Kleine Beursfeiten

HelloFresh krijgt ook serieuze klappen... -40% momenteel :eek:
Laatste tijd 3 verschillende verkopers van hen aan de deur gekregen en telkens zéér duidelijk gemaakt dat ze kansloos zijn... blijkbaar hebben ze toch een slecht CRM systeem om bij te houden wie potentiële klanten zijn...

Laatste tijd 3 verschillende verkopers van hen aan de deur gekregen en telkens zéér duidelijk gemaakt dat ze kansloos zijn... blijkbaar hebben ze toch een slecht CRM systeem om bij te houden wie potentiële klanten zijn...
En diegene die het nemen die doen het zoals wij enkel als er dikke promo's zijn. Na een paar boxen zijn die aflopen en zijn we het toch beu.

Ben dus niet verbaasd dat hun winstmarge letterlijk nul is. Ik zou wel geïnteresseerd zijn in een short etf op HelloFresh, WW en Herbalife :baard:

hYSTykIS.png

Laatst bewerkt:
Er zit geen geld bij etenbedeling, zie JET/HelloFresh. De marges op eten en transport (de basis) zijn gewoon altijd te flinterdun.
Zeker niet als het zoals tech wordt gevalueerd/verkocht.

Maar zo ken ik er nog een ; autodesk. Marges bij bouw zijn te dun.

Hoe bedoel, trash business model?

Als je ziet hoeveel extra overhead (reclame, transport, personeel, infrastructuur, IT, service, verpakking..) er is voor relatief standaard "eten" terwijl de toegevoegde waarde imo zeer beperkt is. Betekenisvolle winst maken wordt haast onmogelijk.

Het zou kunnen werken als de volumes gigantisch zijn en bvb. 50% van de bevolking hierop zou terugvallen.

Laatst bewerkt:
Er zit geen geld bij etenbedeling, zie JET/HelloFresh. De marges op eten en transport (de basis) zijn gewoon altijd te flinterdun.
Zeker niet als het zoals tech wordt gevalueerd/verkocht.

Maar zo ken ik er nog een ; autodesk. Marges bij bouw zijn te dun.
Autodesk? Wat zeg jij hier allemaal..

Higher margin business model dan ADSK is moeilijk te vinden.

Hoeveel mensen ken je die na een tijdje NIET zeggen 'mja, toch beetje duur voor wat het is'. Ik ken heel veel mensen die ooit met Hellofresh begonnen zijn. Ik ken er heel weinig die niet afgehaakt hebben na een tijdje.

Als je lui bent, doe dan Collect&Go of zelfs home delivery. Dat is de helft goedkoper dan Hellofresh.

Wij bestellen, net zoals Vierkant, ook enkel nog maar als we korting hebben.

Anders is het inderdaad te duur voor wat het is, vooral omdat de hoeveelheid en kwaliteit van hun producten serieus gedaald is. Je merkt aan alles dat dit bedrijf is met problemen.

Heb dat ook ooit eens uitgetest voor een gratis week, mijn conclusie:

1) ik maak die gerechten voor de helft van de prijs zelf
2) vaak onnodig complex (extra kruiden dat je amper proeft enz)

Wel interessante ideeen en lekkere gerechten maar de meerkost niet waard.

Voor de helft? Wat kost zo een maaltijd? 5 euro? Een kapsalon kost al 10 euro....Wellicht duur als je een groot gezin hebt anders valt dat toch mee heb ik de indruk...

Voor de helft? Wat kost zo een maaltijd? 5 euro? Een kapsalon kost al 10 euro....Wellicht duur als je een groot gezin hebt anders valt dat toch mee heb ik de indruk...
En een menu in het hof van cleve kost 300 euro. Misschien eens op de juiste manier vergelijken.

- Fresh dus localized dus weinig schaalvoordelen;
- Arbeidsintensief dus weinig schaalvoordelen;
- Last mile delivery inefficientie;
- Mossel nog vis segment (half en half zelf koken/gemakkelijkheid)
-Geen enkele barrier to entry; easy te kopiëren door supermarkten die sowieso de klanten al over de vloer krijgen.

En dan lees ik van @Spooky dat er zowaar mensen over de vloer komen om te proberen verkopen?
Dat doe je enkel bij big-ticket high margin producten.
Hoeveel kost dat wel niet voor klantenacquisitie, waarvan de recurring aard blijkbaar in 90% van de gevallen nog verdwijnt ook?

Weinig businesses waar je zoveel negatieve kanten aan ziet dan hellofresh, wat mij betreft.

Al van bij de start had ik dat gedacht hoor.
Maar kijk, dan komt er een IPO en stijgt het 500% in 2021.
Toekijken en afblijven, meer kan je niet doen bij al die vreemde marktcapriolen :)

Veel goedkoper ga je niet vinden dan een kapsalon. Mac Donalds, frituur, allemaal duurder. Zelf een belegd broodje kost al 5 euro.
Tenzij je zelf gaat koken en winkelen natuurlijk maar heb de indruk dat zelf koken sterk aan het minderen is...
Hij zegt toch duidelijk dat hij zelf kookt, wat begin jij dan over een kapsalon allez. HelloFresh kook je toch ook nog zelf?

En dan lees ik van @Spooky dat er zowaar mensen over de vloer komen om te proberen verkopen?
Dat doe je enkel bij big-ticket high margin producten.
Hoeveel kost dat wel niet voor klantenacquisitie, waarvan de recurring aard blijkbaar in 90% van de gevallen nog verdwijnt ook?

Hellofresh stond van vorige week en masse in Gent. Examens zijn gedaan dus jobstudentjes zijn terug om te staan op de pleintjes om iedereen brol aan te smeren :p.

Klopt echt wel niet hoor... Je vergeet ook het gemak van niet te moeten beslissen wat je kookt, dat je niet te grote hoeveelheden koopt, niet naar de winkel te moeten gaan...

Voor een bepaalde categorie van mensen heeft het echt wel een meerwaarde...

Woopwoop it's the sound of the obese!

+7% alweer, na positief nieuws ivm Ozempic in pilvorm.

1 pilletje per dag om af te vallen. Wat een wonder.
Iemand die bij benadering durft te schatten in hoeverre de potentiele opbrengsten van die pil wél of niet in de prijs zitten?
- Hoeveel groter is de markt voor die pil?
- Grondstoffen makkelijker te bekomen? Geen schaarte zoals bij het spuitje? -> om snel potentiele markt te bereiken
- Concurrenten die er ook mee bezig zijn die marktaandeel zullen afsnoepen
- Risico dat het toch niet op de retailmarkt mag komen (clinical trials)
- Risico op strenge voorschrift vereisten
- etc.

Die spuit was toch een drempel. Zo'n pil, kan mij inbeelden dat dit huge kan worden.
Kan...
Iemand die zich durft te wagen aan een back-of-the-envelope schatting?

Iemand die bij benadering durft te schatten in hoeverre de potentiele opbrengsten van die pil wél of niet in de prijs zitten?
- Hoeveel groter is de markt voor die pil?
- Grondstoffen makkelijker te bekomen? Geen schaarte zoals bij het spuitje? -> om snel potentiele markt te bereiken
- Concurrenten die er ook mee bezig zijn die marktaandeel zullen afsnoepen
- Risico dat het toch niet op de retailmarkt mag komen (clinical trials)
- Risico op strenge voorschrift vereisten
- etc.

Die spuit was toch een drempel. Zo'n pil, kan mij inbeelden dat dit huge kan worden.
Kan...
Iemand die zich durft te wagen aan een back-of-the-envelope schatting?
Teveel variabelen, waarvan sommigen heel moeilijk in te schatten zijn. En ook al zou dit kunnen, dat is werk van meerdere dagen of weken om dit deftig op te zoeken en conclusies uit te trekken. Het spreekt voor zich dat een dergelijk industry rapport honderden euro’s waard is per verkocht exemplaar…

Zoals hier al tweemaal gepost, bekijk je een Lilly of Novo best in relatie tot andere farma’s.
Mijn thesis is simpel: al boeken die 2 samen 100 miljard dollar extra omzet per jaar dankzij afslankingsmiddelen (intraveneus of oraal), dan nog is de huidige waardering niet aantrekkelijk. Blijven zelfs dan veel duurder dan hun peers.
Voeg daar het risico van competitie aan toe (Amgen, Pfizer, Viking, …), alsook het feit dat overheden dit niet tot in het oneindige zullen willen (noch kunnen) terugbetalen, en de conclusie is duidelijk…
Daarvoor moet ik het antwoord op al jouw vragen niet kennen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan