Kleine Beursfeiten

Retail krijgt ook zware klappen... ULTA en LULU hier beiden stevig naar beneden.
Gisteren nog wat google aangekocht, earnings zagen er goed uit.

Ja, dat is opvallend, ik zag recent nog wat andere Amerikaanse retail merken (waar ik voor de rest weinig over weet als bedrijven) die YTD ook op -20% of -30% stonden.

XFAB heeft nooit mee de stijging gevolgd van de chippers maar gaat wel mee vlot naar beneden vandaag :wallbash:

Gelukkig hebben mijn aandelen met kwartaalresultaten het so far echt wel goed gedaan, behalve Alphabet dan. UCB, Sofina, Tomra allemaal lekker omhoog op de cijfers.

Heb 1.500 stukje Stellantis gekocht aan 16.351 en in de nabeurshandel een verkooporder ingelegd tegen 16.89.

Ik zit al met wat leverage op mijn portefeuille, dus hier ga ik voor de snelle 600€ winst.

Heb al de ITM call gekocht. Dat is gelukt, dus in principe zou ik de aandelen wel kunnen krijgen
Laat zeker weten of het lukt.
Al lijkt mij dat nu toch een heel (te) simpele oplossing? Als je in een product niet mag handelen om een bepaalde reden zouden derivaten toch ook uitgesloten moeten zijn?
Zou bv SPY zo kunnen, nee toch? Of zou dat bv net cash worden afgehandeld bij expiration?

XFAB heeft nooit mee de stijging gevolgd van de chippers maar gaat wel mee vlot naar beneden vandaag :wallbash:

Gelukkig hebben mijn aandelen met kwartaalresultaten het so far echt wel goed gedaan, behalve Alphabet dan. UCB, Sofina, Tomra allemaal lekker omhoog op de cijfers.
Oorzaak lijkt mij het belabberde kwartaalrapport? "
Het Belgische X-Fab, een zusterbedrijf van Melexis, waarschuwt voor een fors lagere omzet. De chipbakker lijdt onder een vertraging in de markt van elektrische wagens."

Maar moeten opboksen tegen Azure & AWS. Vertegenwoordigd momenteel 12% van de revenue.
Terwijl Search 57% vd revenue zelf onder druk staat van verschillende search alternatieven:
- ChatGPT en andere LLM
- Gen Z die dingen opzoekt via Tiktok
- Google resultaten zijn de helft vd eerste pagina al "sponsored". Meer kan je daar niet meer uit squeezen.
--> een van die dingen die uitgroeit tot een volwaardig alternatief en de basis komt in gevaar.

Bedrijf is inderdaad kwaliteit, maar Cloud moet al fel gaan groeien als Search echt onder druk komt.

Daarnaast regulatory risk (zowel Dems & MAGA zijn anti-elite, en een monopolist techbedrijf valt daaronder).
https://www.cnet.com/tech/services-...a-search-engine-searchgpt-but-theres-a-catch/
Als die zelfs maar 5% ofzo zouden innemen in de search markt dan is dat gigantisch

Terug
Bovenaan