Kleine Beursfeiten

Voor jouw zou een flinke daling een prima iets zijn. Je bent pas gestart.
Voor mij zou het niet zo erg zijn. Dat klopt zeer zeker. Had voorzien om te spreiden tot januari. Na nieuwjaar dan met vers geld, of misschien met onze gemeenschappelijke zien waar we naartoe willen.
Gewoon hopen dat de daling nu is, en niet begin volgend jaar. Ohja, alles gaat op lange termijn toch terug omhoog zeggen ze dan

En zou dat ergens niet gekoppeld zijn aan slechte timing van rate -cuts, waardoor recessie niet meer te vermijden viel?
Mss vandaag weer prijs, zelf het begin van de val - we hebben namelijk nog geen noemenswaardige herstructureringen gezien op grote schaal - algemeen zijn veel bedrijven ook gewoon veel beter gestart aan deze periode dan vroeger het geval was.

Wat denk je: krijgen we een recessie met grote herstructureringen en massaal verlies van jobs in Europa?

Autosector krijgt klappen EV's komen niet van de grond, staalsector zit in zak en as, bij oliemaatschappijen kan men duizenden mensen buitengooien want er is geen vraag en overproductie, de chemie zit op zijn gat - BASF gaat al eens vegen op hun grootste site, mensen zoeken hun toevlucht in Lotus speculoos, bier en cola - duidelijke tekenen van depressie: suiker en goedkope alcohol, de Chinezen hebben geen olie meer nodig en schakelen in recordtempo over naar alternatieven - strategisch om minder afhankelijk te worden van - bijkomend komen er geen werkende Chinezen meer bij en lonkt een gigantisch pensioenprobleem - de groei deels de vuilbak in, staatsschuld swingt de pan uit voor vele landen.

Laatst bewerkt:
En zou dat ergens niet gekoppeld zijn aan slechte timing van rate -cuts, waardoor recessie niet meer te vermijden viel?
Mss vandaag weer prijs, zelf het begin van de val - we hebben namelijk nog geen noemenswaardige herstructureringen gezien op grote schaal - algemeen zijn veel bedrijven ook gewoon veel beter gestart aan deze periode dan vroeger het geval was.

Wat denk je: krijgen we een recessie met grote herstructureringen en massaal verlies van jobs in Europa?

Autosector krijgt klappen EV's komen niet van de grond, staalsector zit in zak en as, bij oliemaatschappijen kan men duizenden mensen buitengooien want er is geen vraag en overproductie, de chemie zit op zijn gat - BASF gaat al eens vegen op hun grootste site, mensen zoeken hun toevlucht in Lotus speculoos, bier en cola - duidelijke tekenen van depressie: suiker en goedkope alcohol, de Chinezen hebben geen olie meer nodig en schakelen in recordtempo over naar alternatieven - strategisch om minder afhankelijk te worden van - bijkomend komen er geen werkende Chinezen meer bij en lonkt een gigantisch pensioenprobleem - de groei deels de vuilbak in, staatsschuld swingt de pan uit voor vele landen.
Klopt inderdaad. Rate cuts zijn een gevolg van de zwakkere economie/gevreesde verzwakking.
Denk dat ze liefst willen dat alles goed loopt en iedereen happy is, maar we zitten nu eenmaal op het einde van de dalende rentecyclus waar we uit moeten zien te geraken. Nog verder dalen is moeilijk. In het verleden daalde de rente steeds meer dan dat ze daarna weer steeg. Dalen om goedkoper geld aan de bevolking te lenen en zo de economie aan te zwengelen, en stijgen om de inflatie weer terug naar beneden te halen. Door dit proces hebben de aandelenmarkten kunnen profiteren. Het geld is dus naar de burger gevloeid door schulden van de overheden. Dalende rentes zijn bij een dalende rentecurve een signaal dat het slechter gaat met de economie, en dus weer goedkoper geld moet vrijgegeven worden. Nu we aan de andere kant van de curve zitten, dient alles OMGEKEERD geïnterpreteerd. De rente zal nu meer stijgen dan dalen. Stijgende rente om de kopers van schulden tevreden te stellen (niet omdat het “goed gaat met de economie” en dus inflatie in te perken), gevolgd door terug kleinere daling van rente, om de economie terug zuurstof te geven. Dit tot een evenwicht gevonden wordt.

Als je Brett zijn X-account overloopt en al die grafieken bekijkt, dan lijkt het wel zot om uw volledige portefeuille niet te verkopen
Als je zijn account overloopt valt het vooral op dat hij investeert in crypto en niet in aandelen:
Brett

@brett_eth
·
Aug 27

Sold my crypto a few months ago. I was heavy into eth memes like Pepe, Andy, etc. good timing lol. I made a video a few months back on the Bitcoin 2W rsi which is what led me to sell before the cuts. I still think we could get one last push around cuts. Time will tell.

🤣

Leuk dipje vandaag. VIX ook +40%.
Anderzijds zijn de volumes momenteel nog heel laag. Dus zoveel valt er niet te zeggen.
De dikke mannen in NY beginnen nu pas terug te komen uit vakantie, heel benieuwd naar de komende weken.

Wel blij met mijn 15% cash. Hoop voor eind dit jaar richting 25% te gaan (mits succesvolle closing Capri/Tapestry en Novo/Catalent)
En dan graag solden op de beurs, het is al te lang geleden!

Anderzijds zijn de volumes momenteel nog heel laag. Dus zoveel valt er niet te zeggen.
De dikke mannen in NY beginnen nu pas terug te komen uit vakantie, heel benieuwd naar de komende weken.

Wel blij met mijn 15% cash. Hoop voor eind dit jaar richting 25% te gaan (mits succesvolle closing Capri/Tapestry en Novo/Catalent)

Zal die Capri/Tapestry zaak niet nog wat aanslepen denk je?

Zal die Capri/Tapestry zaak niet nog wat aanslepen denk je?
De administratieve hoorzitting mbt de blokkade door FTC van de overname van Capri Holdings door Tapestry staat gepland voor 25 september 2024. De hoorzitting voor de federale rechtbank met betrekking tot het voorlopige bevel staat gepland voor 9 september 2024 en zal naar verwachting ongeveer zeven en een halve dag duren.

Is de overname van Catalent door Novo nog wel interessant? Catalent staat momenteel aan 60,7$ en de buyoutprijs is 63,5$.

Is de overname van Catalent door Novo nog wel interessant? Catalent staat momenteel aan 60,7$ en de buyoutprijs is 63,5$.
Om nu nog in te stappen lijkt het inderdaad te laat.
Ik hou zelf aan tot closing. Brengt nog wat extra procenten op en bespaart me onnodige beurstaks en makelaarskosten.

De administratieve hoorzitting mbt de blokkade door FTC van de overname van Capri Holdings door Tapestry staat gepland voor 25 september 2024. De hoorzitting voor de federale rechtbank met betrekking tot het voorlopige bevel staat gepland voor 9 september 2024 en zal naar verwachting ongeveer zeven en een halve dag duren.

Maar als het resultaat van 9 september negatief is dan vliegt het toch richting de FTC zelf en kunnen we voor effe weg zijn?

Yep: Vandaag opnieuw 1/3 oxy verkocht (met winst). Blijft nog 1/3 over en dat laat ik staan aangezien ik op lange termijn nog wel upside zie....

Reden van verkoop: oversupply olie, opec gaat wellicht cut verlengen maar zal niet veel impact hebben. (Lybie terug in productie)
Met de schulden die ze nog hebben kunnen ze geen buybacks doen of verhogen divy dus dat zal wellicht weer + 1jaar niet veel omhoog bougeren, wellicht zelfs 2 jaar niet,als de olieprijs niet fundamenteel boven 80$ is...
Wel nog downside potentieel dus misschien nog een mogelijkheid om onder de 50$ te kopen....

Ik kan natuurlijk ook helemaal fout zijn :smile:

Niemand kent dat bedrijf.
Het is een small cap, no one cares.
Niemand zal er zich ooit iets van aantrekken, zelfs niet als het naar 3 p/e gaat met lange termijn 10% groei.
Is toch ook ooit van <2 naar >11€ gegaan. Kan vroeg of laat toch weer (allez, hopelijk gaat het niet naar <2).

Semi's zijn en blijven cyclisch hoewel ze nu al 20j. zeggen dat de cycli uitvlakken, wat natuurlijk niet zo is.
Als zoiets tegen 0,7 keer de boekwaarde staat, kan het dan naar 0,5 keer? Jazeker maar het gaat daar ook niet eeuwig blijven staan.
Als foundry actief in nichemarkten en met de capaciteitsuitbreidingen die ze deden gaan de kasstromen bij de volgende opwaartse cyclus fors de hoogte in.

Yep: Vandaag opnieuw 1/3 oxy verkocht (met winst). Blijft nog 1/3 over en dat laat ik staan aangezien ik op lange termijn nog wel upside zie....

Reden van verkoop: oversupply olie, opec gaat wellicht cut verlengen maar zal niet veel impact hebben. (Lybie terug in productie)
Met de schulden die ze nog hebben kunnen ze geen buybacks doen of verhogen divy dus dat zal wellicht weer + 1jaar niet veel omhoog bougeren, wellicht zelfs 2 jaar niet,als de olieprijs niet fundamenteel boven 80$ is...
Wel nog downside potentieel dus misschien nog een mogelijkheid om onder de 50$ te kopen....

Ik kan natuurlijk ook helemaal fout zijn :smile:

Lijkt mij eerlijk gezegd gewoon dat je het marktsentiment volgt zonder idee van de waarde van het bedrijf zelf.

Is er plots effectief oversupply of is het de media die het creëert? Indien het eerste, waarom is het dan net nu, en niet een kwartaal geleden?

Terug
Bovenaan