Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat impact heeft de split op die beslissing? Ze staan (wat ik gisteren hier las) op dezelfde prijs als voor de split (ale 10x lager) dus er zit geen enkele impact van de split zelf meer in de prijs.Is het eigenlijk slim om nu in nvidia wat erin te smijten nadat ze hun 10:1 split hebben gedaan?
Ik koop enkel nog micro caps die niet eenvoudig zijn te begrijpen, dus dat ga ik niet delen op een forum.Ok, kunnen de alfamannetjes wat bedaren? Graag opnieuw beurstips![]()
Dat kan ik dus niet, 1% posities nemen... die dragen toch niet bij?Voor 1% Alfen gekocht! Ben altijd fan geweest van solden (waarmee ik niet zeg dat het goedkoop is maar verwijs naar de -40% korting dag op dag).

Volledig mee eens maar ik kon het niet laten. En durf ook niet meer te kopen, want snap er nog niks van.Dat kan ik dus niet, 1% posities nemen... die dragen toch niet bij?![]()
hmm nevermind, ik was niet mee met de split.Wat impact heeft de split op die beslissing? Ze staan (wat ik gisteren hier las) op dezelfde prijs als voor de split (ale 10x lager) dus er zit geen enkele impact van de split zelf meer in de prijs.
Dat kan ik dus niet, 1% posities nemen... die dragen toch niet bij?![]()
Ik wou dat ik 6y geleden 1% in NVIDIA had gestoken.Dat kan ik dus niet, 1% posities nemen... die dragen toch niet bij?![]()
Goed dat je fan bent van solden want na een dag van -40% is er morgen nog -100% te gaan.
1% posities noem ik slappelulposities. Commit or quit.
Welkom op het forum en in dit topic! Je start alvast goed, proficiat.Goed dat je fan bent van solden want na een dag van -40% is er morgen nog -100% te gaan.
"Ik heb al aan zoveel value traps mijn gat verbrand dat ik nu probeer met obscure illiquide rommel die ik verder geheim hou om mij ongeacht results toch iets slimmer dan Fernando te kunnen voordoen."
X-Fab staat ondanks de ziekste semiconductor-bull market na 5 jaar nog altijd nergens. Dat is zowat het meest onaantrekkelijke businessmodel van alle semi aandelen, super kapitaalintensief, super cyclisch. Dan nog eens een minispeler genoteerd op een kerkhof nl. de Brusselse beurs. Daar uw loon in blijven dumpen? Ik zou gewoon ineens thuisblijven
nope, noteert niet op de brusselse beurs, beter je huiswerk makenGoed dat je fan bent van solden want na een dag van -40% is er morgen nog -100% te gaan.
"Ik heb al aan zoveel value traps mijn gat verbrand dat ik nu probeer met obscure illiquide rommel die ik verder geheim hou om mij ongeacht results toch iets slimmer dan Fernando te kunnen voordoen."
X-Fab staat ondanks de ziekste semiconductor-bull market na 5 jaar nog altijd nergens. Dat is zowat het meest onaantrekkelijke businessmodel van alle semi aandelen, super kapitaalintensief, super cyclisch. Dan nog eens een minispeler genoteerd op een kerkhof nl. de Brusselse beurs. Daar uw loon in blijven dumpen? Ik zou gewoon ineens thuisblijven

Hij formuleert het hard, maar heeft voor het grootste gedeelte imo wel gelijk.Welkom op het forum en in dit topic! Je start alvast goed, proficiat.
Ben wel al blij dat ik zie dat je in de eerste wiskunde les hebt opgelet!
Ik zou als raad willen geven dat je uzelf niet altijd te serieus moet nemen! En tis hier over het algemeen een leuke plek, gelieve dit niet te proberen verbrodden - bedankt!
Het is niet omdat elektrificatie the way forward is dat Alfen er per definitie goed gaat uitkomen op termijn. Ik zou dan véél eerder geneigd zijn van Schneider Electric te bekijken dat hier op de vorige pagina al werd vermeld.Volledig mee eens maar ik kon het niet laten. En durf ook niet meer te kopen, want snap er nog niks van.
Ik heb wel wat geloof in elektrificatie en afstraffing lijkt mij overdreven obv de cijfertjes die ik zie.
Omvang van voorraad vind ik wel verontrustend. Maar ik kijk toch vooral naar cash metrics.
Als het goed genoeg was om 1% in te steken, is het goed genoeg voor 5% hé.Ik wou dat ik 6y geleden 1% in NVIDIA had gestoken.

Maar als je echt een kleine hoog risico positie zou nemen, zou ik het ineens tegoei doen met opties. Daar begrijp ik kleinere posities omdat je een hefboom gebruikt...Ik heb dat ook afgeleerd, die kleine posities hebben uiteindelijk nauwelijks impact op je totale portefeuille.
Natuurlijk, als je 10 of meer van die meer riskante aankopen waagt van elk 1%...
Het verschil is imo wel dat als je 5-10 posities van 10-20% inneemt je dan mogelijks nog (hopelijk) berekende gokjes aan het wagen bent met een serieus positief effect op uw portefeuille.Toch een paar bedenkingen:
Ik denk dat BRK posities heeft of gehad heeft < 0,5%, velen hebben hier ETF's of fondsen waar ook dergelijke posities aanwezig zijn, 1% van een portefeuille van 1 miljoen is nog steeds 10.000 € - in absoluut bedrag is dat toch iets.
NVDA is zo'n 27.000% gestegen op 10 jaar tijd, als je dan instapt (na de stock split) moet je niet verbaasd zijn als er correcties komen. Niet dat het niet meer verder kan stijgen, maar je bent hier nu niet bepaald aan buy low sell high aan het doen.NVIDIA is toch een fraaie duik aan het nemen. Staat terug op het niveau van het moment van de split stock aan 118 USD. Meeste wel aan die prijs gekocht, maar ik ga er wel van uit dat die wel terug gaan doorstijgen. Volgens Bolero was het aandeel op korte termijn bear-ish, nadien bull-ish.
LoL"Ik heb al aan zoveel value traps mijn gat verbrand dat ik nu probeer met obscure illiquide rommel die ik verder geheim hou om mij ongeacht results toch iets slimmer dan Fernando te kunnen voordoen."