Kleine Beursfeiten

Nog een Paul D'hoore (insider) beurs-weetje.

Tijdens het kerstfeest ten huize D'hoore moet ieder familielid een portefeuille met aandelen voorstellen, en uitvoerig verdedigen waarom deze aandelen werden gekozen. Het jaar erop wordt dan de rekening gemaakt en kies je nieuwe aandelen. Ook daar was Paul dit jaar niet de winnaar, maar zijn schoonzoon die niets met de beurs heeft. Het is een open deur intrappen om te zeggen dat de meeste familieleden er een beetje tegenop zien 😄

Wilde jij initieel biotech trader worden? :)
Wie namen ze dan wel aan, want je kan niet veel beter zitten dan met jouw cv toch?

Biotech trader?

Het zijn market-makers in (voornamelijk) ETF's.

De meeste werknemers hebben daar een diploma wiskunde, natuurkunde,...

Ik heb een achtergrond in computationele biologie en economie. De positie was een MM (voor alles behalve standaard indexen/aandelen, exotische commodities, futures, rente spreads, you name it) die semi-automated trading deed. Semi-automated gezien de beperkte liquiditeit van die dingen en de algo zijn ding deed tot de liquiditeit te laag was of de spread te exotisch was en je dan split second decision moest doen om algo aan of af te zetten of de ingebouwde boundaries te over-rulen. In combi met het algo verder uitbouwen. Was wel coole job.

Was in een periode waar ik niet echt wist wat te doen na PhD en studies. In 1 week bij die trader geweest in .NL, bij KBC als risk analyst, bij KBC als sell side biotech analyst, bij McKinsey. Uiteindelijk toch bij de oude liefde wat biotech dingetjes gaan doen in startup. Kwestie van de wereld wat vooruit te helpen :-)

Weer Microsoft ath toetertijd 🥳

Microsoft trouwens 4de closing ath deze week. :support:

Ik heb trouwens nog een tango te goed van jou @JanusDR om de Microsoft earnings te vieren! 💃🕺
Haha, net form 4 uit van Berkshire bij de SEC.

Den dikken heeft na dit nieuws op hetzelfde moment bijgekocht als mij, tussen 62 en 63.

Lulplayer, hou u dan klaar voor de tango hé binnenkort 🥳
Ik wacht nog altijd op mijn tango. 💃

Ik ben niet snel gealarmeerd door publieke persberichten. De interne realiteit en persberichten zijn soms 2 parallelle werelden.

Ik ga ervan uit dat ze bij pacbio niet gatachterlijk zijn en een plausibele uitleg hebben voor die cash positie. Waarom zou je die anders preliminary disclosen. Ze hadden die ook gewoon kunnen nier vermelden (tenzij het uiteraard in de JPM presentatie zit).

Woensdag de JPM presentatie checken voor meer info.
Heb de presentatie bekeken, maar echt veel extra informatie stond daar niet in over Onso of over fe veel lagere cashpositie tov Q3.

Was in een periode waar ik niet echt wist wat te doen na PhD en studies. In 1 week bij die trader geweest in .NL, bij KBC als risk analyst, bij KBC als sell side biotech analyst, bij McKinsey. Uiteindelijk toch bij de oude liefde wat biotech dingetjes gaan doen in startup. Kwestie van de wereld wat vooruit te helpen :)
Emsikinsie 😉

Heb de presentatie bekeken, maar echt veel extra informatie stond daar niet in over Onso of over fe veel lagere cashpositie tov Q3.

Ik heb nog eens hun vorige Q resultaten doorsnuisterd en andere press releases gelezen. Ze zijn nogal wild in convertibles links en rechts duwen en cash positie op en neer te laten gaan. Lijkt me dat er niet veel aan de hand is.

Convertibles hebben btw conversion price van 21 something als ik goed herinner van gisteren.

Gemist? Huidige prijs is nog steeds onder mijn GAK.
Er is 1 (één!!) goed-nieuws feit geweest die de koers hoger heeft geduwd.
Hou je bingo-kaart voor 2024 maar al klaar.
Vier maal 1 van onderstaande aankruisen is de hoofdprijs.

“PTSB leningen krijgen verlaagde risk rating”
“PTSB krijgt groen licht om kapitaal-provisies voor leningen te verminderen”
“PTSB kondigt voor het eerst sinds crisis dividend aan”
“PTSB realiseert record-earnings”
“Meerderheid van PTSB aandelen voor eerst sinds bankencrisis in privé handen”
“PTSB marktaandeel groeit met x%”
“Analyst x changes from “Hold” to “Buy”

En ik schat de kans hoog in dat er 4 van deze effectief aangekruist mogen worden. Anders zou ik er ook niet met 30% van mijn portfolio inzitten.

Daarnaast is het aandeel momenteel amper beschikbaar via brokers, door internationale beleggers compleet onbekend en is het aandeel dan ook nog eens super illiquide. Dit kan allemaal ook veranderen.

Kleine positie genomen @ 1.70. Laat de bingo maar komen.

Normaliter kocht ik elk jaar een pakketje krasloten van de nationale loterij onder het motto 'Je moet karma ook de kans geven u te belonen.'

Daar ik dit jaar is zin had in iets anders 100€ gespendeerd aan 'OXUR' (Oxurion).
Dit is de re-incarnatie van Thrombogenics die na een zoveelste tegenvaller faillissement hadden aangevraagd in november '23.
Blijkbaar is er na een herstructurering het faillissement afgewend en mogen ze nu nog even voort doen met een nieuwe CEO (zie persbericht 28/12).
Ze verwachten een 20 miljoen en 2j nodig te hebben alvorens een volgende proof of concept klaar te hebben.

Aandeel noteert momenteel aan 0.0005€. Heb dus 200k aandelen gekocht.

Als het iets wordt I'll be loaded, wordt het niets heb ik 100€ weggepist die normaal op vijf minuten ging opgekrabd zijn aan lotjes...

Geen doorgedreven analyse dus maar een puur opportunistische gok.

Normaliter kocht ik elk jaar een pakketje krasloten van de nationale loterij onder het motto 'Je moet karma ook de kans geven u te belonen.'

Daar ik dit jaar is zin had in iets anders 100€ gespendeerd aan 'OXUR' (Oxurion).
Dit is de re-incarnatie van Thrombogenics die na een zoveelste tegenvaller faillissement hadden aangevraagd in november '23.
Blijkbaar is er na een herstructurering het faillissement afgewend en mogen ze nu nog even voort doen met een nieuwe CEO (zie persbericht 28/12).
Ze verwachten een 20 miljoen en 2j nodig te hebben alvorens een volgende proof of concept klaar te hebben.

Als het iets wordt I'll be loaded, wordt het niets heb ik 100€ weggepist die normaal op vijf minuten ging opgekrabd zijn aan lotjes...

200k aandelen klinkt waanzinnig.... effe gekeken hoeveel aandelen er uitstaan -> 3.5 miljard :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Goed dat je -om misverstanden te verlijden- er bijzet dat het geen doorgedreven analyse is :biglaugh:

Iemand die weet welke drie aandelen deze man adviseert?

Iemand die weet welke drie aandelen deze man adviseert?

3 aandelentips van Pieter Slegers aka ‘Compounding Quality’

Een nieuw jaar gaat ook voor Pieter gepaard met wat concrete tips. “Er zijn drie aandelen waar ik nu erg in geïnteresseerd ben. Het zijn allemaal internationale bedrijven.”

Kelly Partners Group is een Australische speler, die andere bedrijven in boekhouding en taxatie overneemt. Oprichter en CEO Brett Kelly heeft nog altijd 50 procent van de aandelen in handen. De man is supergepassioneerd en wil de Berkshire Hathaway (het investeringsvehikel van Buffett, red.) van de accountingindustrie worden.”

“Het tweede bedrijf is Ulta Beauty, de grootste schoonheidsretailer van de VS, dat meer dan 25.000 producten aanbiedt. Ze hebben een zeer groot loyaliteitsprogramma, groter dan dat van Starbucks. Ze zijn winstgevend, hebben een gezonde balans en vandaag noteren ze relatief goedkoop. Het bedrijf is ook heel wat eigen aandelen aan het inkopen, wat een hefboom zet op de winst per aandeel.”

“Mijn laatste tip is Evolution AB, een Zweeds gamingbedrijf. De drie oprichters zijn nog steeds actief binnen het bedrijf. Het is een heel winstgevend bedrijf en noteert ook niet te duur, terwijl het de komende jaren 20 procent per jaar zou moeten kunnen groeien.”

Ik heb nog eens hun vorige Q resultaten doorsnuisterd en andere press releases gelezen. Ze zijn nogal wild in convertibles links en rechts duwen en cash positie op en neer te laten gaan. Lijkt me dat er niet veel aan de hand is.

Convertibles hebben btw conversion price van 21 something als ik goed herinner van gisteren.
Heb je na je initiele aankoop nog bikgekocht?

Terug
Bovenaan