Kleine Beursfeiten

of 7 jaar snelle groei een negatieve invloed heeft op de kans op groei in het achtste jaar.
Ik zou zelfs het tegengestelde durven beweren.

But good years tend to cluster in the stock market.

I looked back at the annual returns for the S&P 500 since 1928 to find times when big gains were followed by more big gains.

It happens more often than you think.

Het is niet compleet random. Dus ja, vergelijken met roulette is uiteraard niet correct.
Maar wie voorspelt op voorhand de dips owv oorlog, pandemie, economische collapse,...

Hier voor het eerst wat Catalent (1.5% positie) gekocht aan 46,6 usd tijdens de pandoering vrijdag. Double whammy in de vorm van een winstwaarschuwing en vertrek CFO.

Ondanks de operationele moeilijkheden, blijft het 1 van de grootste spelers in een markt (CDMO) die nog steeds een sterke groei optekent.
Intussen zo hard afgestraft dat het voor mij wel een gokje waard is, met oog op een mogelijke operationele stabilisering tegen eind dit jaar.
Vernieuwde overname-interesse van Danaher & co is ook een potentiële trigger.
Kleine positie die ik niet actief zal opvolgen; zal een sell order instellen rond 65 USD en reminder binnen 6 maanden om te zien hoe het bedrijf en aandeel er dan voor staan (mocht het order niet zijn afgegaan).
Bijna 10 maanden later is het zover. Catalent wordt overgenomen door niemand minder dan Novo Nordisk. Of liever de holding erboven. Zo profiteer ik onrechtstreeks toch nog een beetje van de ozempic hype. :D

Toch een absurde waardering voor een koekjesbedrijf?

Ja als je naar P/E ratio en dergelijke kijkt. Maar die hoge waardering wordt zoals in veel gevallen gedreven door de sterke omzet- en EBITDA-groei en het geloof dat ze zeker in de VS nog een pak meer kunnen doen.
En ook een relatief weinig verhandeld aandeel waardoor je typisch meer koerssprongen krijgt dan bij een commodity aandeel waarvan er constant grote volumes met kleine koersverschillen gekocht/verkocht worden.

Mijn allereerste aandeel ooit krijgt alweer klappen: Atos

Benieuwd of het daar ooit nog goed mee komt
(Heb ze niet meer in bezit voor alle duidelijkheid)

Opvallend - Paul D’Hoore maakt een vrij goede start met zijn 10 aandelen, zelfs met de misser van Atos en peperdure aandelen Lotus, Novo …

Laatst bewerkt:
Opvallend - Paul D’Hoore maakt een vrij goede start met zijn 10 aandelen, zelfs met de misser van Atos en peperdure aandelen Lotus, Novo …

Iets met een stilstaande klok...

Op korte termijn is het gemakkelijker om een goed resultaat neer te zetten omdat je nog een beetje trends kan zien bv. bij "hype" aandelen waar er nog veel bijgekocht wordt. We zullen binnen 11 maanden wel zien of hij terug een pechprijs verdient zoals in 2023 :)

Net in De Tijd gelezen dat Mithra een pennystock geworden is aan een koers van 0,75 en -95% op 2 jaar tijd...

Ik ging zoals de afgelopen 2 jaar nog een Hopium en Copium cartoon zoeken voor Mithra holders maar de fles past niet op het scherm, dus ik zal het hierbij laten.

Het gaat wel heel hard nu en er zal wel nog een terugvalletje komen maar al die succesvolle tech-aandelen gaan niet plotseling in elkaar stuiken.
Het is geen crypto.
Met o.a ASML, ASMI, Besi, NVDA, Palantir,Microsoft, Qualcomm...in de pocket hoor je mij niet klagen.
Zelf good old IBM zit na jaren nog eens in een positieve trend.
Feestje gaat door, nu Palantir + 25 % !

Terug
Bovenaan