Kleine Beursfeiten

Dag op dag 2 jaar geleden Netflix gekocht aan 347. Gezakt naar 161 en nu weer boven de 500.
Tis maar een kleine positie (3% portfolio) en overweeg om ze in te wisselen voor EVS.

en de negatieve trend de voorbije weken, zou me verbazen als cijfers nu plots beter dan verwacht zouden zijn, vooral met BYD dat beter begint te draaien.

maar als de spread tussen bid-ask zo groot is blijf ik er vermoedelijk vanaf want dan wordt het lastig om winst te maken

Zo graag eens meegaan maar deze vind ik toch tricky:
  • Ze hebben er wellicht veel verkocht maar aan diverse prijzen
  • Proberen steeds wat efficiënter te werken en winst te vergroten, die hendels zijn al winst in elk geval :ROFLMAO:
  • Batterijen zullen mss goedkoper geweest zijn gezien grondstofprijzen - maar ook afhankelijk van contracten
  • Groei / outlook is ook wat tasten in het donker + de evolutie van EV's in het algemeen niet helemaal, staat wel vast dat BYD mogelijks een vette kluif wordt voor Tesla - op meerdere vlakken.
  • Tesla aandeelhouders - soms rare vogels, zoals de CEO

En waarom denk je dat jij dat weet en de markt niet ? Crappy results zijn niet erg als ze ingeprijsd zijn.
oh, ik pretendeer helemaal niet dat ik iets meer weet dan de markt hoor, ik maak gewoon een inschatting van hoe ik denk dat de markt zal reageren op de resultaten. Zoals bij elke turbo die ik koop is het met kleine allocatie en voor korte termijn.

oh, ik pretendeer helemaal niet dat ik iets meer weet dan de markt hoor, ik maak gewoon een inschatting van hoe ik denk dat de markt zal reageren op de resultaten. Zoals bij elke turbo die ik koop is het met kleine allocatie en voor korte termijn.

Tuurlijk wel. Als je denkt dat de het zal stijgen op de resultaten is dat toch de definitie van te denken dat je het beter weet dan de markt. Waarom zou het anders nu aan prijs X noteren. Het is toch niet een of ander obscuur aandeel waarvan niemand het opvolgt en de resultaten die komen totaal niet ingeschat kunnen worden ?

Tuurlijk wel. Als je denkt dat de het zal stijgen op de resultaten is dat toch de definitie van te denken dat je het beter weet dan de markt. Waarom zou het anders nu aan prijs X noteren. Het is toch niet een of ander obscuur aandeel waarvan niemand het opvolgt en de resultaten die komen totaal niet ingeschat kunnen worden ?
Slechte dag op het werk ofzo?
Let it go please.

1) heb order geannulleerd want bid-ask bleven te ver uiteen liggen en vond geen enkel ander instrument laag in kosten was dat me toeliet een short te simuleren
2) Op lange termijn tellen alleen resultaten en getallen zwart en wit, op korte termijn is een beurskoers toch 90% sentiment -> ik denk gewoon dat de markt ondanks de daling nog steeds té positief over Tesla en dus dat er nabeurs een correctie op de cijfers zal komen, dat is voor mij niet iets beter weten, maar gewoon een inschatting van wat gaat gebeuren... maar zie punt 1: ik doe het zonder positie, dus ik ga er alvast niets aan winnen/verliezen

Alles staat hier op all time high, ik open dit topic en lees niks anders dan "turbootjes inleggen", haha! :p Zo'n feest eindigt gewoonlijk met een kater.

Wat betreft Tesla: ik zou heel graag (turbo) long gaan omwille van FSD v12 (de waardering als disruptor), maar ik durf niet omwille van de verkoopcijfers (de waardering als traditionele autofabrikant). Ik weet dus niet goed wat ik vanavond moet hopen en wat ik best doe. Als morgen een -8% dag wordt omwille van de cijfers, kan ik me ook niet inbeelden dat de geesten binnen de paar weken rijpen om Tesla als disruptor te beschouwen en waarderen.

Maar vallen de cijfers wel zo tegen? Of worden de tegenvallende verkoopresultaten van (Europese) concurrenten net veroorzaakt door Tesla's verkoopvolumes? In dat geval verwacht ik morgen een +5% dag, en aansluitend een rally ivm FSD v12.

Enkel maar underperformance hier.

Portfolio staat aan 11.14 p/e
Revs groei tegen de 20%
Winst groeit aan 30%

Enkel mijn aandelen met hoge market cap doen degelijk.

Terug
Bovenaan