Kleine Beursfeiten

Momenteel 25% OXY in mijn portfolio 🤞. In het verleden heeft olie nog al zijn grootste stijging gehad na het moment dat de beurzen getopt hadden. Denk dat nog hogere olieprijzen uiteindelijk “de genadeslag” voor de beurzen zullen zijn.
25% van individuele aandelenportfolio, of inclusief iwda etc.?

En wat was er ook alweer vanaf 2025 volgens Vicki Hollub (artikel hetgeen je onlangs gepost had) m.b.t. supply van olie? Ik ga hier niet zeggen welk patroon de olieprijs begint te vormen, maar denk dat ik nu een kopje koffie ga handlen 😉.
Op deze en de vorige twee pagina’s zijn ongeveer een derde van de posts van jouw hand. Misschien ook iets anders doen dan de hele dag naar de koersen staren en speculeren?

Waarom zou de olieprijs nog veel stijgen?
Er is oversupply, de cuts van opec en de geopolitieke toestanden houden de olieprijs hoog (80$)....
Er was een tijd geleden ook een overschot aan gas, maar de moeilijkheid om het op de juiste plaats te krijgen had een enorme prijsstijging van gas tot gevolg, ondanks de gasoverschot. Zou nu niet (gedeeltelijk) hetzelfde principe met olie plaats kunnen vinden, gezien de situate in het Midden-Oosten?

Same here, -20k... dat komt er natuurlijk van als je van je portfolio een leveraged bet op interest cuts maakt. 😅
Nu goed, eergisteren was dan weer +13k...

Nog een paar maandjes wachten en dat komt hier wel goed, meeste optie posities zijn nog tot 2025-2026.
Enkel mijn JOE calls vervallen in augustus, daar moet ik mee oppassen. :)

Dat zijn pijnlijke bedragen... Maar wel goed dat die ook eens vermeld worden, zodat wie hier belandt om zich in te lezen zich ook bewust is dat meer agressieve strategieën met potentieel hoger rendement ook risico's inhouden (zeker op korte termijn).

PACB ziet er nu wel heel interessant uit. Probleem is dat ik de sector niet ken en mijn interesse bestaat uit "stock go down" + hopium. Met Illumina heb ik al zo eentje. Een winner, toegegeven, maar ik zou tegen mijn eigen advies ingaan.

EDIT : Vanavond trigger pullen mbt XFAB en PACB denk ik.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp de analistenconcensus op Saxo niet goed van SEA.
Huidige koers is 12.79 maar een koersdoel van 50,46 met buy-advies van 4 analisten.

In de cijfers zie ik dat er al jaren 0 euro omzet is. Jaarlijks verlies van 10m CAD. Bezittingen van 1.18mld

Goeie middag iedereen! :p Hoe zou het nog met Alfen zijn?

Volgende week (14/02) presenteert Alfen hun resultaten van Q4 en FY 2023. Volgens mij gaan hun cijfers en verwachtingen voor 2024 beleggers opnieuw positief verrassen in de drie segmenten die ze bedienen (middenspanningsapparatuur, batterij-opslagprojecten, laadpalen). Het aandeel is niet meer zo'n bargain als vorig kwartaal (toen het +30% after earnings ging), maar €65 zit er op relatief korte termijn toch in, mijns inziens.

Ik heb alvast een schijfje gekocht aan €49,55.

De resultaten van Alfen waren iets beter dan verwacht, maar toch net iets minder dan ik had gehoopt. Met als gevolg dat de reactie op de beurs vandaag gemengd is: eerst -5% en dan weer +5% tot boven de €60. Ik geloof wel dat beleggers (=/= traders) de komende dagen en weken nog gaan bijkopen en de koers zullen omhoog duwen, maar als ik hierop wacht om mijn turbo's te verkopen stel ik me weer bloot aan externe factoren die de beurzen naar beneden kunnen trekken... Never forget MSFT hè @JanusDR.

Ik denk dat ik de ene helft op €61 verkoop en de andere helft bijhoud tot €65 of hoger. Onder de €38,55, het financieringsniveau van mijn turbo's, zie ik Alfen toch niet direct meer zakken.

Momenteel sta ik op €16.000 winst. :woohoo:

Edit: ik ben toch maar uitgestapt op €61. €17.000 winst gerealiseerd.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan