Kleine Beursfeiten

ex-dividend en uitbetaling zijn niet dezelfde dag. No worries, de centen komen wel :-)

Hier net ATH op mijn portefeuille :clap: choochoo

Dollar is aan het verstevigen, al een geluk want ik zat met enkele lichtere dalers in portefeuille waardoor dat toch wordt uitgevlakt :)

Ik had Volkswagen al een tijdje op mijn watchlist maar met de dalende trend de laatste weken toch niet gekocht.
Nu de naamsverandering officieel is en ze duidelijk voor EV gaan, zagen we een forse stijging. Heb ik de boot gemist of zien jullie het nog verder stijgen? En welke volkswagen ticker hebben jullie?

Ik had Volkswagen al een tijdje op mijn watchlist maar met de dalende trend de laatste weken toch niet gekocht.
Nu de naamsverandering officieel is en ze duidelijk voor EV gaan, zagen we een forse stijging. Heb ik de boot gemist of zien jullie het nog verder stijgen? En welke volkswagen ticker hebben jullie?
VOW3.DE en die naamsverandering was toch gewoon 1 april?

Houden jullie stocks eigenlijk voor lange tijd of slechts dagen/weken/maanden?
Wat doen jullie als een stock al goed gestegen is (neem 30%)?

Hangt er vanaf wat als koersdoel gesteld is...
Nio op langere termijn, Steinhoff gaat er wss uit als de settlement is goedgekeurd en een eerste grote vlucht maakt richting +1€.

Same here -> hangt af van aandeel tot aandeel, ik volg het nieuws steeds op en indien ik het aandeel aan de huidge prijs niet meer interessant vind dan verkoop ik (kan zijn door stijging van de koers of door verandering in de business situatie)

Zeker als je turnaround kandidaten hebt, dan kan je chance hebben en snel de verwachte turnaround krijgen of het kan jaren duren... Volkswagen had ik bijvoorbeeld chance mee dat het redelijk snel na mijn aankoop begon te stijgen

Houden jullie stocks eigenlijk voor lange tijd of slechts dagen/weken/maanden?
Wat doen jullie als een stock al goed gestegen is (neem 30%)?
Ik koop aandelen met als idee om ze te houden voor lange termijn (jaren). Zolang de fundamentals niet wijzigen zal ik ook niet verkopen, zelfs als dalen ze 50% of stijgen ze +100%.

Visa -4,5% (aanleiding is een onderzoek naar hun debit card transacties beleid).
Dit is dus een uitstekende gelegenheid om put opties te gaan verkopen, op deze manier kan je profiteren van de verhoogde implied volatility in de optieprijzen. Ik ga deze namiddag een hele reeks put spreads schrijven (bijv. short de 200$-long de 195$) en dat minstens 30 dagen vooruit in de toekomst. De meeste koop ik dan terug voor 60% van de oorspronkelijke received net credit.

Bedankt voor de tip Straddle. Heb toen ook een Visa 200$ 30apr21 putje geschreven aan 4.67$ premie. Staan nu rond de $2.2 Dus al een mooie winst als ik ze nu zou terugkopen, maar ik kijk de kat nog even uit de boom. Idealiter laat ik ze expireren, en zet ik nu een limietorder om een minimum winst zeker te stellen.

Bedankt voor de tip Straddle. Heb toen ook een Visa 200$ 30apr21 putje geschreven aan 4.67$ premie. Staan nu rond de $2.2 Dus al een mooie winst als ik ze nu zou terugkopen, maar ik kijk de kat nog even uit de boom. Idealiter laat ik ze expireren, en zet ik nu een limietorder om een minimum winst zeker te stellen.
Nice, ik heb bull puts gedaan (omdat hierbij de maintenance margin requirement een stuk lager ligt), maar naked short puts waren ook geen probleem geweest (Visa < 200$ is imo een safe bet). Ik heb zo het afgelopen jaar al boven de 100 puts gekocht en verkocht op Visa, zonder ooit 1 aandeel in handen gehad te hebben. Enige nadeel is dat de bid/ask spread soms hoog kan liggen, je ziet bijv. bij QQQ of SPY dat deze kleiner gaat zijn (er zit veel meer liquiditeit op deze option chains).

Tijd om te beleggen in een infrastructuurfonds. (vooral Amerikaans dan)

Iemand die Look&Fin gezien vd Belgische overheid? 9% bruto per jaar op 25j, globaal rendement 225%. Is toch too good to be true?

Iemand die Look&Fin gezien vd Belgische overheid? 9% bruto per jaar op 25j, globaal rendement 225%. Is toch too good to be true?
Lol, een of andere troll / 1 april grap. De beschrijving is wel hilarisch.

"Gezien de voorgeschiedenis van het project kan een mogelijke vertraging van 20 à 40x de oorspronkelijke projectduur niet worden uitgesloten."
"Na het succes van de operatie is de Belgische regering actief op zoek naar een ander monument om het project te herhalen."

:p

"Gezien de voorgeschiedenis van het project kan een mogelijke vertraging van 20 à 40x de oorspronkelijke projectduur niet worden uitgesloten."
"Na het succes van de operatie is de Belgische regering actief op zoek naar een ander monument om het project te herhalen."

Jaman en heb net m’n BTC twv 100k verkocht om hierin te stappen 😐🥲

Huh?
--
Wat dit met de beurs te maken heeft, is me verder een raadsel.

Terug
Bovenaan