21% spread reflecteert een lage kans dat de deal doorgaat de komende maanden, terwijl er in dit geval (in vergelijking met vele andere deals) best weinig obstakels zijn. Dus in mijn ogen biedt dat een mooie kans ja. Heb zelf onlangs een positie ingenomen.
FTC second request (en Europa) blijft natuurlijk een (klein) risico.
Maar het zou een première zijn voor de luxury sector als dit effectief geblokkeerd zou worden. Ze hebben LVMH, Kering en Richemont de meeste van hun rivalen laten opkopen, en nu zouden ze moeilijk gaan doen voor een veel kleinere speler?
Ik zie 2 kleine risico’s: 1) Tapestry onderhandelt een lagere overnameprijs wegens de aftakeling van Capri’s business de laatste kwartalen. In principe hebben ze die optie niet, maar ik heb dit toch al meermaals zien gebeuren in andere dossiers. 2) FTC of Europa spannen om onbegrijpelijke redenen toch een proces aan om de overname te blokkeren. A) Tapestry stapt vervolgens in onderling overleg weg van de deal mits betaling xxx miljoen aan Capri. Of B) de overname wordt uitgesteld en loopt makkelijk een jaar vertraging op (zie hoe lang de Atvi-msft saga heeft aangesleept) Dan houdt die 21% spread al meer steek natuurlijk.
Soit, ik denk dat de probabiliteit dat de deal op <6 maanden doorgaat, veel hoger ligt dan de kans dat het afspringt (of veel langer in beslag neemt). Mocht het toch afspringen, is de downside aanzienlijk ( koers richting 30- 40 USD).
Aan jou om te beslissen of deze arbitrage opportuniteit voldoet aan je beleggingscriteria.