JanusDR
Well-known member
Wat bedoel je?Hun gross profit margin is positief (13.3% in laatste kwartaal), zou dat niet negatief moeten zijn in dat geval? Graag jouw bronnen dus.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat bedoel je?Hun gross profit margin is positief (13.3% in laatste kwartaal), zou dat niet negatief moeten zijn in dat geval? Graag jouw bronnen dus.
Revenue = Verkoopprijs van de autoWat bedoel je?
Ik veronderstel dat jij gelooft dat wat het management onder gross profit zet, dat dat de echte productmarge is?Revenue = Verkoopprijs van de auto
Cost of goods sold = Aankoopprijs van de auto (incl. aantal directe kosten)
Gross margin = Revenue - Cost of goods sold
Als ze die voor 15.000 dollar aankopen en verkopen voor 13.000 dollar krijg je een negatieve gross margin van -15.4%. Echter zie ik een positieve gross margin van 13.3% in hun laatste kwartaal.
Tenzij hun revenue ook andere inkomstenstromen omvat behalve de verkoop van auto's, waardoor het alsnog kan dat ze inderdaad die auto's met een puur verlies verkopen maar toch een positieve gross margin bereiken dmv die andere revenue, ik volg Carvana niet echt. Vandaar dat ik om verduidelijking vroeg.
Edit: in hun 4Q rapportering staat zelfs letterlijk: Total gross profit per unit was $3,379, an increase of $549
Lijkt me dus niet juist wat jij hier beweert.
Is iemand hier uberhaupt geïnteresseerd in de details van het waarom van die productmarge, dat ze auto's duurder kopen dan verkopen?Met andere woorden: De cijfers geven mij gelijk en jouw uitleg is dan maar dat ik niet moet geloven wat management allemaal onder gross profit zet. Geloofwaardig, heel geloofwaardig Janus.
Haha. Persoonlijk kan ik je posts wel appreciëren, maar zal ik niet zo snel een like of "seal of approval" plakken op specifiek advies of commentaar als ik er het fijne niet van af weet.Het valt mij daarnaast op dat berichten van anderen die mij tegenspreken of aanvallen, nogal veel likes krijgen :-D
Blijkbaar wordt het niet echt geapprecieerd, gratis waarschuwingen met analyses of gratis aandelenwaarderingen zoals Berkshire.

Is iemand hier uberhaupt geïnteresseerd in de details van het waarom van die productmarge, dat ze auto's duurder kopen dan verkopen?
Want ik heb de indruk dat ik hier meestal toch maar wat in het ijle zit te typen, en iedereen gewoon denkt dat hij het toch beter weet. 'Ok boomer' (wat trouwens generaties ouder is dan mij).
Indien wel, leg ik het vanavond of morgen wel eens uit want zit nu in de auto.
Is iemand hier uberhaupt geïnteresseerd in de details van het waarom van die productmarge, dat ze auto's duurder kopen dan verkopen?
Want ik heb de indruk dat ik hier meestal toch maar wat in het ijle zit te typen, en iedereen gewoon denkt dat hij het toch beter weet. 'Ok boomer' (wat trouwens generaties ouder is dan mij).
Voor wie zich wil vergapen aan de Redditbeleggers die enorme bedragen geld gewonnen of verloren hebben.
Soms wel hallucinant (hij heeft andere video's ook met gelijkaardige inhoud).
Zit long met 20 bank futures in portefeuille (totale waarde +90.000€). Na de sterke recente stijgingen en door de lage IV 10 x juni XLF 31 puts gekocht ter hedge.
Puur speculatief 2 x juli 30 GME put verkocht voor 320$ stuk. Heb nu een aankooporder ingelegd voor de 1 x 60 put voor 600$. Staat momenteel op 1.000$, maar ik beoog een stijging van het aandeel de komende dagen waardoor ik deze aan bovengenoemde prijs kan kopen.
Resultaat zou zijn dat deze spread bij 0$ kost, 0 risico inhoudt en aan maximumwinst heeft van 3.000$. Indien het doemscenario zich voltrekt en dit aandeel alleen nog maar neerwaarts gaat, dan uiteraard wel de verplichting om deze aandelen te kopen op 30$.
(Denkend om dit nog eens te herhalen op de 100 -50 strike als deze positie is ingevuld.)
Verder ook nog wat kleine 'spielereien' wat me al diverse keren is gelukt de afgelopen dagen (bij aandelen met grote spreads, maar toch voldoende volume om met een andere retailbelegger te kunnen handelen. Bijvoorbeeld FREQ). Je verkoopt een hogere call voor 20$ en legt vervolgens een kooporder in op een lagere strike voor eveneens 20$. Bij uitvoering een spread die je geen dollar kost, maar (dat er wel bijgezegd) de kans op winst behoorlijk laag omdat dit opties zijn die relatief ver OTM liggen. Beschouw ik dus eerder als een gratis ticket uit de loterij.
Hier ook interesse in de uitlegIs iemand hier uberhaupt geïnteresseerd in de details van het waarom van die productmarge, dat ze auto's duurder kopen dan verkopen?

Dit.Hello Pot...Meet Kettle...
+1 voor de uitleg aub.Is iemand hier uberhaupt geïnteresseerd in de details van het waarom van die productmarge, dat ze auto's duurder kopen dan verkopen?
Hier ook interesse in de uitleg![]()
Is Janusje nieuwe accounts aan't maken ofzo?+1 voor de uitleg aub.
Ik ben ook niet altijd akkoord met de toon van Janus zijn posts maar dat wil daarom niet zeggen dat we niks kunnen bijlerenIs Janusje nieuwe accounts aan't maken ofzo?

Ja maar afgaande op zijn post van de vorige pagina en betrouwbare (9lives) leden met een mooie portfolio die al jaren bezig zijn vs iemand die nog niets bewezen heeft en toegeeft dat hij er niets van afkent om daarna te zeggen dat het eigenlijk zijn job is?Ik ben ook niet altijd akkoord met de toon van Janus zijn posts maar dat wil daarom niet zeggen dat we niks kunnen bijleren![]()
Als beginnende belegger weet ik naar wie ik zou luisteren voor advies en tips