Kleine Beursfeiten

Ma komaan die post is van 1 week geleden, hoe belachelijk short term gaan we een theorie evalueren? De hele fucking markt is enorm omhoog geschoten in die periode door de lagere inflatie cijfers. Er is gewoon een sterke rally geweest... BRK volgt de markt.

Nu voor de verduidelijking, rond 1.2x BV had mijn portfolio 40-50% BRK. Vandaag aan 1.5x is dit 10%. Dus het is zeker niet dat ik BRK slecht vind op dit moment en ik profiteer nog van het recent success, ik concentreer me er gewoon niet meer zo sterk in. Als ze terug naar 1.2 vallen is dit gewoon zo'n fucking easy en veilige no-brainer dat ik massaal weer inkoop.
Uw post voor uw edit was toffer.

Uiteraard is het “korte” termijn. Ik was ook niet diegene die commentaar gaf op je beslissing maar eerder op de comment “Is dat zo? BRK is beduidend minder gestegen dan meeste van mijn posities in dezelfde periode.”. Dat is een meevaller voor jou, maar geen argument dat je beslissing goed was, daarvoor is het inderdaad nog te vroeg.

Voor alle duidelijkheid, ik heb alle respect voor je beslissing en heb mijn BRK positie ook wat afgebouwd (vooral omdat ie op marge was)

Laatst bewerkt:
Met je eerste zin kan ik het nog eens zijn. :) Maar hetgene volgt niet... het afbouwen van de BRK positie heeft volgende redenen:
  • Als BRK richting 1.5x BV gaat, vallen de buybacks weg, verhoogt je risico op een daling en vermindert je verwacht rendement. In deze situatie is het logisch dat je hier dus geen grotere positie in neemt, ongeacht wat het aandeel uiteindelijk doet. Dit kan ik niet genoeg benadrukken, je bent altijd risico inschattingen aan het maken en de uitkomst is niet altijd relevant. Anders zijn heel wat shitcoin beleggers geniën...
  • Je kan met dat geld alternatieve beleggingen doen en dat rendement moet je meepakken natuurlijk... het is niet alsof ik aan 1.5x BV verkoop en dan in cash blijf zitten. Ik raad niet aan om in & uit BRK te gaan als dit je enige alternatief cash is.

Trump zijn speech: drillen maar en de pot op met alles wat goed is voor het milieu zoals bv EV's....
Heb wat fragmenten gezien van zijn speech, echt hallucinant hoe die man aanbeden wordt door het publiek.

Iemand nog in Crowdstrike? Update van hen voor Microsoft users zou aan de basis liggen van de wereldwijde storing.
Wat een gigantische financiële impact. Bijna niet te vatten...

Wereldwijd ziekenhuizen die geen operaties kunnen uitvoeren, luchthavens die plat liggen, banken die geen leningen kunnen goedkeuren,...

Als bedrijf is dit wel een megawakeup call: ga ni all in op de cloud. Hybrid cloud FTW.

Iemand nog in Crowdstrike? Update van hen voor Microsoft users zou aan de basis liggen van de wereldwijde storing.
Wat een gigantische financiële impact. Bijna niet te vatten...

Wereldwijd ziekenhuizen die geen operaties kunnen uitvoeren, luchthavens die plat liggen, banken die geen leningen kunnen goedkeuren,...

Als bedrijf is dit wel een megawakeup call: ga ni all in op de cloud. Hybrid cloud FTW.
Officiële workaround is blijkbaar een manuele interventie op elk apparaat. :D

Goddamn, properly fucked.

Mja, is eerder een goed voorbeeld van wat er gebeurd als je uw IT infra als grote speler niet op orde hebt. Het komt door een update. Dat is niet iets dat je als grote speler zomaar op PRD hoort te deployen net om deze redenen. Je doet dit eerst op test of acceptance en voert de update op PRD in het weekend uit.

Mja, is eerder een goed voorbeeld van wat er gebeurd als je uw IT infra als grote speler niet op orde hebt. Het komt door een update. Dat is niet iets dat je als grote speler zo maar op PRD hoort te deployen net om deze redenen. Je doet dit eerst op test of acceptance en voert de update op PRD in het weekend uit.
PRD?

Mja, is eerder een goed voorbeeld van wat er gebeurd als je uw IT infra als grote speler niet op orde hebt. Het komt door een update. Dat is niet iets dat je als grote speler zomaar op PRD hoort te deployen net om deze redenen. Je doet dit eerst op test of acceptance en voert de update op PRD in het weekend uit.
productiontesting-v0-ynp50nf1339b1.png

SentinelOne +9% omwille van Crowdstrike problemen.

Goed moment om wat te verkopen denk ik, het is nu niet dat er massaal klanten gaan overlopen naar S.

Nog steeds te duur gezien de pre-market correctie in jouw ogen?
Voor mij wel. Had een EV/S van 20 ofzo terwijl high growth peers rond de 10-14 noteren. (Cloudflare, Snowflake, Datadog,..). Drop van 30% zou hun meer in lijn met peers doen noteren, ik zie nu slechts -15% pre-market. En uiteraard is er reele reputatieschade.

FCF generation top notch maar P/FCF nog altijd extreem duur (>50).

Wel high quality dus stock kan zeker werken van deze waardering.

Laatst bewerkt:
Gelukkige beperkte inleg in CRWD en meeste in S :ROFLMAO:
Maar of dit lange termijn schade zal achterlaten? Is nu niet eerste keer dat een bedrijf een major update pusht dat downtime creëert voor hun klanten. Misschien wel eerste in lange tijd met zo'n grote impact.

1/3 van mijn S positie verkocht. Was een 25% positie en gereduceerd naar 17%. Ga ik wellicht aanhouden want staat nog altijd relatief goedkoop.

Tis precies Sinterklaas deze week. Eerst gitlab dat +15% steeg door overname rumours en ik de helft heb kunnen verkopen, nu de Crowdstrike outage / S pump. :D

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan