Is daar al (ongeveer) denk ik? https://www.barrons.com/market-data/stocks/lotb?countrycode=beAls Lotus naar pe van 60 en meer gaat is er nog veel potentieel lijkt het wel
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is daar al (ongeveer) denk ik? https://www.barrons.com/market-data/stocks/lotb?countrycode=beAls Lotus naar pe van 60 en meer gaat is er nog veel potentieel lijkt het wel
Over kansen gesproken:"Het balletje viel al 5 keer op zwart, het gaat nu zeker rood zijn" -> incorrecte redenering
-Waarom een grafiek op 12y? Hoe zou die eruit zijn bij een eveneens arbitrair gekozen 9 jaar, 10jaar,...Over kansen gesproken:

Alibaba (mijn 3e grootste positie momenteel, na PTSB en OXY) doet het ook vandaag weer schitterend. Morgen de resultaten. Hopelijk hebben we de bodem reeds achter ons en is het terug op weg naar 150+$Alibaba doet het goed in aanloop van de resultaten komende woensdag.
Had je niet enkel IWDA ?Alibaba (mijn 3e grootste positie momenteel, na PTSB en OXY) doet het ook vandaag weer schitterend. Morgen de resultaten. Hopelijk hebben we de bodem reeds achter ons en is het terug op weg naar 150+$
Nee, heb al meermaals aangekochte aandelen gemeld.Had je niet enkel IWDA ?
Vind je Novo duur?Opvallend - Paul D’Hoore maakt een vrij goede start met zijn 10 aandelen, zelfs met de misser van Atos en peperdure aandelen Lotus, Novo …
Mssh kan je eens zeggen waarom je van mening bent dat dit hier gedeeld moet worden.Over kansen gesproken:
Awel simpel: om iedereen toch te waarschuwen om niet te euforisch te worden, niet te diep in de pocket te gaan met investeren, en tot enige voorzichtigheid te adviseren. Jammer dat zoiets hier door velen enkel negatief opgenomen wordt…Mssh kan je eens zeggen waarom je van mening bent dat dit hier gedeeld moet worden.
.Het is geen Lotus maar met pe +30 en wellicht nu +40 is dat niet goedkoop, al hebben ze wel een kip met gouden eieren natuurlijk.Vind je Novo duur?
Ik heb vorig jaar aandelen daarvan gekocht toen het vrij laag stond 600 en nog iets DKK (omgerekend rond de 80 euro per aandeel).
Ben aan het denken om daar nog wat geld in te steken maar het is vrij hard omhoog gegaan sinds vorige week waardoor ik twijfel.
Iedereen weet wel dat niet alles blijft stijgen maar het was beter geweest moest je afkomen met een quote van iemand die al iets van resultaten kan voorleggen in tegenstelling tot die Hussman.Awel simpel: om iedereen toch te waarschuwen om niet te euforisch te worden, niet te diep in de pocket te gaan met investeren, en tot enige voorzichtigheid te adviseren. Jammer dat zoiets hier door velen enkel negatief opgenomen wordt…
Met het verhaal komen: alles blijft stijgen tot op de maan is misschien populairder.
“The Fund seeks to achieve long-term capital appreciation, with added emphasis on the protection of capital during unfavorable market conditions”, en dan op diezelfde pagina een gemiddelde jaarlijkse return van 0% op bijna een kwarteeuw moeten rapporteren, dus ja, inflation-adjusted al helemaal überdramatisch. En dan wat zwaaien met schijnbaar fancy grafiekjes en een PhD titel. Je moet maar durven eigenlijk.Het Janus premium bullshit-detector model kent Hussman nog van in 2013 en zo, waar er toen al mee gelachen werd omdat hij bearish bleef na 5 jaar bullmarkt.
Daarna bleef hij zowaar nog 11 jaar aan een stuk bearish, tot op vandaag blijkbaar.
Resultaat voor het publieke "Hussman strategic fund" na 11 jaar professioneel investeren sinds die 2013?
-45%.
Sinds inception in 2000?
-40%. (ja, dat is met een min-teken)
Na 24 jaar
Hijzelf zal wel rijk zijn ondertussen; zijn investeerders zijn afschuwelijk veel geld kwijt
Mogelijks wel ja.Iedereen weet wel dat niet alles blijft stijgen maar het was beter geweest moest je afkomen met een quote van iemand die al iets van resultaten kan voorleggen in tegenstelling tot die Hussman.
Wat beschouw jij als schijteduur?Novo en Lilly zijn gewoon schijteduur en de kans op underperformance is groot.
Neem nu Lilly.
Beurswaarde 600 miljard.
Volgend jaar een omzetvoorspelling van 40 miljard. Je betaalt dus 15x de omzet!
Stel dat dat cijfer groeit aan 20% CAGR de komende 5 jaar, met een netto winstmarge van 40%. Dan kom je aan 100 miljard omzet en 40 miljard nettowinst.
Je betaalt op dit moment dus 15x de winst van 2029! Dit zijn ook nog eens heel optimistische cijfers.
Heel veel rek zit er dus niet meer op.
Of je zou er vanuit moeten gaan dat de multiple bijzonder hoog blijft (maar dit is geen tech waar je bijna eindeloos kan schalen), dat er geen concurrentie opduikt en dat overheden het middeltje gretig voor iedereen terugbetalen.

Nice. Had Nintendo ook in mijn alerts staan, maar jammer genoeg niet kunnen kopen aan de prijs die ik er toen voor wou geven, en dus wacht ik op een andere koopgelegenheid (ADM, DEO,…).Solide earnings van Nintendo
Nog wat uitbreiden in de films en dan de nieuwe switch, wordt een mooi jaar!