gaan terug omhoog op mijn watch list.
PBR, EC, Shell

OXY is veel te duur. Meerdere keren duurder dan die andere voor lagere kwaliteit.

Ja ASML doet wel pijn momenteel.. maar ik koop na het weekend nog wat bij kwestie van mijn GAK naar beneden te halen
ASML staat op een kwartaalverlies van -29%. Vergelijkbare dalingen of erger waren er in clusters in de bearmarket van chipaandelen in 1998 en 2000. Toen ging de koers uiteindelijk -80% en -90% vanaf de top! Alles is dus mogelijk. Ik zeg niet dat het nu ook zo gaat zijn, maar kan wel. Hopen op het beste.

Laatst bewerkt:
Paar oliebedrijven gaan terug omhoog op mijn watch list.
PBR, EC, Shell
Shell is nu idd alleszins een veel beter bedrijf dan toen jij het verkeerdelijk kocht in 2020 onder de oude ceo.
De nieuwe CEO deed het afgelopen jaar exact alle dingen waar ik toen kritiek op had, nl. die esg shit en overtollig personeel buiten.
De prijs is wel niet zo goedkoop, dus dat is wat wachten.

PBR hebben we het al over gehad. Speelbal van Braziliaanse politiek.

Ecopetrol... De saga met Crownrock en Oxy gemist?
De enige 2 niet-overheid gelinkte bestuursleden bij Ecopetrol zijn opgestapt omdat ze geen stuk van Crownrock mochten kopen van de president (die tegen fracking en olie is), waardoor hun inventory in de toekomst kut zou zijn.
Speelbal van Colombiaanse politiek.

Terug
Bovenaan