Kleine Beursfeiten

Oil giant Occidental Petroleum Corp. is planning to sell bonds in as many as five parts to help fund its planned acquisition of CrownRock LP

Waarom bonds en geen banklening?

Oil giant Occidental Petroleum Corp. is planning to sell bonds in as many as five parts to help fund its planned acquisition of CrownRock LP

Omdat banklening iets Europees is ?

mja, dagelijkse prod updates? Mij ga je niet wijsmaken dat als uw infra meerlaags is beschermd dat je uw update policy voor prod niet zo kunt instellen dat je een of twee updates achter blijft:
Het gaat niet echt over een update van hun agent ofzo. Eerder interne keuken update, soort van logica update. Je kan die niet uitstellen of staged uitrollen. Vandaar dat de impact zo absurd groot is.

Het gaat niet echt over een update van hun agent ofzo. Eerder interne keuken update, soort van logica update. Je kan die niet uitstellen of staged uitrollen. Vandaar dat de impact zo absurd groot is.
Aha dat wist ik niet. Merci voor de verduidelijking.

PTSB loan sale may pave way for earlier dividends

“The Sunday Times reports that PTSB has opened the possibility of restarting dividend payments sooner than expected, after it agreed on Friday to sell a portfolio of mainly deep-in-arrears mortgages with a gross value of €348 million to a group comprising US private equity giant Apollo and loan servicing firm Mars Capital.”

“The newspaper cited Davy analyst Diarmaid Sheridan as saying that while he had been expecting PTSB to pay its first post-crisis dividend in early 2026 on 2025 earnings, the loan sale may bring this forward by a year. Mr Sheridan also said it may make more sense for PTSB to use spare capital to buy back some of the State’s remaining 57 per cent stake in the bank.”
Bron: https://www.irishtimes.com/business/2024/07/21/johnny-ronan-misses-out-in-bidding-for-prized-assets/

Nu het over CRWD gaat.
Ik heb als beginner de fout gemaakt om niet over een exit na te denken. Sta nu aan +60%. OK het is effectief ‘speelgeld’, maar weet dus niet wanneer ik best verkoop en winst pak. Zou ook maar erg zijn om ongerealiseerde winst in rook te zien op gaan :unsure:
Even mezelf quoten gezien het nu obvious is 😅😛

Had je verkocht 😬?
Toen niet, en dus nog wat % extra winst (wel speelgeld hoor!). Nu met het recente nieuws wel dus wel verkocht.
Geen tijd of extra budget om actief te beleggen de komende paar jaar wegens persoonlijk project dus wou enkele aandelen verkopen om te switchen naar ETF’s. Dus een goeie moment om te verkopen.

Omdat bonds een hogere liquiditeit hebben en het hier toch om grote bedragen gaat. Daarnaast zijn ze listed, dat vereenvoudigt de procedure om voor bonds te gaan.

Ik heb verkocht aan $301. Long-term lijkt mij de immago schade iets te groot om hiervan te recupereren. Alsook concurrentie van Microsoft die hier gretig gebruik van gaat maken om potentiële klanten te lokken.

Na de mooie rally de laatste dagen en nu de GAP op 1,87$ bijna gedicht is, heb ik PFIE verkocht aan 1,85$, in de hoop het later terug te kunnen kopen. Niet getreurd voor wie niet verkocht heeft, het gaat uiteindelijk nog hoger… Maar niets gaat in 1 rechte lijn omhoog. Bij een eventuele volgende dip ben ik weer koper. Dus: 1,65$ gekocht -> 1,89$ verkocht, 1,51$ terug gekocht -> 1,85$ weer verkocht. Hopen op een tijdelijke pullback 🤞.
Profire (na verkoop exact op de vorige top van 1,85$) teruggekocht aan 1,62$ 🤞. Twijfelde over aankoop aan 1,61$ en 1,51$. We zullen zien wat het geeft.

imo wel het beste platform dat er is momenteel, spijtig dat ze niet IPO'en
Wiz zou het offer van 23B $ van Google weigeren en toch voor een IPO gaan eenmaal ze 1B $ ARR bereiken (ergens eind volgend jaar schat ik).

Ofwel een tactiek om nog meer te krijgen van Google, al kan ik me moeilijk inbeelden dat Google nog veel meer dan deze al absurde prijs zou betalen. Voor Gitlab wel een +, meer kans dat Google nu voor die overname gaat.

Op basis van voorbeurshandel en Fernandos geheime voorspellingsformule noteert Alphabet straks aan <20x de 2025 FCF/share. Cloud nu goed voor 12% van de omzet en groeit 29% terwijl de winstgevendheid van die divisie explodeert. Dividendje, veel buybacks, een van de hoogste nettokasposities ter wereld en het enige bedrijf dat al effectief robotaxi's heeft rondrijden.

Nobrainer buy.
Maar moeten opboksen tegen Azure & AWS. Vertegenwoordigd momenteel 12% van de revenue.
Terwijl Search 57% vd revenue zelf onder druk staat van verschillende search alternatieven:
- ChatGPT en andere LLM
- Gen Z die dingen opzoekt via Tiktok
- Google resultaten zijn de helft vd eerste pagina al "sponsored". Meer kan je daar niet meer uit squeezen.
--> een van die dingen die uitgroeit tot een volwaardig alternatief en de basis komt in gevaar.

Bedrijf is inderdaad kwaliteit, maar Cloud moet al fel gaan groeien als Search echt onder druk komt.

Daarnaast regulatory risk (zowel Dems & MAGA zijn anti-elite, en een monopolist techbedrijf valt daaronder).

Maar moeten opboksen tegen Azure & AWS. Vertegenwoordigd momenteel 12% van de revenue.
Terwijl Search 57% vd revenue zelf onder druk staat van verschillende search alternatieven:
- ChatGPT en andere LLM
- Gen Z die dingen opzoekt via Tiktok
- Google resultaten zijn de helft vd eerste pagina al "sponsored". Meer kan je daar niet meer uit squeezen.
--> een van die dingen die uitgroeit tot een volwaardig alternatief en de basis komt in gevaar.

Bedrijf is inderdaad kwaliteit, maar Cloud moet al fel gaan groeien als Search echt onder druk komt.

Daarnaast regulatory risk (zowel Dems & MAGA zijn anti-elite, en een monopolist techbedrijf valt daaronder).
aan 29% duurt het 5,5 jaar om met Cloud Search in te halen qua omzet.

aan 29% duurt het 5,5 jaar om met Cloud Search in te halen qua omzet.
AWS groeit aan 17% en Azure aan 23% vandaag de dag. Wel een veel grotere base, dat weet ik ook.
Maar AWS YoY groei in Q4 2021 was nog 40%.
Je kan niet zomaar 5y 29% nu in je financieel model gaan schrijven. De takken gaan niet tot aan de hemel groeien hé.

AWS groeit aan 17% en Azure aan 23% vandaag de dag. Wel een veel grotere base, dat weet ik ook.
Maar AWS YoY groei in Q4 2021 was nog 40%.
Je kan niet zomaar 5y 29% nu in je financieel model gaan schrijven. De takken gaan niet tot aan de hemel groeien hé.
nee idd, maar aan een hoog % kan het snel gaan, was enige wat ik wou aantonen ;)

Terug
Bovenaan