Kleine Beursfeiten

Maar als je echt een kleine hoog risico positie zou nemen, zou ik het ineens tegoei doen met opties. Daar begrijp ik kleinere posities omdat je een hefboom gebruikt...
Idd, call opties zijn hier een beter alternatief dan gewoon 1% van je equity erin te steken. Gegeven dat de implied volatility niet torenhoog staat.

Ja ze moeten nog interessant geprijsd zijn ook. :)

Stop met deze discussie - wat een zever allemaal - ik zeg dat ik mijn huiswerk niet gemaakt heb, wat zou ik dan een positie nemen van 5 of 10% - we zijn niet allemaal gat achterlijk. Lees mijn post opnieuw. Ik zeg letterlijk dat er geen rationaliteit in mijn beslissing zit, omdat met een belerend vingertje te komen dat noem ik onnodig gezwam.

Ja ik had die positie niet mogen nemen maar ik kon het niet laten na deze afstraffing die mij overdreven lijkt. Dat het morgen naar 0 kan gaan en dat dit -100% is correct, applausje voor jezelf
Het ging al lang niet meer over jouw maar puur over het strategie concept hoor.

Idd, call opties zijn hier een beter alternatief dan gewoon 1% van je equity erin te steken. Gegeven dat de implied volatility niet torenhoog staat.
Ik ken die call opties niet in deetail. Ik weet dat die je het recht geven om iets te kopen op een latere datum (of in een bepaalde periode?). Hebben jullie achtergrond, in welk type situaties je dit best inzet, hoe je best te werk gaat?

Ik ken die call opties niet in deetail. Ik weet dat die je het recht geven om iets te kopen op een latere datum (of in een bepaalde periode?). Hebben jullie achtergrond, in welk type situaties je dit best inzet, hoe je best te werk gaat?

Ik schrijf gedekte out of the money calls op mijn aandelen die geen dividend betalen. Geeft me 6% untaxed/y en worst case worden ze gecalled en verkopen aan +~ 30%.

Als je de implosie van Umicore en Alfen ziet, mag scriptkiddie z’n engelbewaarder wel heel dankbaar zijn.
Luckiest turbo trades ever?

Ik vind het lastig om de laatste weken en maanden nog goede opportuniteiten te vinden. De meeste aandelen op m’n watchlist noteren aan hoge waarderingen en velen leunen dicht aan bij hun ATH. Tech is helemaal absurd, maar ook industrials, consumer staples, enzoverder staan allesbehalve goedkoop.

Hoog tijd voor een mooie correctie! 🙏

Ondertussen blijven de small en meeste midcaps gewoon verder schommelen op zelfde niveau. Russel 2000 is triest, herinner me nog dat vele dachten dat deze index eindelijk ook naar boven ging gaan dit jaar...

Zie begin post van deze thread, daar staan verwijzingen naar boeken die puur over opties gaan. Ik zou starten met de boek van Lee Lowell, die is goed om mee van start te gaan.

Ik vind het lastig om de laatste weken en maanden nog goede opportuniteiten te vinden. De meeste aandelen op m’n watchlist noteren aan hoge waarderingen en velen leunen dicht aan bij hun ATH. Tech is helemaal absurd, maar ook industrials, consumer staples, enzoverder staan allesbehalve goedkoop.
Ga voor index trackers. Ik voel me op deze prijsniveaus ook beter om SPY of QQQ aan te kopen ipv individuele aandelen.

Als je de implosie van Umicore en Alfen ziet, mag scriptkiddie z’n engelbewaarder wel heel dankbaar zijn.
Luckiest turbo trades ever?

Hoog tijd voor een mooie correctie! 🙏
Gewoon buiten de US kijken.

Gewoon buiten de US kijken.
Ja, daar zijn koopjes te doen, maar die stijgen nu eenmaal minder hard dan US aandelen. Vergelijk een random Europese stock index met de s&p 500 en je ziet meteen waar geld het snelst aangegroeid zou zijn. Mij lijken US stock indexen hier interessanter dan gemiddelde Europese aandelen.

Ja, daar zijn koopjes te doen, maar die stijgen nu eenmaal minder hard dan US aandelen. Vergelijk een random Europese stock index met de s&p 500 en je ziet meteen waar geld het snelst aangegroeid zou zijn. Mij lijken US stock indexen hier interessanter dan gemiddelde Europese aandelen.
US indexen staan 25-32 p/e.
In Europa hebt ge 30% ROIC bedrijven voor 5-15 p/e.

NVDA is zo'n 27.000% gestegen op 10 jaar tijd, als je dan instapt (na de stock split) moet je niet verbaasd zijn als er correcties komen. Niet dat het niet meer verder kan stijgen, maar je bent hier nu niet bepaald aan buy low sell high aan het doen.
Akkoord, ik verwacht en beweer ook niet dat die nog even hard gaan doorstijgen.

Canada, Duitsland, Nederland roepen nu burgers op om Libanon onmiddellijk te verlaten.

US liet al weten dat ze Israël gaan laten doen als er een offensief zou zijn.

Iran liet al weten zoiets niet zomaar te laten passeren.

Aandelenprijzen oliebedrijven dalen.

Markt negeert left tail risk dus.

3% extra Oxy.
Omdat het kan.

Voor degenen die de minimumdoelen van de Vlaamse toetsen kunnen halen wil ik Paypal even pitchen:

$61 miljard market cap
$17,7 miljard cash & cash equivalents
$6,7 miljard net cash positie (=11% vd market cap)
FCF FY24: ~$5 miljard
Buybacks: >$5 miljard (uitgaande van tempo Q1 reken ik zelf op $6 miljard)
Laatste 7 kwartalen allemaal boven analistenverwachting, low double digit revenue growth, marges al 3 kwartalen op rij gestabiliseerd/stijgende.

Je krijgt dus >8% buyback yield aan 12x FCF voor een bedrijf dat double digit groeit met bijna 1/3 van zijn market cap in cash op de balans in een sector die het komende decennium de wind in de rug heeft én agressief aandelen inkoopt.

Tldr: pump my shit up want ik zit met een hele grote positie en het begint gênant te worden.
Zou er nog vanaf blijven.

Voor degenen die de minimumdoelen van de Vlaamse toetsen kunnen halen wil ik Paypal even pitchen:

$61 miljard market cap
$17,7 miljard cash & cash equivalents
$6,7 miljard net cash positie (=11% vd market cap)
FCF FY24: ~$5 miljard
Buybacks: >$5 miljard (uitgaande van tempo Q1 reken ik zelf op $6 miljard)
Laatste 7 kwartalen allemaal boven analistenverwachting, low double digit revenue growth, marges al 3 kwartalen op rij gestabiliseerd/stijgende.

Je krijgt dus >8% buyback yield aan 12x FCF voor een bedrijf dat double digit groeit met bijna 1/3 van zijn market cap in cash op de balans in een sector die het komende decennium de wind in de rug heeft én agressief aandelen inkoopt.

Tldr: pump my shit up want ik zit met een hele grote positie en het begint gênant te worden.
Mooie analyse! Ze staan inderdaad cheap, maar de turnaround is nog niet volledig ingezet.
Cash 11% van marketcap is wel niet "bijna 1/3":D

Qua stilgevallen groeibedrijven, ben ik dan persoonlijk meet fan van Zoom: cashflow machine en hier is de cash rond de 40% van marketcap

Canada, Duitsland, Nederland roepen nu burgers op om Libanon onmiddellijk te verlaten.

US liet al weten dat ze Israël gaan laten doen als er een offensief zou zijn.

Iran liet al weten zoiets niet zomaar te laten passeren.

Aandelenprijzen oliebedrijven dalen.

Markt negeert left tail risk dus.

3% extra Oxy.
Omdat het kan.
winst genomen op googl en msft en in oxy gestoken, oxy bijna 10% van port nu

Laatst bewerkt:
Ga voor index trackers. Ik voel me op deze prijsniveaus ook beter om SPY of QQQ aan te kopen ipv individuele aandelen.
Ik heb de slechte gewoonte aangenomen om even te wachten om bij te kopen toen het fel begon te stijgen. Het gevolg is dat ik nu al een klein jaar niets meer bijkoop. Ook geen trackers meer.

@cege : ondertussen reeds PACB data gezien?

Ze hebben hier just 50% van onze divisie gecut. De data ligt klaar, maar zal pas in zomer geprocessed worden - het is nogal druk + chaos.

We hebben wel al 2 meetings met PacB gehad en de data is relatief vlot gesequenced geraakt. Ze zijn nog alive and kicking.

Terug
Bovenaan