Kleine Beursfeiten

Ik ga hier eens de domste vraag ooit op het forum stellen: waar kan ik het rekeningnummer van Saxo vinden op het platform. Iets dat start met BE….

Edit: gevonden - weer een fantastische locatie uiteraard

Laatst bewerkt:
NU bank aan 100 miljoen klanten.

Eind 2023:
image.png

Op 4 maand:
Brazil 87.9M -> 92M+
Mexico 5.2M -> 7M+
Colombia 0.8M -> 0.9M

Ik ga hier eens de domste vraag ooit op het forum stellen: waar kan ik het rekeningnummer van Saxo vinden op het platform. Iets dat start met BE….

Edit: gevonden - weer een fantastische locatie uiteraard
via menu (rechtsboven) klikken op 'Geld overboeken - geld storten',
dan klikken op 'klassieke overschrijving' en dan kan je het nummer zien staan.

Dit is sowieso niet de domste vraag ooit op dit forum :)

PACB uiteindelijk volledig de deur uitgedaan gisteren, en mijn verlies genomen. Een doorbraak naar beneden toe van de stijgende trendlijn sinds 25/04 heeft mij mede met de andere negativiteit omtrent PACB de beslissing doen nemen. Gemiddeld aan 2$ verkocht. Nu even afwachten wat de verdere evolutie van de PACB koers is.

Stellantis blijft dumpen. -30% op een maand tijd.

Is terug naar 8% dividend nu en 5% buyback.
Samen goed voor 60-65% van de fcf.
De rest van de fcf gaat naar de net cash berg die 30% van de market cap is.

Aandeel gaat zeker terug naar 12€ waar het aan 15% volgend jaar dividend zal staan, 10% buyback en de helft van de market cap net cash zal zijn.

Nesja weet ze te kiezen.

Uitspraken van letterlijk 2 dagen geleden...
Ik zie dat je jezelf ook al niet meer serieus neemt. Is dat dan complete zinsverbijstering of juist een uitzonderlijk moment van helderheid?
De TA heeft de doorslag gegeven 😉. Als de situatie daar omslaat moet je kunnen schakelen 😉.

Nog een mooie. Iets later verkoop je aan dumpingprijs:
Foute redenering vind ik. Bedrijfsvoering > macro economie. Een goed product waar vraag naar is in een rendabele markt zal wel steeds succesvol zijn en funding vinden. Ongeacht of de leningen nu aan 2pct of 4 pct staan.

PACB zit op zijn laagste niveau sinds 2012 en iedereen hier vindt het kut en verkoopt het.

Moneyman @cege blijft rustig zitten en verdubbelt zelfs zijn positie.

Ik verveel me, binnenkort komt mijn vakantiegeld aan en ik heb goesting om te gokken.

Wat doet een rationeel persoon dan?

ETF-purisme overboord gooien en (beperkt) inkopen aan $1,78 🤩

Laatst bewerkt:
De TA heeft de doorslag gegeven 😉. Als de situatie daar omslaat moet je kunnen schakelen 😉.

Nog een mooie. Iets later verkoop je aan dumpingprijs:
Euh...is PACB -50% gegaan op 16 april omwille van:
1) teleurstellende bedrijfsvoering (zwaar onder verwachting sales, orders en retentie?)
of
2) macro-economische gebeurtenis die toevallig enkel en alleen PACB trof en die ervoor zorgde dat PACBs funding plotsklaps onbetaalbaar maakte (want daar ging mijn comment in feite over: rente percentages....)

Duidelijk 1. Bedrijfsvoering.
Bedankt dus om dat bij deze nog even te onderstrepen. (y)

Euh...is PACB -50% gegaan op 16 april omwille van:
1) teleurstellende bedrijfsvoering (zwaar onder verwachting sales, orders en retentie?)
of
2) macro-economische gebeurtenis die toevallig enkel en alleen PACB trof en die ervoor zorgde dat PACBs funding plotsklaps onbetaalbaar maakte (want daar ging mijn comment in feite over: rente percentages....)

Duidelijk 1. Bedrijfsvoering.
Bedankt dus om dat bij deze nog even te onderstrepen. (y)
Begrijp niet dat je aan 1,55$ verkocht?

Hier aan 1,41$ verdubbeld, en aan 2$ uiteindelijk alles verkocht.
Komt neer op vergelijkbare 2,59$ verkoop (1,41$ -> 2$ = 0,59$ winst op helft). Schade min of meer beperkt tot nog geen half maandloon.

Begrijp niet dat je aan 1,55$ verkocht?

Hier aan 1,41$ verdubbeld, en aan 2$ uiteindelijk alles verkocht.
Komt neer op vergelijkbare 2,59$ verkoop (1,41$ -> 2$ = 0,59$ winst op helft). Schade min of meer beperkt tot nog geen half maandloon.
Begrijp niet dat je aan 2$ verkocht, waarom niet aan $20??
(zelfde redenering...)

Dat is gewoon puur gokken he... leuk zolang het duurt maar ooit is het gedaan met de pret.
Idd, moest het nu zijn met 1-3% van de portfolio zou ik het snappen, weet wel niet of dat dat hier het geval is. Ben zelf zeker niet risico-avers, maar het is niet moeilijk om te zien hoe dit tot problemen kan leiden, zeker als je dan nog eens geluk hebt gehad waardoor je je nog beter voelt en bevestigd in je keuze :p.

Terug
Bovenaan