Kleine Beursfeiten

Zijn point still stands toch? Losers (= bedrijven die niet meer in de gratie zijn van beleggers) worden bij een algemene beurscrash toch ook gewoon meegesleurd? Idem voor dividendbetalers hoor...
Dus feit dat de beurzen duur staan is wel degelijk een valabel argument om uit de markt te gaan en zelfs afgestrafte aandelen niet op te pikken.
Het is wel degelijk market timing en dat doe je beter niet.

Ik zou in Janus zijn positie ook niet OXY verkopen, betwijfel dat dit aandeel zware klappen zal krijgen. Maar ik zou wel de short positie houden...

Voor de liefhebbers, er is nu een leveraged ETF op MSTR --> MSTX 😜

Het vreemde is dat Janus altijd beweert niet goed te zijn in de markt te timen. Bij shorten is dat natuurlijk wel cruciaal.

Wanneer stap je uit zo'n trade? Met wat pech/geluk staat de Nasdaq op een nieuwe ATH, en dan?

Bij correctie van de olieprijs (recessie) denk ik eerder dat oxy juist wel stevige klappen zal krijgenl: schulden.
Recessie in VS gecombineerd met verdere escalatie in het Midden-Oosten doet mijn inziens nog steeds de olieprijs stijgen. Dat zou, denk ik, mede voor stagflatie zorgen, waar mijn roadmap op gebaseerd is. Mogelijk wel dat er eerst een “false move” is, met OXY naar +/-48$.

Laatst bewerkt:
Klopt, en aangezien ik een uitzonderlijk professioneel talent ben verdien ik ook nog eens vrij veel. Mag niet klagen. Doe het wel. Ik ben soms wat eigenwijs.
omg, je ligt hier te stoefen alsof je één of ander godenkind bent, maar met 12 maandlonen aan waarde in je portefeuille zit je vermoedelijk niet eens in de top 20 van de leden in dit topic :rofl:

Ok, tis duidelijk wie er de grootste heeft. Boeit mij verder geen kloten. Ik apprecieer de zelfverzekerheid (toevallig uit Antwerpen?) van de Fernando wel. Kan het terug over de beurzen gaan?

Ok, tis duidelijk wie er de grootste heeft. Boeit mij verder geen kloten. Ik apprecieer de zelfverzekerheid (toevallig uit Antwerpen?) van de Fernando wel. Kan het terug over de beurzen gaan?
graag, sta mij gewoon toe iets meer waarde te hechten aan het oordeel van sommigen hier die met een port van minstens 500k+ bezig zijn in vergelijking met een iemand met een grote mond.

Er worden hier veel adviezen en tickers rondgestrooid, een beetje duiding is wel op zijn plaats vind ik. Er zijn zo ook 2 hollanders met hun eigen podcast begonnen die heel hoog van de toren blazen en over vanalles en nog wat op de beurs een mening hebben, maar die hun persoonlijke portefeuille is slechts 100k, ... tja, dan hoef je niet veel waarde te hechten aan al hun analyses hé. Als ze echt zo goed waren dan hadden ze toch al lang een pak meer gehad, nee?

graag, sta mij gewoon toe iets meer waarde te hechten aan het oordeel van sommigen hier die met een port van minstens 500k+ bezig zijn in vergelijking met een iemand met een grote mond.

Er worden hier veel adviezen en tickers rondgestrooid, een beetje duiding is wel op zijn plaats vind ik. Er zijn zo ook 2 hollanders met hun eigen podcast begonnen die heel hoog van de toren blazen en over vanalles en nog wat op de beurs een mening hebben, maar die hun persoonlijke portefeuille is slechts 100k, ... tja, dan hoef je niet veel waarde te hechten aan al hun analyses hé. Als ze echt zo goed waren dan hadden ze toch al lang een pak meer gehad, nee?

Beurscafe?

yes :biglaugh:

amusant bij momenten als ik niets beter te luisteren heb, maar als je businessmodel is om je beurs-intelligentie te verkopen ipv zelf te verkopen??

nu ja, respect voor hoe die Hollanders met zoveel zelfvertrouwen warme lucht kunnen verkopen, kunnen wij Vlamingen nog wel iets van leren

Terug
Bovenaan