Forzaracing
Active member
Best verrassend dat er op dit forum zo weinig animo is rond dit aandeel. Terwijl dit nu toch al meermaals is gepasseerd.
Heb zelf nog nooit zo'n grote arbitrage gap gezien (toch bij een serieuze overnamedossier zonder logische redenen om te blokkeren)
Hell, zelfs bij high-risk dossiers type Bayer/Monsanto, Chemchina/Syngenta, Microsoft/Activision, Alaskan/Hawaiian en Jetblue/Spirit was de gap veel kleiner.
Zelfs bij 1/3 odds op een trial win en een conservatieve standalone waardering van $25, was CPRI het kopen waard in de low 30's. Nu nog in mijn ogen.
Binnenkort zal moeten blijken wat de precieze case van de FTC is. Maar de heel concurrentiele aard van de sector + low barriers to entry, en de bijzonder zwakke algemene redenering van de FTC voor het blokkeren van de overname, doen mij geloven dat de odds een heel stuk hoger zijn dan 1/3.
Een heads you win big, tails you lose small-scenario zoals je ze niet vaak tegenkomt in M&A-land en op de beurs.
Ik moest terug denken aan een podcast van tijdje geleden - vanaf 9:16 gaat het over Capri.

. Buy & hold van Nasdaq short valt dan te overwegen.
.