Kleine Beursfeiten

Iemand ervaring met het volgende scenario?

Stel ik wil graag een Amerikaanse ETF kopen, maar dat kan nu niet meer omdat de prospectus niet vertaald is naar het Nederlands waardoor het niet meer in orde is met de Europese regels. In plaats van de aandelen te kopen (wat nu niet meer gaat) koop ik een call optie en oefen hem daarna uit. Normaal zouden de aandelen dan in mijn account moeten verschijnen.

Is dit een methode om deze regel te omzeilen of zie ik ik iets over het hoofd?

Op basis van voorbeurshandel en Fernandos geheime voorspellingsformule noteert Alphabet straks aan <20x de 2025 FCF/share. Cloud nu goed voor 12% van de omzet en groeit 29% terwijl de winstgevendheid van die divisie explodeert. Dividendje, veel buybacks, een van de hoogste nettokasposities ter wereld en het enige bedrijf dat al effectief robotaxi's heeft rondrijden.

Nobrainer buy.
Wanneer is straks?

Moest ik een market timer zijn, heb ik wat begin 2022 vibes.
De tech namen voelen wat toppy, earnings van sommige bedrijven beginnen wat te sputteren, aantal dagen van wat grotere rode bewegingen etc.

Los van Oxy trouwens. Die koers blijft de betere dogshit imiteren.

Ik heb het tienvoud van een dividend gekregen.
Aan support gezegd dat RV en netto bedrag tienvoud zijn wat van wat ze moeten zijn.
Antwoord terug gekregen dat meer over RV van Zuid-Afrika gaat (ZA aandeel) en dat het correct is.
🤷‍♂️

De tech namen voelen wat toppy, earnings van sommige bedrijven beginnen wat te sputteren, aantal dagen van wat grotere rode bewegingen etc.

Dus best zoveel mogelijk cash nu?

Stel ik wil graag een Amerikaanse ETF kopen, maar dat kan nu niet meer omdat de prospectus niet vertaald is naar het Nederlands waardoor het niet meer in orde is met de Europese regels. In plaats van de aandelen te kopen (wat nu niet meer gaat) koop ik een call optie en oefen hem daarna uit. Normaal zouden de aandelen dan in mijn account moeten verschijnen.

Ik ken verschillende mensen die dit idd doen en zo aan Amerikaanse fondsen geraken.

Wat bedoel je? More pain to come?

Wat bedoel je? More pain to come?
Ik bedoel niets, ik kan dat niet timen.
Maar het 'voelt' zo wel wat aan.

Eind 2021/begin 2022 was ook zo, maar 2 jaar later staan we alweer aan nieuwe highs, ondanks veel hogere interestvoeten.

Benieuwd of het deze keer ook zo loopt, ofdat er wat definitievere beatings komen ipv telkens een herstel binnen het jaar, zoals elke keer in de afgelopen 15 jaar.

Uiteindelijk wordt de staatsbon mogelijk nog niet zo’n slechte belegging 🤔. Zou mooi zijn om er in september aandelen mee te kopen tegen bodemkoersen.

Daarnaast worden deze cuts al verwacht en zit dit mee in de prijs. Meer of minder cuts zou impact kunnen hebben.

Afzwakking van earnings met stabiele of zelfs stijgende inflatie, dat zou wat koopkansen kunnen geven!

Stellantis krijgt toch serieuze klappen op de beurs precies. Ben aan het twijfelen om nog wat aan te kopen nu het laag staat. Of gewoon zo laten en terug verkopen later als het stijgt.

Stellantis krijgt toch serieuze klappen op de beurs precies. Ben aan het twijfelen om nog wat aan te kopen nu het laag staat. Of gewoon zo laten en terug verkopen later als het stijgt.
De vraag is: a) kun je tegen een eventueel nog verdere daling of niet, OF kun je bij een verdere grote daling aantal aandelen eenvoudig nog eens verdubbelen? b) Ben je tevreden met het aantal huidige aandelen bij een herstel of niet, OF zijn er eventuele andere opportuniteiten opdat je het risico spreidt?

Indien a) kun je wat bijkopen, indien b) niet.

De vraag is: a) kun je tegen een eventueel nog verdere daling of niet, OF kun je bij een verdere grote daling aantal aandelen eenvoudig nog eens verdubbelen? b) Ben je tevreden met het aantal huidige aandelen bij een herstel of niet, OF zijn er eventuele andere opportuniteiten opdat je het risico spreidt?

Indien a) kun je wat bijkopen, indien b) niet.
Ik heb geen haast het geld dat ik in mijn aandelen steek heb ik toch niet direct nodig. Maar de vraag is of ik er nog vertrouwen in heb. Ik lees overal dat de auto producenten terug meer auto’s gaan bouwen met een verbrandingsmotor, terwijl de overheid pusht voor EV’s en geen idee hoe ver Stellantis staat met EV’s.

Als je echt de underlying wilt hebben, schrijf dan een (ATM/ITM) put die zo snel mogelijk expireert. Dan heb je het underlying.
Om welke ETF gaat het?

Terug
Bovenaan