Kleine Beursfeiten

Dat hadden ze toch eens gedaan voor een podcastreeks op HLN?
Waarbij Charlotte en nog iemand 10.000€ konden beleggen met een soort van terugkoppeling naar Paul toe. Die belegden gewoon de 10k in quasi één keer, beurs wat naar beneden en nooit nog iets van die podcast gehoord…
zelfde met podcast van Danny Rehwegs en zijn compagnon -> momentumbeleggen -> elke maand een update over de strategie, na 6 maanden zware underperformance op bel20 (faut le faire!!) en plots vergeten en nooit meer vernoemd :biglaugh:

zelfde met podcast van Danny Rehwegs en zijn compagnon -> momentumbeleggen -> elke maand een update over de strategie, na 6 maanden zware underperformance op bel20 (faut le faire!!) en plots vergeten en nooit meer vernoemd :biglaugh:
De klassieke adviesverlening techniek.

Start 10 audited fondsen met elk iets andere allocatie.
Na 5 jaar hebben er puur statistisch gezien waarschijnlijk 1 of 2 de markt outperformed --> vermarkt deze en sluit de rest --> AUM gegarandeerd voor de komende 3-4-5 jaar want 'zie eens hoe goed dit fonds het deed in de afgelopen 5-6-7 jaar'.

Alles -2 tot -4% hier lol
10 p/e portfolio met 25% jaarlijkse groei.

Fundamentals worden weer volop genegeerd.
Markten gaan weer voor full retard.
Bwa 'genegeerd'.

Ik zie toch vooral veel brol die de afgelopen maanden ferm gestegen was, toch ook stevige klappen krijgen.

Zal wel wat flight to safety zijn, want Berkshire stijgt al voor de 2de dag ferm, zonder reden.

Maar maakt uiteindelijk toch allemaal niet uit, wat telt is price/value, de rest is toch random.

Ik vraag mij af hoe duur olie zou zijn zonder al die Iran/gaza toestanden....wellicht wat goedkoper.
Anderzijds moest de merde in Iran volledig doorbreken dan is de sky the limit :biglaugh:

Ik vraag mij af hoe duur olie zou zijn zonder al die Iran/gaza toestanden....wellicht wat goedkoper.
Anderzijds moest de merde in Iran volledig doorbreken dan is de sky the limit :biglaugh:
Er komen meer en meer calls voor olie richting $50.
Afwachten tot grote banken/sell side analysten voor over $50 of lager beginnen roepen, dan gaat het zeker naar de $100.

Ssst! Ik wil meer volatiliteit, zodat ik regelmatiger wat paniek kan afwisselen met enthousiasme!
Nog even geduld en de recessievrees is weer in volle hevigheid losgebarsten. Recessie (stagflatie) op komst met krimpende economie en stijgende prijzen. Eerst nog een blow off, dan S&P 500 📉 en short time.

Onderschat die toestanden in de rode zee maar niet. Ik zie de containerprijzen hier nu al x4 gaan.

Meeste rederijen hebben beslist om gewoon volledig via kaap de goede hoop te varen. Dat is +20 dagen naar de havens van Antwerpen/Rotterdam/..

Je pakt zo ook eigenlijk gewoon 20% globale containercapaciteit weg.

Neem daar nog eens de druk aan het Panamakanaal bij (door droogtes werkt het sluizennetwerk niet naar behoren)

Dan ga je opstoppingen krijgen aan havens wegens schepen die er niet zijn om geladen te kunnen worden. Dan krijg je verhoogde druk op de airlines aangezien shippingmodes van sea naar air zullen omgezet worden voor dringende of high value goederen..

Ofwel investeren in marine insurance company’s, of cargo airlines ofzo? Hier moet geld mee te verdienen zijn.

Maar shit gaat de fan stilaan hitten tegen eind januari. Wat nu verwerkt wordt in de grote havens en warehouses zijn containers die de rode zee al gepasseerd waren toen de houthi’s hun aanvallen opdreven. Daar zit dus een delay op van een kleine maand.

Zal wel wat flight to safety zijn, want Berkshire stijgt al voor de 2de dag ferm, zonder reden.

Maar maakt uiteindelijk toch allemaal niet uit, wat telt is price/value, de rest is toch random.
Inderdaad. Denk dat the smart money is selling big tech en vlucht naar veiligheid.

Onderschat die toestanden in de rode zee maar niet. Ik zie de containerprijzen hier nu al x4 gaan.

Meeste rederijen hebben beslist om gewoon volledig via kaap de goede hoop te varen. Dat is +20 dagen naar de havens van Antwerpen/Rotterdam/..

Neem daar nog eens de druk aan het Panamakanaal bij (door droogtes werkt het sluizennetwerk niet naar behoren)

Dan ga je opstoppingen krijgen aan havens wegens schepen die er niet zijn om geladen te kunnen worden. Dan krijg je verhoogde druk op de airlines aangezien shippingmodes van sea naar air zullen omgezet worden voor dringende of high value goederen..

Ofwel investeren in marine insurance company’s, of cargo airlines ofzo? Hier moet geld mee te verdienen zijn.

Maar shit gaat de fan stilaan hitten tegen eind januari. Wat nu verwerkt wordt in de grote havens en warehouses zijn containers die de rode zee al gepasseerd waren toen de houthi’s hun aanvallen opdreven. Daar zit dus een delay op van een kleine maand.
Inderdaad. Inflatie gaat weer stijgen, rentes worden niet verlaagd door FED, recessie, beurzen 📉. Gaat zich ontplooien in de komende maanden. Olie mogelijk wel 📈 indien blokkade van 18 miljoen vaten olie/dag.

Zien we hier de return van de ZIM hype? :p

Terug
Bovenaan