Kleine Beursfeiten

En als die zich niet heroriënteren zie ik in huidig ecologisch klimaat vliegverkeer & transport , toch aan banden gelegd worden

Market cap van Airbus bijna hoger dan die van Boeing (rekening houdende met pre-market), zou dan wellicht de eerste keer ooit zijn? Symbolisch zou dat kunnen tellen. :D

- 8.5% voorbeurs.
Maar, korting of niet, waarom zou je in een systematisch verlieslatend bedrijf willen beleggen.
Hangt af van enkele factoren. Hoe sterk is de val uiteindelijk? Vorige crashes met slachtoffers zorgden voor een grotere val maar met redelijk snel herstel. Als wordt bewezen dat het een anomalie is gaat de valuatie snel weer naar het voorgaand niveau +-.

Maar zoals ik al zei, Boeing is een gok. Spotify had goede prospects die rationeel voor de huidige situatie zouden zorgen na de drop. Maar Boeing is ondanks sterke beurskoers gewoon in een shitbedrijf aan het veranderen in cijfers én in personeel blijkbaar. De koers herstelt binnen de maand of... Gaat verder naar beneden. Als Boeing een recall ofzo aan hun been krijgt is het een pak minder.

Ik had gehoopt op sneller progressie van negatief nieuws over het weekend en een val rond 15%. Ik hou het in het oog maar onder de 10% koop ik niet, is het risico niet waard.

Gaan ze de markt overspoelen voor marktaandeel? Olie en oxy den dieperik in?

Of om iedereen wakker te schudden - US record na record oppompen VS OPEC die net gas terugneemt. kan me voorstellen dat je dit niet meteen gaat appreciëren.

Of om iedereen wakker te schudden - US record na record oppompen VS OPEC die net gas terugneemt. kan me voorstellen dat je dit niet meteen gaat appreciëren.
De opec heeft dit wel zelf veroorzaakt natuurlijk met hun productiecuts. Hadden ze dan gedacht dat de rest lijdzaam ging zitten toekijken wanneer de prijzen terug de hoogte ingingen en de inflatie aangewakkerd werd.

De markt is blijkbaar niet tevreden met de preliminary earnings :)
Ik zag het, nochtans record resultaten maar als de verwachtingen hoger liggen...

Goh ja, en morgen misschien weer +10% (zou niet de eerste keer zijn). Net boven de 200M revenue die ze zelf als bovengrens hadden vooropgesteld in Q3 en ruim boven de guidance begin 2023 van 165-180M; aantal instruments shipped blijft stijgen dus die consumable revenue stijgt ook wel verder. Over Onso sales zwijgen ze, blijft wel stil daarrond, hopelijk niet te veel kinderziekten (5 maanden sinds eerste install nu). Zal cruciaal zijn om toegang te krijgen tot de (veel grotere) short read sequencing market en die revenue verder op te krikken.

Goh ja, en morgen misschien weer +10% (zou niet de eerste keer zijn). Net boven de 200M revenue die ze zelf als bovengrens hadden vooropgesteld in Q3 en ruim boven de guidance begin 2023 van 165-180M; aantal instruments shipped blijft stijgen dus die consumable revenue stijgt ook wel verder. Over Onso sales zwijgen ze, blijft wel stil daarrond, hopelijk niet te veel kinderziekten (5 maanden sinds eerste install nu). Zal cruciaal zijn om toegang te krijgen tot de (veel grotere) short read sequencing market en die revenue verder op te krikken.

Wij hebben Italiaanse klanten met geshipte onso. Uo en running, maar zal deze week pas eerste data te zien krijgen.

Ons Europees project om op onso kits te maken is naar volgende ronde en dat triggert paar duizend samples, dus hoop in 2024 beter inzicht te krijgen over performance in routine (low Q runs, failed runs, ...)

Wij hebben Italiaanse klanten met geshipte onso. Uo en running, maar zal deze week pas eerste data te zien krijgen.

Ons Europees project om op onso kits te maken is naar volgende ronde en dat triggert paar duizend samples, dus hoop in 2024 beter inzicht te krijgen over performance in routine (low Q runs, failed runs, ...)
Wat vond jij van de earnings?

Wat vond jij van de earnings?

Dat ze wsch een slide met revenue projections hebben in JPM presentatie en oopsie dus preliminary pressco.

Er staat niks in, enkel revenue. Geen winst of marge of zo. Die cash positie vind ik wat vreemd, is 100M verdwenen in Q4. Vind niet onmiddellijk een verklaring. Ook niet veel over ONSO, dus eigenlijk niet bijster informatief.

SIT and wait

Dat ze wsch een slide met revenue projections hebben in JPM presentatie en oopsie dus preliminary pressco.

Er staat niks in, enkel revenue. Geen winst of marge of zo. Die cash positie vind ik wat vreemd, is 100M verdwenen in Q4. Vind niet onmiddellijk een verklaring. Ook niet veel over ONSO, dus eigenlijk niet bijster informatief.

SIT and wait
Dat van die cash of dat ze niets van ONSO zeggen vind je niet alarmerend?
Zouden dat de triggers zijn van de koersreactie?

Dat van die cash of dat ze niets van ONSO zeggen vind je niet alarmerend?
Zouden dat de triggers zijn van de koersreactie?

Ik ben niet snel gealarmeerd door publieke persberichten. De interne realiteit en persberichten zijn soms 2 parallelle werelden.

Ik ga ervan uit dat ze bij pacbio niet gatachterlijk zijn en een plausibele uitleg hebben voor die cash positie. Waarom zou je die anders preliminary disclosen. Ze hadden die ook gewoon kunnen nier vermelden (tenzij het uiteraard in de JPM presentatie zit).

Woensdag de JPM presentatie checken voor meer info.

Terug
Bovenaan