Racing_Genk
Well-known member
Ik heb de earnings nog niet deftig bekeken dus onderstaande cijfers houden hier geen rekening mee.
- 3 EV/S, 34 P/E, groei laatste 2 kwartalen was 200% en 103%
- ze zijn fabrieken aan het bijbouwen of aan het uitbreiden om mee te kunnen met de demand
- goede relatie met NVDA
- leider in rack-space liquid cooling en ze verwachten dat tot 30% van de nieuwe bestellingen deze zullen gebruiken
- Meta (grootste klant) en Microsoft zeiden in hun laatste call dat ze verwachten om volgend jaar nog meer CAPEX te spenderen aan AI infra
edit: revenue guidance voor FY2025 is 26-30B wat ongeveer 100% groei is voor het volgende jaar, aan netto marge van 8% is dat een forward PE van 18
-13% aftermarket door gemiste earnings
Gewoon om wat te challengen. Niet noodzakelijk mijn take want dan zou ik short gaan (wat ik niet doe):
- SMCI is heel cyclisch en we zitten mogelijks richting de piek van een enorme boom in demand.
- Heel afhankelijk van enkele grote klanten
- Gross margins <20% en die lage margins suggereren weinig pricing power (commodity?)
- PE van 34 is eerder duur voor een cyclisch bedrijf
- Post AI boom zakken earnings met minstens 50% en heb je PE van 68 voor krimpend bedrijf -> -80% niet uitgesloten
- Upstart was ook nieuwe offices aan het bouwen in 2021 om hun snelle groei te ondersteunen, ik weet hoe dat is afgelopen.
In ieder geval succes met de investering. Ik kan me moeilijk van de indruk ontdoen dat na een stijging van 3.500% op 5 jaar, al het goede nieuws (en meer) reeds in de koers zit.
. +/- 7€ lijkt mij tegen begin september niet onhaalbaar. Na earnings van 20/08/2024 zullen we mogelijk meer weten.