Kleine Beursfeiten

Wel wel :biglaugh:

GDa9j91XgAEWNmQ

Wel wel :biglaugh:

GDa9j91XgAEWNmQ

De term ESG is misschien wat minder hip & cool geworden maar dat wil niet zeggen dat er opeens minder aandacht gaat naar sustainability, integendeel. Ik kan het artikel niet lezen maar ik heb over dat onderwerp mijn thesis geschreven en in mijn job zie ik ook hoe de regelgeving mbt rapportering steeds strenger wordt. Het is allemaal nog maar begonnen.

Rapporteren maar!
Rapportjes!

Doet mij denken aan Mifid 2 en andere geesteskinderen van die bende Europese latent werkloze rechtenstudenten die klaarkomen als ze weer wat bureaucratische regulering uitgevonden hebben die zijn doel mist en eerder contraproductief werkt.

Ondertussen een kolencentrale bijstoken om het licht aan te houden en wat LNG laten bijleveren door Rusland en de US, want hoewel die esg rapportjes in de fik steken wel wat warmte kan opleveren, zal het niet genoeg zijn.

Inderdaad, zeker in Europa is er voor geen enkel bedrijf nog een ontsnappen aan. Zeer strenge wetgeving op komst mbt ESG rapportering.
Deze zie ik daar ook staan.
Miljaar, serieuze rode lappen op de stier :)
  • diversity on company boards (in terms of age, gender, educational and professional background)
En waarom zouden bestuurders van een bedrijf 'divers' moeten zijn mbt leeftijd, gender, of opleiding...?
Mogen eigenaars van bedrijven nog eens zelf kiezen wie ze aanstellen als hun vertegenwoordiger ja?

Goed ja, misschien niet voor dit topic.

Activist Elliot 10% in Match gekocht.
+10% premarket.

Technisch gezien op maandbasis nog geen “doorbraak” van EMA/SMA 20 gezien. Een nieuwe daling kan volgen. Grote “doorbraak” is nog niet bevestigd. Mogelijk kleine rally in dalende trend.

Technisch gezien op maandbasis nog geen “doorbraak” van EMA/SMA 20 gezien. Een nieuwe daling kan volgen. Grote “doorbraak” is nog niet bevestigd. Mogelijk kleine rally in dalende trend.
Ik zou in de zoekfunctie eens ‘Janus’ en ‘technische analyse’ ingeven. Op dat vlak is zijn middelvinger een candlestick in een duidelijk stijgende trend.

Een vehikel dat compleet afhangt van marktomstandigheden en lucky shots (crashes e.d.). Meer gokken dan beleggen als je het mij vraagt. Wat uiteraard niet wil zeggen dat het binnen een jaar x2 kan staan :). Maar wat betreft de volatiliteitsindex (VIX) bespeur ik recent niets dat super earnings zou aankondigen.
Ivm Flow Traders: zoals voorspeld zwakke resultaten.

“Omdat de meeste van onze inkomsten komen uit de Europese markt voor ETP’s, heeft de daling van de volaliteit op Europese beurzen een grotere impact op onze resultaten dan de andere regio’s”, aldus Flow Traders.

heb het vroeger eens bekeken maar toen afgeknapt op de hoge stock based compensation -> is dat nog steeds zo?

Ik heb ooit in een recruiting ronde gezeten bij buren van Flow Traders (private bedrijf) waar we gingen van 1000 man naar 500 naar 100 naar 50 naar 20 naar 10 naar 5 naar 3, cege valt af. Ik heb daar in totaal ~3 volledige dagen van 7 tot 19h rondgelopen, incl aan de trading desks gezeten etc.

Ik kan je zeggen dat ze naast hoge stock based compensation ook een nogal hoge female compensation hadden. Wat daar aan de receptie stond, zag er toch redelijk expensive uit. Daar is "Happy hour" waarschijnlijk "Happy ending hour". Ook alle cliches van wat je zou verwachten van zo'n omgeving. Net niet Wolf of Wall Street :laugh:

@cege ooit gekeken naar BNGO?
- de tech is cool en niche ("very very long read analysis" geen sequencing zoals ILMN/PACB)
- relatief kleine addressable market (volgens company 10bln$, maar schat eerder 0.5-1bln$)
- toenemende implementatie in universitaire ziekenhuizen in Europa&US
- opnieuw 30% groei in instrument base en sterkere groei in consumables
- blijven groeien (en de nodige cash aantrekken) zal de uitdaging zijn komende jaren

@cege ooit gekeken naar BNGO?
- de tech is cool en niche ("very very long read analysis" geen sequencing zoals ILMN/PACB)
- relatief kleine addressable market (volgens company 10bln$, maar schat eerder 0.5-1bln$)
- toenemende implementatie in universitaire ziekenhuizen in Europa&US
- opnieuw 30% groei in instrument base en sterkere groei in consumables
- blijven groeien (en de nodige cash aantrekken) zal de uitdaging zijn komende jaren

Ken ze niet. Zal er vanavond eens wat over lezen en hier een deftige assessment posten.

Mijn standaard reply voor niche producten in de bio sphere is dat die gemakkelijk eruit geduwd worden. De markt wil naar multi-system vendors, niet een aparte vendor voor elke niche. Mijn ervaring is dat klanten kwaliteit willen opofferen om alles door 1 workflow te duwen. But I could be wrong.

Ken ze niet. Zal er vanavond eens wat over lezen en hier een deftige assessment posten.
Looking forward.
Mijn standaard reply voor niche producten in de bio sphere is dat die gemakkelijk eruit geduwd worden. De markt wil naar multi-system vendors, niet een aparte vendor voor elke niche. Mijn ervaring is dat klanten kwaliteit willen opofferen om alles door 1 workflow te duwen. But I could be wrong.
Mooie aan de techniek en wat ik first-hand hoor is dat idd 1 workflow i.p.v. old-school labo-intensive karyotype+FISH+PCR de key advantage is van het systeem, met gelijke/betere performance dan de standard-of-care, en met betere performance dan long-read sequencing voor grote structurele varianten.
Akkoord i.v.m. niche producten en te veel vendors. Evt. overnamekandidaat dan indien de techniek een blijver is gezien beperkte market/company value?

Ik heb ooit in een recruiting ronde gezeten bij buren van Flow Traders (private bedrijf) waar we gingen van 1000 man naar 500 naar 100 naar 50 naar 20 naar 10 naar 5 naar 3, cege valt af. Ik heb daar in totaal ~3 volledige dagen van 7 tot 19h rondgelopen, incl aan de trading desks gezeten etc.
Wilde jij initieel biotech trader worden? :)
Wie namen ze dan wel aan, want je kan niet veel beter zitten dan met jouw cv toch?

Terug
Bovenaan