Kleine Beursfeiten

Netanyahu is precies Iran aan het uitdagen....olie +5%. Als het escaleert en olie piekt zal er van die renteverlaging niet veel overblijven.

Earnings PTSB zijn uit. Op het eerste zicht niets spectaculairs te zien. Veel wisten we al.
Update: feestje bij PTSB 🥳🚀 + bevestiging uitbraak naar boven toe!

Laatst bewerkt:
Zowaar in het rood vandaag, op een knalgroene dag … a job well done

Dat is ook wel het nadeel van naar dagelijkse bewegingen te kijken, zolang het op langere termijn niet hetzelfde verhaal is... ;)

Ik had deze week gevreesd voor een serieuze terugval, gezien alle negatieve berichten rond Tech en de S&P 500 maar dat is gelukkig gecompenseerd door wat andere posities die het goed deden - en als ik uitzoom naar een week, een maand, YTD,... zijn dat precies maar kleine correcties.

Voorlopige status van mijn laatste "gokjes":
- Victoria PLC: -20% na 5 maanden. Hopelijk vallen de Q4 '23 resultaten mee en herstelt dat de koers wat, maar de sector doet het sowieso niet goed met ook maar matige vooruitzichten voor 2024 dus waarschijnlijk bijhouden tot minstens 2025
- Mohawk: +60% na 5 maanden. Ik blijf het gek vinden dat de koers van zo'n relatief groot traditioneel bedrijf met behoorlijk stabiele cijfers zo volatiel is. En nu is de hamvraag: winst nemen en verkopen ten voordele van een ETF, of nog bijhouden nu de koers in stijgende lijn zit? :thinking:

Deze nog eens updaten, kwestie van zelf ook eens cijfers te posten. Na 9,5 maand:
- Victoria PLC: -52%, blijft een falling knife. Sector blijft kwakkelen dus de klassieke vraag bij een slecht presterend aandeel in een slecht presterende sector: cut your losses en investeren in iets dat hopelijk wel opbrengt, of een paar jaar bijhouden en hopen dat de sector zich herstelt?
- Mohawk: +88%, gelukkig bijgehouden. Misschien toch overwegen om dat langere termijn bij te houden? Zelfde opmerking van vorige keer: niet te geloven dat je zo'n grote koersschommelingen ziet bij zo'n klassiek bedrijf en nog meer omdat de kwartaalcijfers eigenlijk redelijk gemengd waren (buiten een toekomstig plan om 100 M$ te besparen).

Zeg je nu A of B? Want 10% dividend is niet sustainable als je geen cash flows meer genereert doordat de Chinese autobouwers alles zullen kapotmaken?
Als ze terugkeren naaar pre-covid marges dan is het een 10% ROIC bedrijf met een berg net cash.
Hoog dividend + buybacks is sustainable.

Terug
Bovenaan