Kleine Beursfeiten

Ondanks alle "drama" de voorbije dagen/weken, hier rustig een nieuwe ATH vandaag.

Ik heb hier een frequent hengeltje uitliggen voor Vitesse energy aan 9.3% bruto dividend yield (5.5% netto). Waarom 5.5 netto ? Relatief arbitrair. Maar arm ga je niet worden van 5.5% netto. En dat is mijn portefeuille die gedekt is door mijn hypotheek aan 1%. Ondertussen ook al rond 15% winst los van de dividend stromen.

Ondanks alle "drama" de voorbije dagen/weken, hier rustig een nieuwe ATH vandaag.

Ik heb hier een frequent hengeltje uitliggen voor Vitesse energy aan 9.3% bruto dividend yield (5.5% netto). Waarom 5.5 netto ? Relatief arbitrair. Maar arm ga je niet worden van 5.5% netto. En dat is mijn portefeuille die gedekt is door mijn hypotheek aan 1%. Ondertussen ook al rond 15% winst los van de dividend stromen.
Ik ook. Probleem begint nu wel te worden dat de koersen van de aandelen zodanig hoog zijn dat ik in plaats van driemaandelijks een aankoop te doen, het om de vier maanden ga moeten doen, want ik kan niet meer sparen per maand dan ik nu doe maar ik kan ook geen fractionele aandelen kopen...

Wat bedoel je met portefeuille gedekt door hypotheek aan 1%? Hoe zit dat juist in elkaar?

Ik denk integendeel dat Buffett een gat in de lucht springt nu hij massaal Apple kan blijven verkopen aan hoge prijzen.

Mss - maar voor hetzelfde geld verdubbeld de koers binnen de 2 jaar - ik kan alleen maar vaststellen dat de gekende en dure aandelen sinds nieuwjaar alleen maar duurder zijn geworden. Specifiek voor Apple: +15% de laatste maand - een doorsnee belegger die dan zegt blij te zijn een deel verkocht te hebben is best bevreemdend. Nu kan hij best gelijk hebben af te bouwen en gezien de hoeveelheid kan dat idd alsnog positief zijn - maar dat zal de toekomst uitwijzen - elke normale belegger die onlangs Apple verkocht heeft - eigenlijk gewoon te vroeg.

Toont gewoon aan dat timen heel lastig is, ook voor Buffett.

Laatst bewerkt:
Mss - maar voor hetzelfde geld verdubbeld de koers binnen de 2 jaar - ik kan alleen maar vaststellen dat de gekende en dure aandelen sinds nieuwjaar alleen maar duurder zijn geworden. Specifiek voor Apple: +15% de laatste maand - een doorsnee belegger die dan zegt blij te zijn een deel verkocht te hebben is best bevreemdend. Nu kan hij best gelijk hebben af te bouwen en gezien de hoeveelheid kan dat idd alsnog positief zijn - maar dat zal de toekomst uitwijzen - elke normale belegger die onlangs Apple verkocht heeft - eigenlijk gewoon te vroeg.

Toont gewoon aan dat timen heel lastig is, ook voor Buffett.

Het is ook een deel risico beheersen vermoed ik, als zo'n groot deel van zijn publieke portefeuille uit Apple bestaat.

Pfff kga mijn Stellantis buitenzwieren. Kutaandeel. 1200 euro verlies

met het geld wat DNUT aanschaffen

ook wat aan het afwachten wat Deutsche Telekom gaat doen, lijkt terug goeie kant op te gaan (200 winst op dit ogenblik)

Laatst bewerkt:
Nog steeds long AST SpaceMobile hier (ASTS)

Nog steeds verder aan het DCA'en in $ASTS hier, mooie maand achter de rug, eindelijk het momentum dat begint te komen.
Niemand anders die kijkt naar de hele Direct-to-Cell hype binnen telecom?

Capital markets day valt samen met mid year results.
Bedankt! Ben aan het wachten op 12,5€ vooraleer ik (weer) toehap. Als het daar niet geraakt, ook ok, dan komen er nog andere kansen. Had een kleine positie aan 25€ en wil GAK terugbrengen naar 16,67€. Bij 8,35€ eventueel weer verhogen naar GAK 11,95€. We hebben geduld.

Bedankt! Ben aan het wachten op 12,5€ vooraleer ik (weer) toehap. Als het daar niet geraakt, ook ok, dan komen er nog andere kansen. Had een kleine positie aan 25€ en wil GAK terugbrengen naar 16,67€. Bij 8,35€ eventueel weer verhogen naar GAK 11,95€. We hebben geduld.
Belangrijkste is duidelijkheid rond de batterijkoers. Divisie verkopen of inzetten op de juiste variant. Uiteindelijk maakt het bedrijf nog wel lekker winst natuurlijk...

Belangrijkste is duidelijkheid rond de batterijkoers. Divisie verkopen of inzetten op de juiste variant. Uiteindelijk maakt het bedrijf nog wel lekker winst natuurlijk...
De Rhodium prijzen lijken mij ook te hebben gebodemd.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan